• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hommage/Copage-Affordables och liknande, den vågade utbrytartråden

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller inte med dig.
Irrelevant, det ändrar ju inte ordets innebörd. Så du tycker att denna är en hyllning eller visar vördnad till en Rolex sub?
3_12809cc4-6b8b-495d-ba30-88775c6580e7_1024x1024@2x.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Nyutgåva bör ju rimligen vara lika urverk lume osv. Seiko skriver t.o.m. att modellerna är hyllningar till de äldre modellerna.
Jag håller inte med Seiko heller. 🤣
Vad Seiko skriver är inte relevant, det är bara marknadsföringstrick.
Irrelevant, det ändrar ju inte ordets innebörd. Så du tycker att denna är en hyllning eller visar vördnad till en Rolex sub?
3_12809cc4-6b8b-495d-ba30-88775c6580e7_1024x1024@2x.jpg
Nej, det där är designstöld.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, och därför är dom klockorna du visa nyutgåva.
Fast det är ju inte samma produkt, det är en helt annan produkt som bara liknar den första, alltså inte en nyutgåva. Du kan ju inte säga att det är en nyutgåva av en bok om den har en snarlik handling men är skriven av en annan författare bara för att det är samma förlag som ger ut den och har rättigheterna till den. Märkligt resonemang.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Måste medge att jag giller konceptet Islander
Typ, Jag gillar hur den här Seikon ser ut men vill gärna ha en bättre vridning och en annan färg på tavlan och safir i ställe för Hardlex

Extra kul att Long Island Watch som gör Islander också är AD för Seiko.

Jag med faktiskt. Har haft en precis likadan som den @SeikoZ säljer. I just fallet SKX013 finns det just nu ingen motsvarande i Seikos sortiment och de som fortfarande finns kvar att köpa kostar typ 5k vilket är väl svettigt för 7s26 och mineralglas. Här får man typ en prospexversion för knappt 3k (lite mer med frakt och importavgifter såklart). 🤷🏼‍♂️✌
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hommage, copage 🤷‍♂️ De gör ju inget eget utan kopierar gamla klassiker. Förvisso på ett snajsigare sätt än många andra, but still… de snor hämningslöst nån annans design och säljer som sitt eget.
Jo iofs men känns mer Wis över det hela, vi dödliga wissar som inte kan skaffa en vintage Rolex, framför allt typ tropical/red/bakelit osv kan få en daglig uns av det oåtkomliga.

Menar att konceptets målgrupp skiljer sig mot de ordinary decent klonerna där målgruppen är ena Rolexdrömmare, inget mot drömmarna jag ärr deluxedrrömmare själv 🙂
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fast det är ju inte samma produkt, det är en helt annan produkt som bara liknar den första, alltså inte en nyutgåva. Du kan ju inte säga att det är en nyutgåva av en bok om den har en snarlik handling men är skriven av en annan författare bara för att det är samma förlag som ger ut den och har rättigheterna till den. Märkligt resonemang.
Håller fortfarande inte med dig faktiskt.

Jag med faktiskt. Har haft en precis likadan som den @SeikoZ säljer. I just fallet SKX013 finns det just nu ingen motsvarande i Seikos sortiment och de som fortfarande finns kvar att köpa kostar typ 5k vilket är väl svettigt för 7s26 och mineralglas. Här får man typ en prospexversion för knappt 3k (lite mer med frakt och importavgifter såklart). 🤷🏼‍♂️✌
Grym jäkla klocka, trots designstölden så hade jag behållt den ifall jag inte hade två andra svarta dykare med affektionsvärde.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
De här lirarna öser på helt skamlöst med fejkpatina och hela skiten! De får dock till detaljerna…
D406E7D8-8443-4AAB-9FC6-76584E377EEA.png
ADEE0452-2C39-415A-9766-9AFBFF07E1F9.png
A42D85A7-1BD6-41C1-AB07-CE815177160D.png
CE8C4E06-E1C6-4D56-9221-E1A8A01176CB.png

Du svenska WiS - kom fram och visa din klocka för oss! Det är lugnt nu, KS har numera en ny acceptans kultur för fenomenen.
 
Topp