• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tur att jag har kvar min mögliga då
IMG_0146.JPG
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

azzurro

Omega
2-Faktor
Någon som kan delge sina intryck av vridringarna på de olika generationerna av 70-/80-tals Autavia, dvs hur känns 1163-ringen i förhållande till de senare 11630 och 11063? Är alla vridbara åt båda håll, utan klick?
Tack på förhand!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Någon som kan delge sina intryck av vridringarna på de olika generationerna av 70-/80-tals Autavia, dvs hur känns 1163-ringen i förhållande till de senare 11630 och 11063? Är alla vridbara åt båda håll, utan klick?
Tack på förhand!
Ringen på 1163 och 11630 är de samma (eler känns och ser likadana ut i alla fall), inläggen skiljer sig dock åt beroende att 1163 har ett kupat plastglas och 11630 ett plant mineralglas. Ringen på 11063 är helt annorlunda, den är betydligt grövre och känslan är också annorlunda. Beroende på vilken modell det är (gäller vad jag vet alla tre generationerna) så är ringen vridbar åt ena eller båda hållen. Alltid med klick. De som har dykringar är vridbara åt ett håll men de med tachymeter skala åt båda hållen. Finns säkert undantag dock :)
 
Topp