• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta en vettig Breitling för under 12k?

Exakt vilka visare är det vi snackar om nu?
De små visarna klockan sex och nio..
Jämför med denna bilden. (Tagen från nätet)
20130924_133941.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Försöker hitta en vettig breitling för under 12k..

Gärna med svart urtavla, box, papper etc är inte lika viktigt!

Har kollat lite på Colt, Superocean, Chronometer etc..

hittade tex denna superocean för 10k (inga papper)


och denna chronomat för 14k (äkthetsintyg)



Kanske någon har ett bra tips, eller tom. en klocka till salu? :)

Aerospace!

Någon trist kvartsklocka eller automatare med akut servicebehov kanske. Jag tycker nog att du sparar lite längre alternativt köper en klocka som passar din ekonomi bättre.

Nu är du väl ute och cyklar lite? Finns en del skoj för 12k och 12k är väl en helt okej peng att lägga på en bra beggad dinka? Ditt inlägg låter lite nervärderande.

Inget snack. Köp!
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-utc.53183/
Dessutom utc som är riktigt 90-talscoolt. Trodde faktiskt denna skulle bli såld inom några timmar. Jag vet inte om jag missat något.

Håller med, sjukt tuff med UTC, lätt värd pengarna.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Finns ingen person med normal intelligens som skulle sälja en Evo för 11,5 då man får mer på närmaste pantbank som skrotpris.
 
Privat för 7500 + service på 4000, behövde byta klinkhjul, plocka isär den, rengöra den, rucka in den, etc.

Hederlighet är viktigt i livets alla sammanhang och då inte minst när det handlar om att köpa och sälja klockor. Och det finns inga Chronomat Evolutions att köpa oservade för 7,5k någonstans i världen vilket får mig att undra; är klockan stulen ? Om inte, visste personen som sålde klockan till dig hur mycket den egentligen var värd ? Upplyste du i så fall personen om detta innan ni gjorde affär ? Och vem är urmakaren som servat den så slarvigt att inte ens visarna är på rätt plats ?

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Najkks

Breitling
Haha, klocksnack gör verkligen skäl för ryktet!

Vad finns det att betvivla? Vad skulle en person tjäna på att dikta upp en historia?

Klockan såldes för 10, varav jag betalade 7500kr eftersom skicket var allt annat än utlovat,
sedan servades den till gångbart skick för 4000kr - alltså en summa av 11500kr.
 

tissoter

Audemars
Haha, klocksnack gör verkligen skäl för ryktet!

Vad finns det att betvivla? Vad skulle en person tjäna på att dikta upp en historia?

Klockan såldes för 10, varav jag betalade 7500kr eftersom skicket var allt annat än utlovat,
sedan servades den till gångbart skick för 4000kr - alltså en summa av 11500kr.
Vill ogärna lägga mig här men jag undrar bara vilket rykte du syftar till?
 
Senast ändrad:

Code

AKA Vincent B
Hej allihop.!
Jag kan konstatera att "Najkks" köpte för det priset han skriver. Klockan hade service behov som säljaren sa. Men att klockan skulle ändå "gå". Han betalade halva summan av klockan då den var trasig när han fick den. Lämna in den på service och drog av service kostnaden då han blivit "lurad" på sin klocka. Såå det stämmer att han köpte den gör 11.500kr inkl service.
 

Cryssarn

Rolex
Haha, klocksnack gör verkligen skäl för ryktet!

Vad finns det att betvivla? Vad skulle en person tjäna på att dikta upp en historia?

Klockan såldes för 10, varav jag betalade 7500kr eftersom skicket var allt annat än utlovat,
sedan servades den till gångbart skick för 4000kr - alltså en summa av 11500kr.
Japp. fan va skit vi är.....
 

Platinum

Cartier
Haha, klocksnack gör verkligen skäl för ryktet!

Vad finns det att betvivla? Vad skulle en person tjäna på att dikta upp en historia?

Klockan såldes för 10, varav jag betalade 7500kr eftersom skicket var allt annat än utlovat,
sedan servades den till gångbart skick för 4000kr - alltså en summa av 11500kr.

Hej allihop.!
Jag kan konstatera att "Najkks" köpte för det priset han skriver. Klockan hade service behov som säljaren sa. Men att klockan skulle ändå "gå". Han betalade halva summan av klockan då den var trasig när han fick den. Lämna in den på service och drog av service kostnaden då han blivit "lurad" på sin klocka. Såå det stämmer att han köpte den gör 11.500kr inkl service.

Vems historia är sann?
Edit: Om någon ens är sann..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Men saken är den att ingen säljer en äkta ärlig ostulen chronomat evo för 7500 oavsett om den behöver service. Det finns ej på kartan.

En snubbe parkerade hetsigt en merca med ena däcket på trottoaren utanför burger king vid odenplan någon gång på nittiotalet. Jag med några polare satt på uteserveringen. Killen kom fram och gravallvarligt frågade om vi ville ha bilen för ett par hundra. Sann historia. Billigt som fan va? Japp. Men är det för bra för att vara sant är det så i regel.

Alternativ:
1. Den är inte ärlig
2. Den är en kopia
3. Säljaren behöver en förvaltare
4. Säljaren är stenrik på pappas pengar och saknar total respekt för pengar. Vaskar annars nya suv:ar vid berzelis kaj.

Jag skulle inte petat på en Evo för 7500, eller 11 för den delen, då det då är något skumt på ett eller annat sätt. Punkt.
 

Code

AKA Vincent B
Men saken är den att ingen säljer en äkta ärlig ostulen chronomat evo för 7500 oavsett om den behöver service. Det finns ej på kartan.

En snubbe parkerade hetsigt en merca med ena däcket på trottoaren utanför burger king vid odenplan någon gång på nittiotalet. Jag med några polare satt på uteserveringen. Killen kom fram och gravallvarligt frågade om vi ville ha bilen för ett par hundra. Sann historia. Billigt som fan va? Japp. Men är det för bra för att vara sant är det så i regel.

Alternativ:
1. Den är inte ärlig
2. Den är en kopia
3. Säljaren behöver en förvaltare
4. Säljaren är stenrik på pappas pengar och saknar total respekt för pengar. Vaskar annars nya suv:ar vid berzelis kaj.

Jag skulle inte petat på en Evo för 7500, eller 11 för den delen, då det då är något skumt på ett eller annat sätt. Punkt.
Nej du har fel. Säljaren ville först sälja till mig för 14k men tackade nej. Sen sa han att den har renoverings behov. Men att den tappar 5 sek/per dag (vilket inte stämde heller) Klockan var helt trasig och det fattades "klinkhjul" i urverket vilket han inte talade om. När "Hugo" som köpte klockan fick den funkade den inte alls. Och då hade han betala 5-7500kr ele vad det nu var. Och lämnade inte den på service. Och drog av service kostnaden. Och betalade inte 10k som säljaren ville ha från början. Jag tror att säljaren vetat om att den är trasig men inte berättat detta, därför han sålde den så billigt.
 
Men saken är den att ingen säljer en äkta ärlig ostulen chronomat evo för 7500 oavsett om den behöver service. Det finns ej på kartan.

En snubbe parkerade hetsigt en merca med ena däcket på trottoaren utanför burger king vid odenplan någon gång på nittiotalet. Jag med några polare satt på uteserveringen. Killen kom fram och gravallvarligt frågade om vi ville ha bilen för ett par hundra. Sann historia. Billigt som fan va? Japp. Men är det för bra för att vara sant är det så i regel.

Alternativ:
1. Den är inte ärlig
2. Den är en kopia
3. Säljaren behöver en förvaltare
4. Säljaren är stenrik på pappas pengar och saknar total respekt för pengar. Vaskar annars nya suv:ar vid berzelis kaj.

Jag skulle inte petat på en Evo för 7500, eller 11 för den delen, då det då är något skumt på ett eller annat sätt. Punkt.

Precis, någon har blivit lurad i den här affären. Antingen säljaren, som inte förstått varans värde vilket köparen av allt att döma utnyttjat helt utan skrupler. Så gör man inte. Det är vanlig, hederlig anständighet att inte utnyttja en situation för egen vinning i den skalan. Eller också är det köparen som gått på en riktig mina och borde vetat bättre än att köpa en sliten och tvivelaktig Chronomat Evo med så klara varningssignaler för häpnadsväckande 7,5k (!).

Hur man än vrider och vänder på det så är det en tråkig historia helt enkelt och ett fint exempel på hur klockaffärer inte ska gå till. Det är också tråkigt att vi inte kan diskutera det hela sakligt utan att en av trådens deltagare behöver skapa ett inlägg i FB-gruppen där vi på KS kallas för troll.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Code

AKA Vincent B
Precis, någon har blivit lurad i den här affären. Antingen säljaren, som inte förstått varans värde vilket köparen av allt att döma utnyttjat helt utan skrupler. Så gör man inte. Det är vanlig, hederlig anständighet att inte utnyttja en situation för egen vinning i den skalan. Eller också är det köparen som gått på en riktig mina och borde vetat bättre än att köpa en sliten och tvivelaktig Chronomat Evo med så klara varningssignaler för häpnadsväckande 7,5k (!).

Hur man än vrider och vänder på det så är det en tråkig historia helt enkelt och ett fint exempel på hur klockaffärer inte ska gå till. Det är också tråkigt att vi inte kan diskutera det hela sakligt utan att en av trådens deltagare behöver skapa ett inlägg i FB-gruppen där vi på KS kallas för troll.

Vänligen
Forumets undersköterska
Herregud är du ett barn eller? Helt ärligt bryr mig inte vem som sålt vad eller för hur mycket....orkar inte bry mig..jag vet vad som hände ang Evolution då köparen pratade med mig ofta när han höll på och köpa klockan. Och föressten om någon kallat någon för "troll" så tråkigt att du tar åt dig..Sen skriver du "oss på ks" äger du ks eller? Men om sanningen ska fram så finns det många "konstiga" personer både här och på FB..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Herregud är du ett barn eller? Helt ärligt bryr mig inte vem som sålt vad eller för hur mycket....orkar inte bry mig..jag vet vad som hände ang Evolution då köparen pratade med mig ofta när han höll på och köpa klockan. Och föressten om någon kallat någon för "troll" så tråkigt att du tar åt dig..Sen skriver du "oss på ks" äger du ks eller? Men om sanningen ska fram så finns det många "konstiga" personer både här och på FB..
Ingen idé att bråka. Men undersköterskan har en poäng. Om klockan nu är ärlig så är det inte riktigt ok att köpa den för 7500. (Underförstått självklart aldrig ok om den är stulen.) Det är det som faktiskt ks genomsyras av, ärliga säljare och köpare som oftast båda är nöjda med affärerna. I detta fall har säljaren (om koockan är legit) sålt den långt långt under vad han skulle fått för den här på ks, på pantbanken eller egentligen överallt i hela världen. Den skulle sannolikt gått med servicebehov för det dubbla priset inom en timme här.

Ex: Skulle någon som inte hade koll på sakers värde erbjuda mig sin helt ärliga 5513 för 20k så skulle jag säga nej och förklara att den är värd bra mkt mer. Utan tvekan.
 

Code

AKA Vincent B
Absolut håller med men just i detta fall tror JAG att säljaren försökte eller lurade köparen med att sälja en trasig klocka. Men men ingen aning...:) Han har iallafall köpt den o servat den...köparen alltså..
 
Topp