Verkar inte vara något populärt märke rent försäljningsmässigt. Till och med Panerai, som är relativt okänt för icke-klocknördar, kränger för mer.Ironi är alltid svårt på internet, breitling är inte för alla!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar inte vara något populärt märke rent försäljningsmässigt. Till och med Panerai, som är relativt okänt för icke-klocknördar, kränger för mer.Ironi är alltid svårt på internet, breitling är inte för alla!![]()
Kan det inte bero på priserna också? Tänker att Rolex är dyrare rent generellt. Statistiken för antal sålda klockor skulle vara kul och jämföra motVerkar inte vara något populärt märke rent försäljningsmässigt. Till och med Panerai, som är relativt okänt för icke-klocknördar, kränger för mer.
![]()
Skön köpare som beslagtar klockan för att dra av servicekostnad när den sålts som oservad till ett redan billigt pris.
Ännu skönare "möt mig f2f/tough guy"-kommentarer. Aej, hoppas inte allt för många hittar hit från den där gruppen. Gör mig bara ännu mer övertygad om att höjda krav för annonsering kan vara något positivt.
Jag tänker att 10 k är en slags magisk gräns för många när det kommer till klockor, vad kan man då hitta i den prisklassen om man gillar Breitling.
Aerospace och Colt känns givna men vad har ni annars för förslag (Begagnat såklart)![]()
Antalet klockor vore också intressant men man brukar mäta företag på omsättning. Breitling är uppenbarligen inte kapabla att tilltala tillräckligt många kunder.Kan det inte bero på priserna också? Tänker att Rolex är dyrare rent generellt. Statistiken för antal sålda klockor skulle vara kul och jämföra mot![]()
Jo exaktAntalet klockor vore också intressant men man brukar mäta företag på omsättning. Breitling är uppenbarligen inte kapabla att tilltala tillräckligt många kunder.
Då skulle nog DW vinna![]()
Kan det inte bero på priserna också? Tänker att Rolex är dyrare rent generellt. Statistiken för antal sålda klockor skulle vara kul och jämföra mot![]()
Nädå TS har skapat en egen "hata alla på KS-tråd".
Denna tråd har spårat totalt för övrigt. Men intressant läsning.![]()
Den blev låst igår, ska se om jag hittar.Vilken tråd är det?
lägg ner. Studieskulder har inget att göra med vad man är för person.Sjukt otrevlig fb-grupp. Lite väl mycket tribals och lite väl låga studieskulder.
Många skrällar! Hade inte tippat exempelvis:Verkar inte vara något populärt märke rent försäljningsmässigt. Till och med Panerai, som är relativt okänt för icke-klocknördar, kränger för mer.
![]()
Verkligen!Många skrällar! Hade inte tippat exempelvis:
- Cartier som trea
- Breguet innan Jeager
- Att inte Pannan var större
- Att Rolex snurrar mer än vad Omega, IWC och Jaeger gör tillsammans.
- Att Breitling sålde så lite, största överraskningen!
Sen är man kanske lite färgad av vad som främst finns i svenska butiker.![]()
Verkar inte vara något populärt märke rent försäljningsmässigt. Till och med Panerai, som är relativt okänt för icke-klocknördar, kränger för mer.
![]()
Såg den första gången på någon klockbloggs Insta-konto och letade fram bilden via Google.Alltså vad kommer den där ifrån?
Den känns sjukt fel på något vis
Det förvånade mig också men det kan inte vara så att smycken är inräknade i den summan?Många skrällar! Hade inte tippat exempelvis:
- Cartier som trea
Tror jag inte, om så är fallet hade nog toppat listanDet förvånade mig också men det kan inte vara så att smycken är inräknade i den summan?
Breitling har en helt enorm andrahandsmarknad med riktigt bra priser i förhållande till RRP. Det gör andrahandsmarknaden mycket gynnsam med så stora differenser. Här skiljer t ex Rolex som inte tappar lika mycket, ibland tvärtom. Jag var i Täby Centrum härom dagen och blev chockad hur mycket brattar det var överallt. Det var som svenskarna på 90-talet. Såg t.o.m en pensionär med en gammal Chronomat och rouleaux. Så visst lever de, men nyförsäljningen går lite trögt. Vem köper en B01 för 80k när du kan hitta samma för 35-45k på C24 eller begagnad här i landet i utmärkt skick? Det är nog ett problem.
En undersökning som bygger på data från C24 ger helt andra resultat efter märke:
http://www.fratellowatches.com/top-50-most-popular-watch-brands-of-2012/
Det är väl som med Omega, sen det seglade upp och blev ett premiumbrand i Swatchgroup så är inget sig liktJag skulle önska att inte Breitling hade höjt sin priser så pass mycket. När jag köpte min första instegs-Bratte (Colt auto) på 90-talet var det en förhållandevis billig klocka. Inte så mycket dyrare än motsvarig tissot. Nu börjar instegsmodellen Colt auto på 33k.
Jag skulle önska att inte Breitling hade höjt sin priser så pass mycket. När jag köpte min första instegs-Bratte (Colt auto) på 90-talet var det en förhållandevis billig klocka. Inte så mycket dyrare än motsvarig tissot. Nu börjar instegsmodellen Colt auto på 33k.
Jag förstår inte ditt svar riktigt. Saken är att på den tiden var det inte ett så stort steg mellan en "billig" Breitling och motsvarig Tissot/Certina. Det är det det idag. De har gått mer premium, men de omsätter och säljer mindre nu.0
Nja, billigaste qvartzarn låg ju på 3000kr. En Chronomat på 6000.
Jag förstår inte ditt svar riktigt. Saken är att på den tiden var det inte ett så stort steg mellan en "billig" Breitling och motsvarig Tissot/Certina. Det är det det idag. De har gått mer premium, men de omsätter och säljer mindre nu.
Jag har inte skrivit att de var lika dyra. Men skillnaden var humanare då än nu. Trappsteget upp är mkt högre idag. Detta är något jag diskuterat med AD och det är ett problem som hämmar.Vad jag ville säga var att en Bratte var minst dubbelt så dyr som Tissot och Certina. Visst nu är de mer än dubbelt så dyra men de har aldrig i modern tid varit lika dyra.
Jag har inte skrivit att de var lika dyra. Men skillnaden var humanare då än nu. Trappsteget upp är mkt högre idag. Detta är något jag diskuterat med AD och det är ett problem som hämmar.
När jag sommarjobbade 1997 kunde jag med lätthet köpa min Colt Auto. Den kostade bara nån tusing mer än motsvarig Certina då. Detta är ingen Chronomat jag jämför, som är flaggskeppet, utan deras instegare och då billiga men rätt schyssta Colt.
Skulle jag varit ung och sommarjobbade idag skulle jag aldrig kunna köpa dagens Colt Auto.
Det tycker jag i och för sig är rätt billigt men jag håller med om att vissa andra modeller är konstigt prissatta. En del av problemet är nog att de varit ganska sena med att börja med inhouse, då blir det dyrt att komma ikapp de andra tillverkarna. Att begagnatpriserna är så låga bidrar såklart till färre nyköp precis som du säger.Nu börjar instegsmodellen Colt auto på 33k.
Jag vetAlla "kvalitetsklockor" har gått upp. Kolla Rolex tokiga resa.