Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I gbg ska man ranka affärerna så ör det;
1 jarl Sandin
2 Bergströms
De säljer dock lite olika märken mm så det är inte en perfekt jämförelse. Men JS är trevligare.
Jag ser ut som en tönt och har oftast på mig jeans och t-shirt.
Min ranking om man ska köpa Rolex-listan:I gbg ska man ranka affärerna så ör det;
1 jarl Sandin
2 Bergströms
De säljer dock lite olika märken mm så det är inte en perfekt jämförelse. Men JS är trevligare.
Min ranking om man ska köpa Rolex-listan:
1. Ta tåget till Stockholm och gå till Rob.
2. KS Köp & Sälj
3. Uret.se
4. Internet
5. Bergströms
Halvt OT här, men jag vill inte starta en ny tråd för en fråga..
Såhär står det på Nymans hemsida; "Vi står gärna till tjänst med värderingsintyg för era nya ur, vi behöver då kvitto samt ett gällande garantibevis."
Min fråga är då, om garantin har gått ut, gör dom inget värderingsintyg då? Låter ju galet. Och kvitto, räknas den lapp som skrevs mellan mig och säljaren?
Klockan kan vär vara värd både mycker mer, och mycket mindre än vad som framgår av kvittot. Orsaken till detta kan givetvis variera, men gammal ovanlig modell i fint skick är en trolig förklaring, ny med lång leveranstid (tänk pp5711) en annan. I första exemplet saknar man nog garantibevis.Har man kvitto samt ett gällande garantibevis så behöver man väl knappast ett värderingsintyg, det säger väl emot sig självt lite. Som att säga som en verkstad på Södermalm gjorde för många år sedan "Har du en bil utan några som helst motorproblem så lovar vi att laga den till ett bra pris"
F-låt Nu svär jag väl i kyrkan men.................
Har varit hos "Rob" "Nymans" och "Krons ur" idag. Och kan väl tycka att det är smått komiskt så, ursäkta uttrycket "skitnödigt pretentiöst" det är! Det är väl trots allt bara accessoarer vi köper!? Men säljare, kunder(inte alla) verkar se det som livets största investering!? När du köper en bil för ex. 300k + inte kommer det väl ut ngn med en "vante " på högerhanden iklädd väst o slips och bjuder på espresso det första han gör!?(inte bara det naturligtvis, utan hela grejen)
Men men jag är ju från landet så vad vet jag!?..................Tycker bara det är liiiite överdrivet!
Häng mig om ni vill![emoji6]
Instämmer. Ringde och frågade om de hade någon 116600 inne för att jag ville köpa.Bergströms vill inte sälja klockor.
Du måste nästan be om lov för att få handla där.
Instämmer. Ringde och frågade om de hade någon 116600 inne för att jag ville köpa.
-Nej, men du kan få ställa upp dig på en lista svarade de då.
-Jag är lite mer rastlös än så. Jag kan komma in på måndag om det hjälper.
- du är välkommen, men vi har en lista.
Hade jag varit säljare så hade jag sagt exempelvis
"Vi har massa andra klockor inne som kanske känns aktuella, kom in så beställer vi en i ditt namn om du inte hittar något vi har inne som du vill ha". Ganska orutinerat kan jag tycka.
När jag därefter köpt en 116600 (inte från dem) kan de inte fixa värderingsintyg för det utfärdar de inte. De kan inte heller fixa äkthetsintyg för att de då måste öppna klockan och de kan inte trycka klockan till 4000 feet. Det bör ju även rimligtvis innebära att de inte kan serva min klocka när det blir dags.
Kommer garanterat vända mig till RobE när det är dags för service och vid eventuella köp. Har dock fått ett helt OK bemötande i butik när jag velat prova olika modeller.
Ang. Bergströms i Gbg så är det sjukt fascinerande hur man kan ha så olika åsikt/intryck om/av samma människor
Har som tidigare nämnt i denna tråd blivit löjligt bra bemött där. Spännande hur världen funkar!
Åkte till Rob Engström och det tog ca 30 minuter att byta rotoraxel.
Man har kanske olika uppfattning av vad som är bra service. Jag tycker det är en självklarhet att säljare ska vara trevliga vilket de alltid är, men service handlar om mer än så precis som JakobZ säger. Det ska exempelvis inte ta en vecka att misslyckas med att kolla amplituden på en klocka.Ang. Bergströms i Gbg så är det sjukt fascinerande hur man kan ha så olika åsikt/intryck om/av samma människor
Har som tidigare nämnt i denna tråd blivit löjligt bra bemött där. Spännande hur världen funkar!
Det ska exempelvis inte ta en vecka att misslyckas med att kolla amplituden på en klocka.
Jarl Sandin har flera säljare som även är urmakare. Upplever dem som både mer kunniga och mer lösningsfokuserade, dessutom är de även trevliga. Ska jag köpa ett märke som säljs av både Jarl och Bergströms så kommer jag gå till Jarl.
Säger inte att Bergströms varken är felfria eller att de är världens bästa klockbutik, men jag vill ändå påtala att myntet alltid har två sidor.
De är inte alltid inkompetenta säljare, precis som att de inte alltid beter sig som pajasar. Kanske oftare än andra och därmed oftare än vad som är klokt, vilket är tråkigt. Jag är dock relativt ny i detta och vad jag har förstått så var det tydligen ännu värre förr, så deras utvecklingsresa med kundvården är ju igång vilket jag tycker är positivt. Kul om vi i Gbg också kan få en riktigt bra klockbutik!
Hyllar hellre de gånger någon gör något bra än pissar på dem när de gör något sämre.
Vidhåller att deras bemötande och merförsäljningsarbete mot mig och en polare var klanderfritt
Gött att det löste sig för dig!
Nu är det dock så att det endast är du och eventuellt någon mer som har positiv erfarenhet av Bergströms. Resten är väldigt tveksamma.
Det blir inte bättre av att de är giriga och vägrar sälja Rolex veckor innan prishöjningen. Hur gniden får man vara? Hade varit enklare att bara hålla stenhårt på listpris istället under den tiden eller ta bort vissa modeller som man ändå absolut inte prutar på.
Att de sedan inte kan göra något i Göteborg förutom att skriva äkthetsintyg (de klarar dessutom inte ens detta på vissa av klockorna de säljer) är ännu värre trots att de har en urmakare på plats. Han är dock ledig för det mesta. Ska det göras något annat så ska klockan skickas iväg i flera veckor.
Bergströms GBG verkar ju hålla hög nivå på att ha dålig kundservicePratade precis med Bergströms i Göteborg angående äkthetsverifiering. De tar numera 1800kr för ett äkthetsintyg och de behöver eventuellt flera dagar på sig för att göra det. Inte att förväxla med ett värderingsintyg.
Bergströms GBG verkar ju hålla hög nivå på att ha dålig kundservice
Känns som Bergströms överlag håller rätt låg nivå. Uppsala är ingen höjdare heller.
Man tror inte att det är sant när säljaren dessutom är dryg i telefon och anser sig inte behöva motivera priset. "Du får väl vända dig till en annan AD om det är billigare".