Händer även på KS. Folk säljer sina guldklockor, och någon vecka senare så slänger man upp en annons på länkbitar som "blivit över"Inte kan det väl stämma att man blir systematiskt svindlad på länkbitar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Händer även på KS. Folk säljer sina guldklockor, och någon vecka senare så slänger man upp en annons på länkbitar som "blivit över"Inte kan det väl stämma att man blir systematiskt svindlad på länkbitar?
Nämn en handlare som INTE ger minst 1 års garanti. Dessutom är inte allt de säljer nyservat så att ta betalt för service på klockor utan servicebehov känns ju inte OK.Jag har också hört lite olika.. beror kanske på vem man får service av. Jag köper att man betalar lite mer än Chrono24 eller Blocket, dom lämnar ju trots allt 12 månaders garanti på klockorna.
Jovisst, men jag är ju så fruktansvärt sällskapssjuk så det var det värt.Som jag tolkar dig var det det dyraste trevligsnack och kaffe du betalt för.
Margareta pa Krons blev jag tipsad om av en medlem har. Haller med dig. Mycket trevlig och kunnig. Dessutom har hon gott kaffe och choklad....Hissa!
Besökte Krons i PK-huset och fick ett väldigt fint bemötande av Margareta. Kommer alltid gå till henne för mina AD köp.
Jag har ingen erfarenhet av Bo Berggren och inget egentligt intresse av att gå dit. Men försökte de blåsa med att säga att tryck och täthetsservice är samma sak eller är det mer priset som stör? Om det är det senare så tycker jag det är en konstig diss. Då kanske det är rimligare att se vad Nymans tvärsöver tar för att veta marknadpriset i det området(?).Tänkte passa på dissa Bo Berggren som i mina ögon halvt försökte blåsa min syster på 1200 spänn för ett batteribyte och trycktest. Alltså inte täthets-service inkluderat bara trycktest.
Som tur var, ringde hon snabbt mig och frågade om det var rimligt varpå jag sa åt henne att lämna butiken och tacka för sig.
Bad henne istället ringa Engströms i Jönköping vilket hon gjorde och dessa begärde inte ens hälften av den summa Bo Berggren ville ha.
Självklart kan man resonera att Bo Berggren har dyrare hyra, mycket dyrare, men 1200 kronor för den tjänsten är fanimej orimligt.
Diss: Bo Bergren
Hiss: Engströms Ur i Jönköping
Klockmaster köpte jag av vid Seiko-driven du tipsade om @yonsson för nån månad sen och det var en jättebra upplevelse på distans. Saknades en instruktionsbok till min Arnie och det löstes snabbt som attan. Bra och trevlig kommunikation.Uppdatering från GBG .
Märks att det var ett tag sedan jag var runt i butikerna i GBG, samtliga butiker hade bytt ut en del personal sedan sist.
Jarl Sandin:
Provade nya Breitling Super Chronomat. Trevligt bemötande från en kille jag inte pratat med tidigare. Ärligt och lätt snack om olika modeller, Breitlings möjliga plan framåt osv.
Bergströms: Även där en för mig ny säljare som var trevlig och kunnig. Tyvärr inga av de nya Tudor-modellerna i butiken än. Börjar undra om de är nedprioriterade vad gäller tilldelning inom kedjan för de har sällan nya modeller inne. Dock trevligt, som vanligt. Lite segt att man måste in i butiken för att höra om de fått in nya modeller, de är sällan i skylten.
Magnussons ur
Ny kille även där. Provade nya GS-kvartsaren. Inget direkt säljsnack vilket inte heller efterfrågades. Rolig var han också.
Klockmaster Hansson
Alltid en fröjd att besöka dem. Klart härligast atmosfär av butikerna i GBG, oftast ganska lugnt i butiken också så den där säljstressen/löpande band-känslan man kan uppleva i andra butiker känns obefintlig.
Att en säljare / AD visar intresse / engagemang och skapar köplust borde ju ändå ses som "bare minimum"?
Detta är nästan standard i andra brancher. Känns därför lite lustigt att "Hissa" något som borde vara självklart
Fast utgår man från denna tråd, så verkar ändå de flesta ha en bra AD upplevelseBorde och borde. Nu är det väl tyvärr inte så i den här branschen. Oengagerad personal, halvtaskigt bemötande, etc. är väl nästan vanligare än motsatsen när det gäller klockor. Som dåliga bilhandlare som bara lever på tjänstebilskunderna och inte kunde bry sig mindre om en själv som vanlig privatköpare. Är väl så att många klockhandlare levt gott på gråhandlare och kineser med påsar av kontanter så att du som vanlig köpare mest är en besvärlig sidoeffekt av att behöva ha butiken öppen.
Tror knappast den är direkt statistiskt signifikant... Jag har bara skrivit positiva upplevelser här men oftast när man kliver in hos en AD är det ju inte en superkul upplevelse ärligt talat. YMMV dock.Fast utgår man från denna tråd, så verkar ändå de flesta ha en bra AD upplevelse
De missnöjda brukar låta mest på nätet, så jag ser det ändå som ett bra betyg att de flesta verkar ha en bra AD upplevelseTror knappast den är direkt statistiskt signifikant... Jag har bara skrivit positiva upplevelser här men oftast när man kliver in hos en AD är det ju inte en superkul upplevelse ärligt talat. YMMV dock.
Blir sällan jag superimponerad när jag varit hos AD, vare sig som spekulant eller köpare. Jobbar i liknande bransch, är säkert yrkesskadad men asså, klockmänniskor verkar ha väldigt låga tankar om sig själva när merförsäljning, prisbildsetablering/förskjutning och ”hej” gör att man hissar någon.Tror knappast den är direkt statistiskt signifikant... Jag har bara skrivit positiva upplevelser här men oftast när man kliver in hos en AD är det ju inte en superkul upplevelse ärligt talat. YMMV dock.
Eller när man får... Testa en klockaBlir sällan jag superimponerad när jag varit hos AD, vare sig som spekulant eller köpare. Jobbar i liknande bransch, är säkert yrkesskadad men asså, klockmänniskor verkar ha väldigt låga tankar om sig själva när merförsäljning, prisbildsetablering/förskjutning och ”hej” gör att man hissar någon.
Det bästa är när folk får "testa" en herrejössesdyr klocka. Är ju schysst, liksom. Men det etablerar också att klockan man faktiskt kom in för är väldigt överkomlig i pris. Funkar inte varje gång, men det är ett säött att bädda för ett bra avslut vart det lider.Eller när man får... Testa en klocka
Sverige utan asiatiska turister ar for litet for att kunna vara hur dryg som helst ar min gissning. Speciellt om kunden efterfragar nagot som inte saljer sig sjalvt ( Rolex AP PP )Fast utgår man från denna tråd, så verkar ändå de flesta ha en bra AD upplevelse
Det har blivit mycket bättre de senaste åren är min erfarenhet. Kanske på grund av den här tråden?Fast utgår man från denna tråd, så verkar ändå de flesta ha en bra AD upplevelse
Bjöd de på justeringen?Dagens hiss går till Nymans Ur i Stockholm för ett trevligt och proffsigt bemötande. Tog äntligen tummen ur röven och svängde förbi dem för att se om de snabbt kunde justera länken. Slutade med ett gott snack, justerad länk samt att jag blev hemskickad med en klockpuoch.
Ja, det gjorde de! Men jag är rätt så säker på att det är någon typ av ny ''common practice'' hos AD; alltså att de inte får ta ut en avgift för länkjustering på en Rolex oavsett vilken AD du kliver in på runt om i världen. Fick höra detta av en kollega förra året som var inne på Bergströms Ur i Uppsala och fick sin länk justerad. Han förväntade sig inte att det skulle vara gratis och då fick han det berättat. Någon som är mer insatt får jättegärna rätta mig om jag har fel.Bjöd de på justeringen?