Måste ge Rob Engström med beröm godkänt som rolex ad och kundmemötande!
Som klocknörd på hobbynivå med ett lite plötsligt kapitaltillskott blev jag till slut sugen på en rolex.
Med cash på fickan besöker man bergströms i Gbg och klämmer lite, initialt var en sub stål-guld aktuellt men det kokade ner till en LV Alt blnr som inte fanns att beskåda så dagen efter till Malmö där båda fanns. Bestämde mig för en blnr frågade om pris och fick listpriset, köper varken kostym eller klocka utan rabatt så frågade igen, nja en femhundring kanske, kontrade med 5% på listpriset och kunde därmed lämna lokalen, återbesök bergströms i Gbg som var villig att ge noll! I rabatt. Bad dom dessutom kontakta mig då en blnr fanns att klämma på även där vilken var ngn dag bort.. 3 dagar senare slinker jag in, en blnr i montern men ingen kontakt...
Skulle ändå tillsthlm veckan efter och med viss begrundan av tidigare säljbenägenhet/dvs bemötande var jag inte direkt förhoppningsfull.
Slank in på rob e, körde igenom test på alla tänkta modeller igen, japp en blnr, sa bara att jag har bestämmt mig vad gör du på listpriset, 1min senare lades handpenning. Såån jäkla otrolig skillnad att gå in i dörren tills att få ett avslut, här var det kundfokus och säljfokus oavsett kostym eller snickarbyxor( gjordes en affär bredvid).
om nu någon tror att priset blev fantastiskt bra och att det avgjorde affären så nej! Det kostar att ligga på topp! Bemötandet, hanteringen, tillmötesgåe och ett pris under listpriset utan diskussion avgjorde. Kör min nästa rolex ( till frugan ) hos rob Engström .(alt annat då hon inte faller för dammodellerna, omega lite närmare).
Kunglig hovleverantör!
Den bild du målar upp av Bergströms är inte den jag är bekant med. Visst kanske de bara droppar en tusing på en Sub eller liknande men på dyrare klockor är de väldigt tillmötesgående.