• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Dagens nykomling, en 980.032. Blir en beater :) Ska bara sätta på en original jubileelänk eller ett nato istället för den blingiga sunklänken som sitter på nu.

IMG_0828.JPG
Varför inte Tropic? Original på många av dessa fantastiska dykare!

Om det är ett original Heuer spänne så är det från 70-talet. De senare har inte den kantiga/kvadratiska skåran som på din bild ovan. Nyare varianter har mer traditionell form på det. Ta en bild på baksidan också så kan vi lättare avgöra det.
Ledsen att jag dröjde lite med bilderna men här kommer de. Är tagna med mobilen och en vanlig lampa så kanske inte mästarkvalité på de.
IMG_6268.JPG

IMG_6266.JPG

Nope, det håller jag inte med om. Däremot har det gått inflation i begreppet så att alla
autavior med orange detaljer benämns så. Det är dock bara rätt benämning på den som jag postade och som är avsevärt ovanligare än övriga.

Då har ju massorna tagit över uttrycket, korrekt eller ej.

Har nu haft min första Autavia i någon vecka och måste medge att jag är totalt såld. Sådan kraft och närvaro på handleden samt sin förblindande coola 'kult' racing look. Definitivt inte min sista.
IMG_6788.JPG

Förbaskat kul att jag hittat in i den här tråden, men jag får se till att ha haklappen på för här bjuds det upp till dregelfest for sure.

Har nu haft min första Autavia i någon vecka och måste medge att jag är totalt såld. Sådan kraft och närvaro på handleden samt sin förblindande coola 'kult' racing look. Definitivt inte min sista.
IMG_6788.JPG

Förbaskat kul att jag hittat in i den här tråden, men jag får se till att ha haklappen på för här bjuds det upp till dregelfest for sure.
Haha! Precis samma här!
Tack till DG_STHLM. (och indirekt till Andersml)
20170305_094922.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp