• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
I brist på länk :(
IMG_20190413_162523_1.jpg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
En inte helt vanlig Carrera, ”Twin time”. Med två tidszoner och kronograf. Sent 70-tal när digitalt och quartz var tha shit :cigar: Behöver ett nytt urverk och av en slump har jag ett fullt fungerande NOS verk liggande, så det ska nog gå att få fart på den :)

828DD741-9040-484F-83C4-D5429447EE5D.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Stträckläst tråden (mer eller mindre, tagit några dagar) och efter 105 sidor känner jag att någon gång i livet måste jag ha en heuer! Lite fascinerande att tråden sträcker sig över några år så man läst om ”prispeaken” för några år sedan för att följas av “prisnormaliseringen” relativt nyligen! Med en annans ekonomi får man nog sikta in sig på en 1163, vilket inte gör mig någonting då jag finner den oerhört läcker och återigen, IMO, ruskigt prisvärd:) Ser fram emot dagen då jag kan posta i tråden med en egen heuer. En del ruskigt fina ur här som gör mig riktigt avundsjuk:D
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Stträckläst tråden (mer eller mindre, tagit några dagar) och efter 105 sidor känner jag att någon gång i livet måste jag ha en heuer! Lite fascinerande att tråden sträcker sig över några år så man läst om ”prispeaken” för några år sedan för att följas av “prisnormaliseringen” relativt nyligen! Med en annans ekonomi får man nog sikta in sig på en 1163, vilket inte gör mig någonting då jag finner den oerhört läcker och återigen, IMO, ruskigt prisvärd:) Ser fram emot dagen då jag kan posta i tråden med en egen heuer. En del ruskigt fina ur här som gör mig riktigt avundsjuk:D
Kul! Absolut ska du det, jag skrev ihop en liten reccention/ guide när jag hade en. Jäkligt trevlig och tidstypisk
https://klocksnack.se/threads/heuer-autavia-viceroy-1163v-11630.63375/
 

Burnman

Audemars
2-Faktor

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Stträckläst tråden (mer eller mindre, tagit några dagar) och efter 105 sidor känner jag att någon gång i livet måste jag ha en heuer! Lite fascinerande att tråden sträcker sig över några år så man läst om ”prispeaken” för några år sedan för att följas av “prisnormaliseringen” relativt nyligen! Med en annans ekonomi får man nog sikta in sig på en 1163, vilket inte gör mig någonting då jag finner den oerhört läcker och återigen, IMO, ruskigt prisvärd:) Ser fram emot dagen då jag kan posta i tråden med en egen heuer. En del ruskigt fina ur här som gör mig riktigt avundsjuk:D
Ja det är coola klockor. Gällande prisläget så blir det intressant att följa de Autavior och Carreror som säljs på Kaplans i helgen.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Ja det är coola klockor. Gällande prisläget så blir det intressant att följa de Autavior och Carreror som säljs på Kaplans i helgen.
Håller med! Och Kaplans är ju först nästa helg men redan nu i helgen är det ett antal stora auktionshus som kör i Geneve. Diverse Heuer med på samtliga så det blir intressant att följa.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Håller med! Och Kaplans är ju först nästa helg men redan nu i helgen är det ett antal stora auktionshus som kör i Geneve. Diverse Heuer med på samtliga så det blir intressant att följa.
Ja, läste fel.
Har du någon länk till geneve auktion med några Heuer? Med tanke på hur svag kronan är så borde det bli dyrt i SEK.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Topp