• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Homage skammen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så du menar att du skulle kunna tänka dig att sålla bort en person i din bekantskapskrets om du skulle upptäcka en kina-clone på dennes handled 😳? Man är alltså automatiskt en dålig och oärlig människa rakt igenom då eller 🤔?
Nej det skulle jag inte. Men jag tror snarare att jag inte skulle bli vän med en sådan person av andra anledningar. Vi har nog inte samma intressen och värderingar helt enkelt, eller några naturliga mötespunkter för den delen.

Det blev stelt för att jag trodde att det var en annan klocka, plus att det var första gången vi träffades.

Tycker dock att jag räddade upp det rätt bra 😌
Vad blev stelt, stelnade din stämning till eller hur menar du?
Tänk om han faktiskt inte brydde sig ett skvatt och småfnittrade inombords åt den stela Rolex-killen som inte ens såg att det var en Steinhart?

Nej det skulle jag inte. Men jag tror snarare att jag inte skulle bli vän med en sådan person av andra anledningar. Vi har nog inte samma intressen och värderingar helt enkelt, eller några naturliga mötespunkter för den delen.

Ja som sagt, man behöver ju inte vara genomrutten bara för att man skulle ha på sig en Kina-clone, det är väl att generalisera i överkant kanske 🤔.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp