• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hemmabio - bild och ljud

Via LG om någon är sugen
1000025857.jpg
Köpte min 77” för 19990 före jul hos komplett med benify rabatt. Tror det inte var tänkt att det skulle bli så billigt då det dels var blackweek-rabatt och dels benify-rabatt. Efter det att jag la beställning så försvann benify-rabatten. Tror någon upptäckte misstaget att det var dubbla rabatter. Fast jag fick hem den men var lite nervös om de skulle cancellera ordern. Bra pris oavsett på en grymt bra tv.

10.9" ipad nere till vänster som referens :D

1746182250041.png
Den ska som tur är vara kvar nere! Kör projektor på övervåningen. Var dock tillräckligt jobbigt att få upp upp kassetten som mäter 3109mm i längd och väger bly 🤣

En kompis monterade ner trappräcket för att få upp sin 83"

Får lyfta upp via balkongen i värsta fall.....

10.9" ipad nere till vänster som referens :D

1746182250041.png
Haha ja den där kör man inte hem själv. Fick plocka ur sätet på en VW caddy för att få plats med en 77” LG

Blir intressant att höra vad du tycker om TVn sen. Enda TLC TV:n på min referenslista är svärfars 55” med nått år på nacken och även om bild/ljud är OK så blir jag lätt illamående varje gång han frågar om hjälp med nått så man behöver manövrera runt i menyerna för inställningarna med den i mitt tycke hemska fjärrkontrollen.

Haha ja den där kör man inte hem själv. Fick plocka ur sätet på en VW caddy för att få plats med en 77” LG

Blir intressant att höra vad du tycker om TVn sen. Enda TLC TV:n på min referenslista är svärfars 55” med nått år på nacken och även om bild/ljud är OK så blir jag lätt illamående varje gång han frågar om hjälp med nått så man behöver manövrera runt i menyerna för inställningarna med den i mitt tycke hemska fjärrkontrollen.
Den kör ju android operativsystem med google TV 12. Väldigt likt det som finns i chromecast med google TV. Använder inte WebOS alls på vår LG Oled eller magic remote för den delen. Kör bara med chromecasten och dess fjärr.

Men skall bli kul att dra igång den, behöver ha lite bärhjälp först 🤣

Är det någon som kikat på Samsung Frame Pro? Är den mycket bättre än nuvarande modell? Neo Qled och 144hz låter ju bra.

Gillar designen på gamla modellen men tycker bilden var för dålig för priset.

Nu jäklar!

Har beställt en ny lägre bänk.

Har inte hunnit pilla så mycket men det är grymt imponerad över hur den visar svart. Har inte märkt av någon blooming än som stör. Grymt mycket ljusstarkare än LGn.

LGn har aningen skarpare bild utan att se mer överprocesserad ut och har aningen bättre kontrast och hanterar rörelser bättre.

Har redan vant mig vid storleken! Har lite småpill kvar. Målade väggen i mörkare färg för att minska kontrasten lite mellan tv och vägg, blev lite mysigare känsla med.
1000020169.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp