• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta en vettig Breitling för under 12k?

tissoter

Audemars
Fast det där låter ju som bedrägeri ju.. Från köparens sida!
Har säljaren erbjudit sig att ta tillbaka klockan så kan ju inte köparen bara bestämma sig för att "nej, jag behåller den för halva priset istället så har jag råd med en service och få pengar över". Detta utan att säljaren har gett sitt medgivande till det som jag förstår det.
Skulle snarare tolka det som hot/egenmäktigt förfarande. Lika illa båda två :)
 

Cryssarn

Rolex
Ingen aning...men skulle inte heller skicka..om jag blivit blåst genom att säga att klockan "fungerar men tappar 5sek/dygn"....och sedan fattas det kugghjul i den. Inte så att säljaren INTE vetat om detta, knappast...
OK. menade mest om han var villig att skicka pengarna först så skulle det varit lugnt
 

Code

AKA Vincent B
Fast det där låter ju som bedrägeri ju.. Från köparens sida!
Har säljaren erbjudit sig att ta tillbaka klockan så kan ju inte köparen bara bestämma sig för att "nej, jag behåller den för halva priset istället så har jag råd med en service och få pengar över". Detta utan att säljaren har gett sitt medgivande till det som jag förstår det.
Snarare tvärtom av säljaren och sälja och säga att klockan fungerar men inte fungerar sen när köparen får klockan...
 

tissoter

Audemars
Snarare tvärtom av säljaren och sälja och säga att klockan fungerar men inte fungerar sen när köparen får klockan...
Fast om det nu är så kan man ändå inte som köpare ta någon slags besittning över produkten man fått och diktera villkoren för hur den ska returneras....

Exempel, du köper en motorcykel och du får reda på att den är kanon, när du väl får den ser du att den är trasig.
Då kan du kontakta säljaren och förklara detta och försöka lösa situationen.
Man kan inte säga att jag håller i motorcykeln och du får bara hälften av vad jag betalt, resten ska jag ha tillbaka....
 

Code

AKA Vincent B
Pratar vi "brott" här är det brottsligt och säga att en klocka fungerar och sen inte gör när köparen får klockan. Bedrägeri heter brottet.
 

Code

AKA Vincent B
Fast om det nu är så kan man ändå inte som köpare ta någon slags besittning över produkten man fått och diktera villkoren för hur den ska returneras....fast rent rättsligt kan man det. Om man vet att man blivit utsatt för ett bedrägeri. Fast det där är upp till rätten.

Exempel, du köper en motorcykel och du får reda på att den är kanon, när du väl får den ser du att den är trasig.
Då kan du kontakta säljaren och förklara detta och försöka lösa situationen.
Man kan inte säga att jag håller i motorcykeln och du får bara hälften av vad jag betalt, resten ska jag ha tillbaka....
 

Code

AKA Vincent B
Såhär är det om man VET att man blivit utsatt för ett "bedrägeri" brott är man INTE skyldig och betala något. Men då ska man sjäkvklart göra en polisanmälan. Sen vad köpare och säljare har gjort har jag ingen aning om. Men poängen med den här tråden är -"Varför han fick klockan så billigt" så nu vet ni..
 

tissoter

Audemars
Såhär är det om man VET att man blivit utsatt för ett "bedrägeri" brott är man INTE skyldig och betala något. Men då ska man sjäkvklart göra en polisanmälan. Sen vad köpare och säljare har gjort har jag ingen aning om. Men poängen med den här tråden är -"Varför han fick klockan så billigt" så nu vet ni..
Fast nu hade ju köparen redan betalt lät det som :)
 

meo_swe

Audemars
"Den som tager vad annan tillhör i syfte att tillägna sig detta dömes till stöld..."
Nu oavsett om det är pengarna eller klockan som "vad annan tillhör" spelar mindre roll. Oavsett är tsk bränd i mina ögon. Jävligt keff köpteknik måste jag säga
 
Senast ändrad:

Code

AKA Vincent B
Tycker tvärtom faktiskt, den där facebookgruppen gör skäl för sitt rykte. En trasig Breitling där både köpare och säljare myglar :D
FB sidan är bra. Har gjort flera affärer där. Senast var en Breitling chronomat B13050.1 twotone 18k..tror knappast alla är 100% ärliga här heller..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
FB sidan är bra. Har gjort flera affärer där. Senast var en Breitling chronomat B13050.1 twotone 18k..tror knappast alla är 100% ärliga här heller..
På KS är det rätt lätt att kolla upp en säljare och den som skulle försöka blåsa en annan medlem har sålt sin sista klocka via detta forum. På Facebook kan vilken orten-pajsare som helst lägga ut sin guldiga Breitling. Jag vet vart jag hade handlat.
 

tissoter

Audemars
FB sidan är bra. Har gjort flera affärer där. Senast var en Breitling chronomat B13050.1 twotone 18k..tror knappast alla är 100% ärliga här heller..
Tror precis som Mr @Torsten säger att betydligt fler är ärliga här än på Ortens FB eller vad det nu heter :)
De flesta här på KS har ett genuint intresse och vill gärna kunna fortsätta vara aktiva och handla nya klockor och om man då gör en sån här "affär" blir det nog lite svårt att inge ett förtroende vid kommande affärer.

Sen kan det självklart ske misstag även här men då är nog de flesta snabba på och åtgärda det per omgående.
 

Code

AKA Vincent B
Kompis till köpare? Vänta nu känner du mig? Föressten är jag inte "kompis" med honom utan följt hans "affär" och pratat med honom. Många snackar om att FB sidan är "Ortens sida". Tror ni själva jag skulle köpa nån klocka från nån "orten" person? Finns väldigt många "tomtar" här också om man kan uttrycka sig så...folk här "Tror" att dom vet vissa saker utan och ha någon som alls aning...
 

tissoter

Audemars
Kompis till köpare? Vänta nu känner du mig? Föressten är jag inte "kompis" med honom utan följt hans "affär" och pratat med honom. Många snackar om att FB sidan är "Ortens sida". Tror ni själva jag skulle köpa nån klocka från nån "orten" person? Finns väldigt många "tomtar" här också om man kan uttrycka sig så...folk här "Tror" att dom vet vissa saker utan och ha någon som alls aning...
Känner inga tomtar här?
Vill inte verka kritisk men en sån kommentar gör det oundvikligt.
 

Code

AKA Vincent B
Men som vissa skriver att FB sidan bara är skit mm. Är ni ens medlemmar där? Ni hört saker som kanske inte alls stämmer. Det är alltid så "jag har hört" ...Men har ingen aning....gillar den här sidan med och gjort en del affärer här och på FB sidan. Så snälla sluta yttra er när ni inte VET. Sen när någon skriver "Köparens kompis är obehaglig" ...Vänta nu känner någon mig? Nä precis...tråkigt atf folk måste ha dom här diskussionerna bakom en skärm. Tror knappast detta hade hänt IRL..
 
Topp