Detaljerna verkar inte vara helt 100
![]()
![]()
Usch...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detaljerna verkar inte vara helt 100
![]()
![]()
Jag blev lite klokare, i denne ”dåres försvarstal” gällande kritiken av prislappen var en central punkt alltså att dom minsann köpt in ett rest-lager av urverk och designat ett chassi runt det!Blev jag inte klokare efter att ha läst tyvärr.
Men det här är å andra sidan något jag aldrig skulle köpa själv. Prislappen är minst sagt barock.
Glöm inte att de limmat getskinn på chassit! Och en låda i Shell Cordovan från Horween!Jag blev lite klokare, i denne ”dåres försvarstal” gällande kritiken av prislappen var en central punkt alltså att dom minsann köpt in ett rest-lager av urverk och designat ett chassi runt det!![]()
Kollade igenom kommentarerna på facebook, mycket snack om "small batch production" "produced in Switzerland". Covid-19 rescue pack.
![]()
Läste det där dravlet också. Vad skall man säga? Lägger hellre 15K mer för en Jaeger-lecoultre Atmos och några hundra för lite getskinn ovanpåKollade igenom kommentarerna på facebook, mycket snack om "small batch production" "produced in Switzerland". Covid-19 rescue pack.
![]()
Oj vad alla får reda på Hodinkees reseklocka och hur intresset och värdet på vad de producerar skjuter i höjden. Oerhört listigt att ta fram en sån här snackis. Eller var det bara ett misstag?
Ps. Är själv delaktig i hetsen om någon tar illa upp
Atmos är en genialisk innovation värdig många pris. Hodinkee:s travel clock är, ja jag vet inte vad det är egentligen, mer än en klocka.Läste det där dravlet också. Vad skall man säga? Lägger hellre 15K mer för en Jaeger-lecoultre Atmos och några hundra för lite getskinn ovanpå
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/atmos.html
Atmos är koolt: Hoodinke är en bajskorv. Nuff said.Atmos är en genialisk innovation värdig många pris. Hodinkee:s travel clock är, ja jag vet inte vad det är egentligen, mer än en klocka.
Haha precis så!Atmos är koolt: Hoodinke är en bajskorv. Nuff said.
Atmos är koolt: Hoodinke är en bajskorv. Nuff said.
Verkar ju inte som de sålt ut alla fåniga timglas som de gjorde med Mark Newson heller. De var ju ännu dyrare och hade ännu mindre användbarhet än en resklocka klädd i getskinn.
Låter om möjligt ännu fånigare, har du en länk till dessa "Timglas"? Var det för övrigt inte just Mark Newson som designade Ikepod klockorna, originalen då?
Fniss..Verkar ju inte som de sålt ut alla fåniga timglas som de gjorde med Mark Newson heller. De var ju ännu dyrare och hade ännu mindre användbarhet än en resklocka klädd i getskinn.
Verkar ju inte som de sålt ut alla fåniga timglas som de gjorde med Mark Newson heller. De var ju ännu dyrare och hade ännu mindre användbarhet än en resklocka klädd i getskinn.
Nu är ju Atmos en helt annan typ av klocka. Den är definitivt inte något du vill släppa runt på när du reser eftersom den är känslig för förflyttningar.Läste det där dravlet också. Vad skall man säga? Lägger hellre 15K mer för en Jaeger-lecoultre Atmos och några hundra för lite getskinn ovanpå
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/atmos.html
Nu är ju Marc Newson en ganska känd designer. Googla runt lite så får du se. Att hans prylar kostar är allmänt känt. Bra konst och design har en tendens att kosta skjortan. Fånigt? Nej. Dyrt? Ja.Verkar ju inte som de sålt ut alla fåniga timglas som de gjorde med Mark Newson heller. De var ju ännu dyrare och hade ännu mindre användbarhet än en resklocka klädd i getskinn.
Nu är ju Marc Newson en ganska känd designer. Googla runt lite så får du se. Att hans prylar kostar är allmänt känt. Bra konst och design har en tendens att kosta skjortan. Fånigt? Nej. Dyrt? Ja.
Skillnaden mellan timglaset och reseklockan (praktikalitet åsido) är att Hodinkee försöker försvara priset med att L’Epee 1839 har tillverkat dem, samtidigt som deras namn inte står någonstans på klockan eller i marknadsföringen. På samma sätt som att de skröt om ”NOS vintage movement” utan att visa en enda bild (av i efterhand förståeliga skäl). Om man tittar på vad L’Epee 1839 har i sin katalog i övrigt ser Hodonkeys klocka ut att vara gjord av en prao-elev.
Såklart. Men det var den första jag tänkte på i relation till en svindyr klocka som inte är ett armbandsur.Nu är ju Atmos en helt annan typ av klocka. Den är definitivt inte något du vill släppa runt på när du reser eftersom den är känslig för förflyttningar.
http://www.atmosclocks.com/care.html
Med det sagt så finns det mycket annat jag också hellre skulle lägga pengarna på..
Kräks...Man plåtar ju självklart klockor med mätsökare och 28mm optik...
Man förstår ju visserligen varför den är så dyr efter det inlägget.
De spenderade flera timmar och bestämde sig sen för att kopiera JLC.Man förstår ju visserligen varför den är så dyr efter det inlägget.
”We spent hours studying travel clock designs from the 1920s and 1930s. We designed a brand new case to house the movements”
... flera timmars research alltså![]()
De spenderade flera timmar och bestämde sig sen för att kopiera JLC.
Men med mycket sämre resultat..
![]()