• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Fast åsikten har ju knappast något med deras service som AD. Var de otrevliga? Lurade de dig? Har de haft sönder din klocka? Var servicen dålig? Din kommentar grundar sig ju på att de inte passar just dig. Men knappast något med kvaliteten som de erbjuder.

Men det är ju som att vara arg över att en AD som säger att de är vänligast i Värmland inte är vänliga för att de inte ger en kram till alla kunder. 🤷🏻‍♂️ Tycker du jämför äpplen och apelsiner.
Missade detta svaret.
Vänta lite nu, hur vet du det och vad grundar du detta på egentligen? Nu tar vi det lugnt så ska jag förklara mig, så går vi vidare sen. Ok? :)
Om jag tycker att servicen inte alltid varit så bra mot mig där så får jag väl tycka det? Nej de har inte gjort sönder något för mig, men service och bemötande är väl något man själv upplever, inte något faktamässigt? Det låter nästan som du jobbar där. :)

Jag har bott i sthlm ganska länge och har ett jobb där jag träffar rätt förmögna människor som ägare och styrelse i diverse bolag. Jag tycker bara jag blir bättre bemött och känner mig mer hemma bland vissa av toppen av svenskt näringsliv än vissa wannabees inne på dessa butiker. Även om jag jobbar med kavaj/kostym så går jag som många andra mer ledigt klädd på helger.

Exempel: Vill inte gå in på detaljer vad de sagt eller betett sig, men en gång kom jag in ganska ledigt klädd efter träning med jeans tröja och träningsväska och blev bemött som kusinen från landet som ändå inte hade råd att betala för någon klocka där inne. En annan gång kom jag med kostym efter jobbet och blev fantastiskt behandlad, tog fram kaffe, tog fram flera andra klockor till mig som jag inte ens bett om för de trodde de kanske skulle passa mig. Jag ogillar bara den typen av service oavsett om det är klockor eller bilar som säljs. Då måste jag väl få tycka det?

Och som jag sagt är flera där inne jättetrevliga och behandlar säkert alla lika, jag har säkert haft otur när jag stött på någon på nymans på en dålig dag, och vem vet, kanske är det mitt fel. ;)

Det var bara en reflektion som jag skrev ovan vad jag kan störa mig på, men ska lära mig att uttrycka mig lite annorlunda framöver för att inte trampa någon på tårna. :)

Allt gott!

Exempel: Vill inte gå in på detaljer vad de sagt eller betett sig, men en gång kom jag in ganska ledigt klädd efter träning med jeans tröja och träningsväska och blev bemött som kusinen från landet som ändå inte hade råd att betala för någon klocka där inne. En annan gång kom jag med kostym efter jobbet och blev fantastiskt behandlad, tog fram kaffe, tog fram flera andra klockor till mig som jag inte ens bett om för de trodde de kanske skulle passa mig. Jag ogillar bara den typen av service oavsett om det är klockor eller bilar som säljs. Då måste jag väl få tycka det?
Givetvis. Det du nämner ovan är ju mer sakligt och ett bra exempel på varför du är missnöjd. Det andra runt omkring upplevdes mer som ett allmänt tyckande. Men som sagt oavsett vem och hur man är klädd så är det A&O att ge och få ett trevligt bemötande. 🙂

Tillbaka
Topp