• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte alla här i tråden är medlemmar i MWR (The Military Watch Resource), hittade den här Autavian när jag var inne senast. Då jag har en likadan samt är på jakt efter en 6BB/924-3306 (RAF) eller 0552/924-3306 (Royal Navy) så tipsar jag er om vad jag tycker set ur som en fin klocka :)
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?75852-FS-Heuer-Autavia-1163V-cal-12
Tror man måste vara medlem för att kunna komma åt URL:en, tar mig friheten att lägga upp en av säljarens bilder, hoppas han inte misstycker om han skulle råka se min post :)
Screen Shot 2016-08-30 at 22.18.43.png

Säljaren vill ha €2600 för den.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Rätt så häftigt, jag blev kontaktad av Hodinkee nu i eftermiddag angående Carreran, dom planerar att skriva en artikel om klockan och vill ha lite mer bilder osv.
Kul att kunna hjälpa till:)
Och lady datejust var väl en present till Ronnies mamma? Grym proviens på dem! Finns det någon historia bakom DDn?
 
Hello Heuer fans , keep your eyes out on this thread , the On The Dash forum & the Tag Heuer official website for some amazing vintage Heuer action from Sunday 11 - Tuesday 13 September. I will try and re-direct you to the most interesting moments but lets start with a teaser.
Lots & lots & lots of extremely rare, exotic & mouth watering models being displayed by some of the worlds premier Heuer collectors. I promise you wont be disappointed.
Big things happening in Switzerland ;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Here we go guys, these are are the watches i have taken with me to Switzerland



I highly recommend you head over to On The Dash to see the links and posts
& also follow the Instagram feed.
I will give a longer review when i have time, i'm too busy having the Heuer trip of my life tight now ;)
Beautiful watches @Darren Cal.11/12 but the first autavia is out of this world! Enjoy the trip and looking forward for that review;)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Here we go guys, these are are the watches i have taken with me to Switzerland



I highly recommend you head over to On The Dash to see the links and posts
& also follow the Instagram feed.
I will give a longer review when i have time, i'm too busy having the Heuer trip of my life right now ;)
Nice collection of watches your are bringing with you to Switzerland :) Looking forward to your review when you are back!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med till 100%. Men de tänker nog rätt eftersom kunderna är nog inte i första hand de som har, har haft eller vill ha en gammal. Undrar hur stor den är?
image.png
Ok, är kanske inte såå stor? Är väl vridringen och lite till. 2-3 mm extra kanske? Bandhornen är förhållandevis korta också. Antingen behåller man väl formen eller så gör man något nytt?
 
Topp