• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Vilka fina klockor ni har!!

Är det någon som vet om www.heuertime.com är bra att köpa från?

Tacksam för info!

Eller andra bra säljare av Heuer :)

I can assure you that heuertime.com is 100% trustworthy !!!!!!
The owner of the site is the Belgian master that everybody praises over on the On The Dash forum.
I have personally known , met & travelled with the owner of the website to a number of Heuer events over the years. He has personally dealt with & serviced at least 20 of my best watches over the last 6 years.

There is no better individual to deal with in my eyes - buy in confidence !!!!

- Darren

image.jpg

Ibland går det ett tag mellan gångerna den är på armen.....konstigt nog.

Jag har ingen direkt priskoll, köper det som känns rätt kontra min plånbok och hjärta. Betalar hellre en liten slant extra om det är från "rätt" person......

Lycka till.

Mvh

Skulle tro att dom flesta landar på det, om inte mer. En snabb koll på ebay gav $3500-4000 som prisbild. Sen är ju Siffert och en del andra ovanligare modeller betydligt dyrare.

Okej! Jo, så är det ju. En Siffert hade inte vart helt fel, men tycker det är rätt saftigt pris. Fast färgkombinationen är ju riktigt grym.

Vågar man säga att Sifferten är snyggare som re-issue ;)

He he, jag hade tänkt föreslå den som ett alternativ för en mer rimlig peng. Gillar den stark och det är nog den klocka som jag använder mest till vardags. Fast det är klart...jag hade ju hellre haft ett original. Eller både och förstås...

xQ8znok.jpg

Ursäkta för icke-vintage innehållet i tråden :)

• Like
Reactions: Jox
Så man hänger lite löst nu?

He he, jag hade tänkt föreslå den som ett alternativ för en mer rimlig peng. Gillar den stark och det är nog den klocka som jag använder mest till vardags. Fast det är klart...jag hade ju hellre haft ett original. Eller både och förstås...
Ursäkta för icke-vintage innehållet i tråden :)
Nä, nu ringer jag K.S-polisens speciella vintagestyrka!

Ahh börjar bli sugen på en 70-tals Autavia... Antingen en svart/orange 11630

6093965278_e737d9af88_z.jpg

Eller en 1563..

1563_2.jpg

HeuerAutaviaOB13Nov12_02s.jpg

1163orna är inte heller tokiga.. vad tror ni är troliga priser? brukar ju spreta en del..

Klart du ska ha en Autavia! Coola klockor. Men räkna med rätt saftiga priser... Minst 22-25' för ett bra ex, skulle jag tro.
När jag letade Heuer för 2,5 år sedan, så fanns det Autavior för 15-20' & Carreror för ungefär detsamma.

Klart du ska ha en Autavia! Coola klockor. Men räkna med rätt saftiga priser... Minst 22-25' för ett bra ex, skulle jag tro.
När jag letade Heuer för 2,5 år sedan, så fanns det Autavior för 15-20' & Carreror för ungefär detsamma.

Det var bättre förr. Det känns som att allt roligt man är sugen på kostar 20-30% mer nu än för ett par år sen..

k0ltrasten hade inte inte du en 1563, vad hände med den?

Fan, boys! Vi borde ha en Heuer GTG! Nå´n gång under hösten i södrare delarna av Sverige...
Eller Sthlm så är det ju bra kommunikationer från "överallt". Även Danmark... Darren Cal.11/12... ;)

Finns mååååånga klockor i denna tråden man skulle vilja klämma lite på...

Fan, boys! Vi borde ha en Heuer GTG! Nå´n gång under hösten i södrare delarna av Sverige...
Eller Sthlm så är det ju bra kommunikationer från "överallt". Även Danmark... Darren Cal.11/12... ;)

Finns mååååånga klockor i denna tråden man skulle vilja klämma lite på...

We are actually hosting a Heuer get together in Copenhagen on the weekend of October 18-19
See this thread from the On The Dash forum
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?md=read;id=70488

Peter is a very nice guy i have known for years & we decided to make an informal meeting for the OTD members willing to travel to Copenhagen. The numbers arent closed yet so if you are keen to join then contact Peter & meet us & fellow Heuer enthusiasts.
I should add let Peter know you've see this on Klcksnack.se
- Darren

We are actually hosting a Heuer get together in Copenhagen on the weekend of October 18-19
See this thread from the On The Dash forum
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?md=read;id=70488

Peter is a very nice guy i have known for years & we decided to make an informal meeting for the OTD members willing to travel to Copenhagen. The numbers arent closed yet so if you are keen to join then contact Peter & meet us & fellow Heuer enthusiasts.
I should add let Peter know you've see this on Klcksnack.se
- Darren

That would be fantastic! I'll try to see if I can arrange some business meetings in Copenhagen while I'm there! I'll get back to you!

Tillbaka
Topp