Det ena utesluter inte det andra, det är fortfarande en homage till den gamla modellen även om det är en reissue.Nej, det där är reissue, alltså nyutgåva på svenska.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ena utesluter inte det andra, det är fortfarande en homage till den gamla modellen även om det är en reissue.Nej, det där är reissue, alltså nyutgåva på svenska.
Håller inte med dig.Det ena utesluter inte det andra, det är fortfarande en homage till den gamla modellen även om det är en reissue.
Nyutgåva bör ju rimligen vara lika urverk lume osv. Seiko skriver t.o.m. att modellerna är hyllningar till de äldre modellerna.Nej, det där är reissue, alltså nyutgåva på svenska.
Irrelevant, det ändrar ju inte ordets innebörd. Så du tycker att denna är en hyllning eller visar vördnad till en Rolex sub?Håller inte med dig.
Jag håller inte med Seiko heller.Nyutgåva bör ju rimligen vara lika urverk lume osv. Seiko skriver t.o.m. att modellerna är hyllningar till de äldre modellerna.
Nej, det där är designstöld.Irrelevant, det ändrar ju inte ordets innebörd. Så du tycker att denna är en hyllning eller visar vördnad till en Rolex sub?
Ja, nyutgåva innebär att man ger ut samma produkt/text/låt igen, eventuellt med små justeringar eller tillägg.Nyutgåva bör ju rimligen vara lika urverk lume osv. Seiko skriver t.o.m. att modellerna är hyllningar till de äldre modellerna.
Så ingen homage då?Nej, det där är designstöld.
Ja, och därför är dom klockorna du visa nyutgåvor.Ja, nyutgåva innebär att man ger ut samma produkt/text/låt igen, eventuellt med små justeringar eller tillägg.
Nej.Så ingen homage då?
Historisk nytolkning, om jag får be.Nyutgåva bör ju rimligen vara lika urverk lume osv. Seiko skriver t.o.m. att modellerna är hyllningar till de äldre modellerna.
Fast det är ju inte samma produkt, det är en helt annan produkt som bara liknar den första, alltså inte en nyutgåva. Du kan ju inte säga att det är en nyutgåva av en bok om den har en snarlik handling men är skriven av en annan författare bara för att det är samma förlag som ger ut den och har rättigheterna till den. Märkligt resonemang.Ja, och därför är dom klockorna du visa nyutgåva.
Ja, det ju en mer korrekt benämning i så fall.Historisk nytolkning, om jag får be.
Framförallt är det benämningen Seiko använder. De billigare versionerna kallar de ”modern nytolkning”.Ja, det ju en mer korrekt benämning i så fall.
Måste medge att jag giller konceptet Islander
Typ, Jag gillar hur den här Seikon ser ut men vill gärna ha en bättre vridning och en annan färg på tavlan och safir i ställe för Hardlex
Extra kul att Long Island Watch som gör Islander också är AD för Seiko.
Hommage, copage De gör ju inget eget utan kopierar gamla klassiker. Förvisso på ett snajsigare sätt än många andra, but still… de snor hämningslöst nån annans design och säljer som sitt eget.Skulle man inte kalla detta riktiga ”hommager” om nåt?
Jo iofs men känns mer Wis över det hela, vi dödliga wissar som inte kan skaffa en vintage Rolex, framför allt typ tropical/red/bakelit osv kan få en daglig uns av det oåtkomliga.Hommage, copage De gör ju inget eget utan kopierar gamla klassiker. Förvisso på ett snajsigare sätt än många andra, but still… de snor hämningslöst nån annans design och säljer som sitt eget.
Håller fortfarande inte med dig faktiskt.Fast det är ju inte samma produkt, det är en helt annan produkt som bara liknar den första, alltså inte en nyutgåva. Du kan ju inte säga att det är en nyutgåva av en bok om den har en snarlik handling men är skriven av en annan författare bara för att det är samma förlag som ger ut den och har rättigheterna till den. Märkligt resonemang.
Grym jäkla klocka, trots designstölden så hade jag behållt den ifall jag inte hade två andra svarta dykare med affektionsvärde.Jag med faktiskt. Har haft en precis likadan som den @SeikoZ säljer. I just fallet SKX013 finns det just nu ingen motsvarande i Seikos sortiment och de som fortfarande finns kvar att köpa kostar typ 5k vilket är väl svettigt för 7s26 och mineralglas. Här får man typ en prospexversion för knappt 3k (lite mer med frakt och importavgifter såklart). ✌
Kan man inte bara kalla Islandern en modd? Är skitkass på fackindelande ord så ursäkta om jag är helt ute och cyklarHåller fortfarande inte med dig faktiskt.
Grym jäkla klocka, trots designstölden så hade jag behållt den ifall jag inte hade två andra svarta dykare med affektionsvärde.
Bra fråga, speciellt när det sitter Seikoverk i.Kan man inte bara kalla Islandern en modd? Är skitkass på fackindelande ord så ursäkta om jag är helt ute och cyklar
Vetefåglarna hur stora volymer och så det handlar om? Svårt, vet faktiskt inte hur jag själv tänker så jag säger ingetBra fråga, speciellt när det sitter Seikoverk i.
Jo, lätta på hjärtat.Vetefåglarna hur stora volymer och så det handlar om? Svårt, vet faktiskt hur jag själv tänker så jag säger inget
haha du vet ju själv vad jag håller på och bygger om allt till höger och vänster, tror inte jag snor designer av någon men nu blev man tveksamJo, lätta på hjärtat.
Inte fan kan det vara en mod när Islandern kommer direkt från fabrik. Ingenting är ju Seiko förutom urverket.
Det vore intressant att veta vilka andra märken som kommer från samma fabrik dock.
Fabrikations-mod kanske, precis som Brabus och Mercedes eller Alpina och Bmw ?Inte fan kan det vara en mod när Islandern kommer direkt från fabrik. Ingenting är ju Seiko förutom urverket.
Det vore intressant att veta vilka andra märken som kommer från samma fabrik dock.
Ah den gör det alltså... trodde det var LIW som byggde ihop dessa självaInte fan kan det vara en mod när Islandern kommer direkt från fabrik. Ingenting är ju Seiko förutom urverket.
Fabrikations-mod kanske, precis som Brabus och Mercedes eller Alpina och Bmw ?
De här lirarna öser på helt skamlöst med fejkpatina och hela skiten! De får dock till detaljerna…