rogart-63
Pandion
Cool. Den har jag missat . Fanns visst bara i 6 exemplar.Rolex Deep Sea Special
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool. Den har jag missat . Fanns visst bara i 6 exemplar.Rolex Deep Sea Special
Wonderbar!Kika i Tudortråden. Finns där![]()
Enda gången jag inte slår i kronan överallt är ju när man är i vatten...Mitt minne svek mig vad gäller skurvat.
Ska man dyka så ska man ha kronskydd, därmed basta.
Enda gången jag inte slår i kronan överallt är ju när man är i vatten...![]()
Jag sålde min för 25k för någon månad sedan. Så håll ögonen öppna pp köp/sälj.Antar att priset på den undre modellen sticker iväg ganska mycket va? Annars är den verkligen nästna perfekt.
Jag sålde min för 25k för någon månad sedan. Så håll ögonen öppna pp köp/sälj.
Mycket trevlig klocka!
Hehe jo.. De va ju 0 intresse här på KS för den,, Och då tycker jag att jag hade ett RIKTIGT bra pris ..fick sälja den på Blocket tillslut. Min annons ligger kvar här som "Såld"Sålde du din TT för 25 k? Välgörenhet, schysst!
Nej du pratar väl om din steel och inte tvåton-BB?Hehe jo.. De va ju 0 intresse här på KS för den,, Och då tycker jag att jag hade ett RIKTIGT bra pris ..fick sälja den på Blocket tillslut. Min annons ligger kvar här som "Såld"
H2O har gjort en homageCool. Den har jag missat . Fanns visst bara i 6 exemplar.
Aah Sorry! Inte TT:n ..utan ref 79730 på länk.. Men tycker att 25k för den Nästen helt ny va riktigt braNej du pratar väl om din steel och inte tvåton-BB?
Jag hade min LLD när jag jobbade som skytteslusk. Förutom att bandet blev ganska slitet snabbt märkte jag inget speciellt.Denna är dessvärre väldigt långt från det utseendet jag faktiskt letar efter. Men tack ändå!
Som jag ser det skulle jag vilja ta klockan på enklare dyk i varmare klimat den självlysande funktionen är inte relevant då, ser det mest som en skoj grej att faktiskt använda sin dykklocka till att dyka. Men vi skippar den diskussionen. Jag har uppdaterat tråden så att det nu står att klockan ska kunna användas vid finare tillfällen, alltså inte just kavaj. Det ska va en stilren klocka bara helt enkelt.
Stort tack angående det om LLD, viste inte att den va såpas dyr att byta glas på. Är det just för att den är så extremt kupad? Just att glaset är så utsatt är en anledning till att jag fortsatt tveka på den. Men nu när jag vet hur dyrt det är att faktiskt byta så lär den falla bort helt. Tack!
Nej sluta nu.Lutar mer och mer mot någon version av Tudor Black Bay. S&G versionen har ju datum, jäkligt svårt val faktiskt. Vilken av dessa Black Bays, (om ens någon av dem) har störst potential att i framtiden faktiskt ha ökat i värde?
Halios känns hyfsat vintage + borde hålla värdet ok.Finns många mikromärken också som gör mer vintageinspirerade dykare. Maen och Lorier tex (finns såklart ännu fler). Lägre prispunkt dock, men då kan du ju köpa två istället
Kika lite i mikromärkestråden om du finner det intressant så kan du säkert få lite inspiration.
Köp en klocka du gillar. Inga nya Tudor kommer bli värda en förmögenhet inom snar framtidLutar mer och mer mot någon version av Tudor Black Bay. S&G versionen har ju datum, jäkligt svårt val faktiskt. Vilken av dessa Black Bays, (om ens någon av dem) har störst potential att i framtiden faktiskt ha ökat i värde?
Verkligen! Nodus också (- hålla värdet kanske på den)Halios känns hyfsat vintage + borde hålla värdet ok.
![]()
Nej sluta nu.![]()
Ytterst få massproducerade moderna klockor kommer att öka i värde inom överskådlig framtid.Jag kan för lite om klockor och Tudor för att förstå innebörden i ”sluta nu”, utveckla gärna![]()
Det är en trött diskussion som tyvärr startas av många nyreggade på forumet.Jag kan för lite om klockor och Tudor för att förstå innebörden i ”sluta nu”, utveckla gärna![]()
Hade man orkat läsa tråden hade man sett att den redan blivit omnämndDen här kom upp på mitt flöde häromdagen, lorier neptune heter den, k anske inget hantverksmässigt mästerverk men jag tycker den ser ganska schysst ut!![]()
Jag är otrolig trött på alla valpar som ska ha en fin klocka, men sedan bottnar i vilken som kommer vara värd mest pengar.Jag kan för lite om klockor och Tudor för att förstå innebörden i ”sluta nu”, utveckla gärna![]()
Värdet är som sagt svårt att säga. Men Tudors 41mm Blackbay har funnits ett tag nu. BB58 kommer vara rykande het och mer lättsåld i mina ögon.Lugn nu. Jag anser att jag mistolkats nu. Inte på något sätt har jag försökt påstå att jag skulle välja en klocka utefter andrahandsvärdet istället för vad jag faktiskt vill ha eller tycker om.
Jag förstår nu vad ni menar och läst på lite mer kring detta. Självklart väljer jag den klocka jag tycker om mest. Det trevliga problemet jag står inför är ju dock att jag finner både Tydor BB S&G och 58 Lika trevliga. Så om andrahandsvärdet hade vart bättre på den ena så hade valet vart bättre. Jag förstår nu hur svårt och näst intill omöjligt sådant här är att veta i förväg.
Att jag vill ha en fin klocka handlar om att jag vill ha en fin klocka, inget annat.
BB 58 har ju t.ex inte ens släppts än.Lugn nu. Jag anser att jag mistolkats nu. Inte på något sätt har jag försökt påstå att jag skulle välja en klocka utefter andrahandsvärdet istället för vad jag faktiskt vill ha eller tycker om.
Jag förstår nu vad ni menar och läst på lite mer kring detta. Självklart väljer jag den klocka jag tycker om mest. Det trevliga problemet jag står inför är ju dock att jag finner både Tydor BB S&G och 58 Lika trevliga. Så om andrahandsvärdet hade vart bättre på den ena så hade valet vart bättre. Jag förstår nu hur svårt och näst intill omöjligt sådant här är att veta i förväg.
Att jag vill ha en fin klocka handlar om att jag vill ha en fin klocka, inget annat.
BB 58 har ju t.ex inte ens släppts än.![]()
Syftar mest på värdespekulationer m.m.Snart så
Ska ändå inte köpa i morgon, så ingen stress.![]()
Vad sitter du på för ur i samlingen nu då?Snart så
Ska ändå inte köpa i morgon, så ingen stress.![]()
Vad sitter du på för ur i samlingen nu då?