• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

IMG_5295.jpg

Fick den här bilden skickad till mig av min bror som hade hittat den i en låda hos våran farmor. Klockan står för närvarande still, men vad kan ni delge mig som jag inte vet (Vilket för tillfället är ingenting). Är det något som är värt att fixa till att rusta upp eller vad sägs. Tack på förhand KSare! :)
Riktigt trevlig 40-tals Heuer. Tror att referensnumret för modellen är 333. Klart värd att serva, i övrigt hade jag gjort så lite som möjligt med den för att bevara originalskicket.

Någon som har över några länkbitar till en jubileelänk?
Länken sitter på en TAG Pro 980.023 med ändlänkarna 23L.

Hej,
Har fått upp ögonen för Heuer/Tag Heuer 1000-modellerna, speciellt de i storleken 38mm.
Har ingen tidigare erfarenhet av Heuer så skulle vara bra med några tips på vad och var jag borde söka.

Är de modellerna med endast Heuer loggan dyrare?
Vilka är ref.arna som är endast i stål (inte TT eller PVD)? 980.013?
Vad är ett rimligt pris?
heuer-1000.jpg

Hej,
Har fått upp ögonen för Heuer/Tag Heuer 1000-modellerna, speciellt de i storleken 38mm.
Har ingen tidigare erfarenhet av Heuer så skulle vara bra med några tips på vad och var jag borde söka.

Är de modellerna med endast Heuer loggan dyrare?
Vilka är ref.arna som är endast i stål (inte TT eller PVD)? 980.013?
Vad är ett rimligt pris?
heuer-1000.jpg
Du får så mycket mer klocka om du går upp på en 980.023.
PreTag brukar vara dyrare men en så pass gammal ref är skicket rätt så avgörande för priset.
20170202_123742.jpg

980.023L

Hej,
Har en generell fråga som någon av er kanske kan svara på: Hur stod sig Heuer mot Omega på 1960- och 1970-talet? Var Heuer i samma prisklass som Omega och hur var/är kvaliteten om man jämför mellan märkena? Och framförallt, hur kommer det sig att Omega överlevde med varumärket intakt, men inte Heuer?

Hej,

Har bläddrat igenom denna mycket trevliga tråd nu för andra gången och känner att det kanske äntligen är dags att ta ett steg in i denna värld själv. Tidigare såg jag en Bund som bästa insteget med min fascination för militärur men idag lutar det mer åt någon kronograf med 70/80-tals boett. Jag tänker mig att en Autavia kanske skulle vara en bra början och där verkar ju 1163 och 11630 vara givna som kan hittas till en rimlig peng för en nybörjare som mig.

Men vart letar man? Har läst mig till heuertime och chronocentric(utöver givna kaplans, C24 och Ebay) här i tråden. Finns det något mer tips som ni vill dela med er av?
Något bra tips på hemsida eller bok med översikt av de olika varianterna för att lära mig själv mer?

:)

Lekt lite med en macro lens till mobilen, flera bilder på den finns i 70-tals kronografer tråden
IMG_6236.JPG
Är det förresten någon här som vet om det går att avgöra om det är ett orginal spänne från 70-talet eller nyare? Eller alternativt om det överhuvudtaget är äkta? Inte för att det spelar så stor roll men skulle vore lite roligt att veta. (Kan självklart ta flera bilder)

Är det förresten någon här som vet om det går att avgöra om det är ett orginal spänne från 70-talet eller nyare? Eller alternativt om det överhuvudtaget är äkta? Inte för att det spelar så stor roll men skulle vore lite roligt att veta. (Kan självklart ta flera bilder)

Om det är ett original Heuer spänne så är det från 70-talet. De senare har inte den kantiga/kvadratiska skåran som på din bild ovan. Nyare varianter har mer traditionell form på det. Ta en bild på baksidan också så kan vi lättare avgöra det.

Tillbaka
Topp