• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
2012FAB5-EF87-4E60-A4C3-683773A39861.jpeg
 

Ryttaren

Rolex
Stträckläst tråden (mer eller mindre, tagit några dagar) och efter 105 sidor känner jag att någon gång i livet måste jag ha en heuer! Lite fascinerande att tråden sträcker sig över några år så man läst om ”prispeaken” för några år sedan för att följas av “prisnormaliseringen” relativt nyligen! Med en annans ekonomi får man nog sikta in sig på en 1163, vilket inte gör mig någonting då jag finner den oerhört läcker och återigen, IMO, ruskigt prisvärd:) Ser fram emot dagen då jag kan posta i tråden med en egen heuer. En del ruskigt fina ur här som gör mig riktigt avundsjuk:D

Det gör du rätt i! 1163 är en grym klocka som är löjligt prisvärt idag. Inte gjorts många tusen ex per år heller så märkligt att de inte dragit iväg i pris ännu. Jag har haft vintage speedys, vintage sportrolex och AP men enda klockan som stannat och verkar bli en keeper på riktigt är min pre-V 1163 från 1971. Min har caliber 11 som går perfekt.
Så hugg en 1163 medan det går att få fina ex för 30k :)

3BE73127-B871-4B66-8A68-AA106BC63F43.jpeg
 
Senast ändrad:

Brolle

Omega
Hola gänget!
Är det någon som har koll på om det är lättåtgärdat att fixa gängorna på denna lilla pjäs. Den vill inte fästa :/
Alla hjälp och feedback uppskattas :)
C5B8A72B-EE7A-4D9A-9EEE-7FBFD6C85560.jpeg
 

Brolle

Omega
Känns som ett problem med Krona/kronhals. Inte jättedyrt, borde gå för 1000-2000:- att byta en eller båda

Så långt är jag nog med. Har haft lite problem med att få urmakare att ta in den. Så min fråga är nog mer ”Kan vem som helst lösa problemet eller måste jag ha någon som är kunnig på Heuer?”
Om fallet är det sistnämnda förmodar jag att alternativet är https://www.tag1000diver.com/?

Tack
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Så långt är jag nog med. Har haft lite problem med att få urmakare att ta in den. Så min fråga är nog mer ”Kan vem som helst lösa problemet eller måste jag ha någon som är kunnig på Heuer?”
Om fallet är det sistnämnda förmodar jag att alternativet är https://www.tag1000diver.com/?

Tack
Det borde egentligen vem som helst kunna göra men Adam som du länkade till är onekligen riktigt duktig på de här modellerna. Men en Heuer urmakare behövs inte, boetten har använts av många andra också.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Tjena!
Testar lyckan i denna tråd, har någon koll på vart i Göteborgsområdet man kan få denna servad?
Har letat och frågat men ingen verkar vilja ta in den :/
CD4C9830-82EB-43C5-92AF-2D15B34509C5.jpeg
Auktoriserade Tag Heuer verkstaden i Skövde? Skövde Urteknik
Annars kanske Klockmäster Hansson på Frölunda Torg kan tänka sig att pilla med den
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Screenshot_20190805-092105_Brave.jpg

Har inte tillräckligt bra koll på Heuer för att känna mig säker på prisbild. Denna känns ok, men sett 980.xxx från lägre 4k och uppåt. Vad hade ni tyckt varit ett ok pris på denna?
https://www.chrono24.se/heuer/980043--id9706430.htm
Mvh Jox
Svårt att säga. Trodde dessa var 41 mm? Ganska liten dykare om den är 36 mm men ovanlig referens. Endast Heuer på tavlan är ett plus. Tycker den känns rimligt prissatt, men prova att pruta 1000 kr.
 
Screenshot_20190805-092105_Brave.jpg

Har inte tillräckligt bra koll på Heuer för att känna mig säker på prisbild. Denna känns ok, men sett 980.xxx från lägre 4k och uppåt. Vad hade ni tyckt varit ett ok pris på denna?
https://www.chrono24.se/heuer/980043--id9706430.htm
Mvh Jox

Skulle säga att det är riktigt bra! Ska lägga ut min TH1000 snart, har 2st intressenter som ska få lite bilder idag först. Min kommer ligga ngnstanns i den regionen.
Du hittar inga TH1000 i bra skick för 4k, det vill jag lova!!!! Möjligen en riktigt sliten skavd svart alternativt 2 tone med sliten GP.
Sen kan man kanske tycka att just denna modellen är lite speciell iom gmt gör den lite rörig kanske, men smaken är olika och prisbilden kanon! Du förlorar juh sällan pengar på denna modell.
Hoppas det hjälpte lite.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Skulle säga att det är riktigt bra! Ska lägga ut min TH1000 snart, har 2st intressenter som ska få lite bilder idag först. Min kommer ligga ngnstanns i den regionen.
Du hittar inga TH1000 i bra skick för 4k, det vill jag lova!!!! Möjligen en riktigt sliten skavd svart alternativt 2 tone med sliten GP.
Sen kan man kanske tycka att just denna modellen är lite speciell iom gmt gör den lite rörig kanske, men smaken är olika och prisbilden kanon! Du förlorar juh sällan pengar på denna modell.
Hoppas det hjälpte lite.
Kommer din ut här? Låter oneklige intressant också.
Tack för input!
 
Topp