• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hodinkee Travel Clock

Screenshot_20200723-210115_Instagram.jpg

Screenshot_20200723-210204_Instagram.jpg

Varför finns det val om att ’Join a wait-list’
När det högtidligt proklameras i annonsen att de varken kommer tillverka fler eller färre än 96 stycken ?
"Vi hör av oss i smyg när den värsta röken har lagt sig så att vi slipper sitta på ett lager med osålda och överprissatta väckarklockor samtidigt som vi slipper hån för att vi öppet säljer dem i webbshoppen".

Gillar överlag Hodinkee och tycker deras tidningar och Pod är helt OK. Sjukt bra inkörsport som ny i klockvärden. Förutom tidsskriften som är bra, är deras leveranser riktigt imponerande. Beställde nyutgåvan av första nummret i måndagskväll och efter bokstavlig löprunda för att hindra UPS bilen att dra ligger den nu hemma på köksbordet.

Men hela deras shop koncept speciellt med deras limited editions börjar gå för långt. Allt är limited editions och deras mark up måste utan problem hamna på runt 500%. Men å andra sidan är all content reklamfri med undantag för co-lab artiklar och i tidsskriften. Med tanke på att de har rätt mkt full time staff så är de liksom andra (numera) ett företag som måste gå runt.
Som tur var har jag ju valet som konsument att undvika dem eller att inte handla från dem. ;)

Håller helt med om Hodinkees värde för den nyfrälste, och har själv snappat upp mycket bra info genom deras videos och artiklar. Tråkigt med sådana här släpp som i mina ögon får företaget att tappa credibility. Kommersiella intressen väger väl, som så ofta, tyngst när allt kommer omkring?

Edit: efter ett par lyssningar är jag nog ändå ett fan av alarmljudet.

566k dollar rikare verkar de ju ha blivit, såg ut att vara slutsålt? Men så jävla själlöst. Har de yttrat sig någonting själva om att det är en ripoff på JLC? Som jag själv inte visste alls, utan blev uppmärksammad utav en vän. Tyckte den var snygg fram tills jag fick deb infon samt såg prislappen. Nej Fyfan. Hodinkee är verkligen skit med få undantag. Hypewannabees.

Helt bisarr produkt med fruktansvärt timing.

1. Vem tar med sig en väckarklocka på resa?
2. Vem betalar 5900 USD för en klocka från ett varumärke utan någon som helst bakgrund i tillverkning av klockor? Den ser ju inte ut att kosta mer än 100 USD att tillverka.
3. Vem tycker det är en bra idé att släppa en reseklocka mitt under en pandemi?

Även om de tog bort en nolla på priset hade jag tyckt det var en totalt onödig produkt med ett galet högt pris. Typexempel på vad som händer när en grupp människor som är helt insnöade på ett område tar fram en produkt utan att låta utomstående komma med synpunkter.

Jag hoppas verkligen att de inte får sålt en enda.

Helt bisarr produkt med fruktansvärt timing.

1. Vem tar med sig en väckarklocka på resa?
2. Vem betalar 5900 USD för en klocka från ett varumärke utan någon som helst bakgrund i tillverkning av klockor? Den ser ju inte ut att kosta mer än 100 USD att tillverka.
3. Vem tycker det är en bra idé att släppa en reseklocka mitt under en pandemi?

Även om de tog bort en nolla på priset hade jag tyckt det var en totalt onödig produkt med ett galet högt pris. Typexempel på vad som händer när en grupp människor som är helt insnöade på ett område tar fram en produkt utan att låta utomstående komma med synpunkter.

Jag hoppas verkligen att de inte får sålt en enda.

Hittar inte länken nu men de ger svar på dessa spörsmål genom att hävda att det kostar mycket att producera en specialare i en liten batch på plats i Schweiz. Lädret kostar, handmålade siffror kostar mm och hävdar i slutet av inlägget att man absolut inte kommer undan billigare om någon annan skulle utforska möjligheterna att tillverka en liknande "Made in Swiss" produkt. :)

Tillbaka
Topp