Husse
Pandion
Varför inte Tropic? Original på många av dessa fantastiska dykare!Dagens nykomling, en 980.032. Blir en beater Ska bara sätta på en original jubileelänk eller ett nato istället för den blingiga sunklänken som sitter på nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför inte Tropic? Original på många av dessa fantastiska dykare!Dagens nykomling, en 980.032. Blir en beater Ska bara sätta på en original jubileelänk eller ett nato istället för den blingiga sunklänken som sitter på nu.
Kör den på tropic nu och kommer nog att alternera mellan det och länkVarför inte Tropic? Original på många av dessa fantastiska dykare!
Suveränt! Tänk vilket lyx! En ruggigt bra beater som kan alterneras på länk och Tropic!Kör den på tropic nu och kommer nog att alternera mellan det och länk
Var får du tag på dom vackra banden.Heuertime
Köpta av en italienare, Giuliano, som gör dom på beställning. Kan verkligen rekommenderas! Fantastisk kvalitet och service och dessutom till bra pris. Skickar dig ett PM med hans mailadressVar får du tag på dom vackra banden.
Ledsen att jag dröjde lite med bilderna men här kommer de. Är tagna med mobilen och en vanlig lampa så kanske inte mästarkvalité på de.Om det är ett original Heuer spänne så är det från 70-talet. De senare har inte den kantiga/kvadratiska skåran som på din bild ovan. Nyare varianter har mer traditionell form på det. Ta en bild på baksidan också så kan vi lättare avgöra det.
Ser ok ut i min värld och helt klart 70-tal. Inte ofta man ser dom guldiga så det är bara att gratuleraLedsen att jag dröjde lite med bilderna men här kommer de. Är tagna med mobilen och en vanlig lampa så kanske inte mästarkvalité på de.
Det var roligt att höra, även om det inte är en så stor grej så är det alltid roligare med ett spänne som är samtida med klockan.Ser ok ut i min värld och helt klart 70-tal. Inte ofta man ser dom guldiga så det är bara att gratulera
Fin men ingen orange boy. Det här är en orange boy (bild lånad från nätet):Dagens orörda Heuer.
11630 Orange Boy
Fin men ingen orange boy. Det här är en orange boy (bild lånad från nätet):
Nope, det håller jag inte med om. Däremot har det gått inflation i begreppet så att allaVerkar vara beroende på vem man frågar, mer eller mindre korrekt verkar den benämnas som det.
Nope, det håller jag inte med om. Däremot har det gått inflation i begreppet så att alla
autavior med orange detaljer benämns så. Det är dock bara rätt benämning på den som jag postade och som är avsevärt ovanligare än övriga.
Så är det absolut.Då har ju massorna tagit över uttrycket, korrekt eller ej.
Tyvärr ingen Heuer, varken boett eller urtavla är original.Vad har jag råkat köpa? Fransktillverkad(?) med manuellt verk.
Roliga färger om inte annat. Dock högst oklart om det är min sorts klocka..
Stort tack! Hade problem att leta fram liknande.Tyvärr ingen Heuer, varken boett eller urtavla är original.
Här kan du se hur s.k. "french made chronographs" ska se ut: http://onthedash.com/Guide/_Chronographs/70s_Chronographs/Stort tack! Hade problem att leta fram liknande.
Den får gå åter.
Haha! Precis samma här!Har nu haft min första Autavia i någon vecka och måste medge att jag är totalt såld. Sådan kraft och närvaro på handleden samt sin förblindande coola 'kult' racing look. Definitivt inte min sista.
Förbaskat kul att jag hittat in i den här tråden, men jag får se till att ha haklappen på för här bjuds det upp till dregelfest for sure.
Var får man tag på ett liknande Tropic sport? Några tips?Fin men ingen orange boy. Det här är en orange boy (bild lånad från nätet):
Ebay är helt klart enklast. Finns mkt eftermarknadsskräp men också original.Var får man tag på ett liknande Tropic sport? Några tips?
Var får man tag på ett liknande Tropic sport? Några tips?