• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hommage/Copage-Affordables och liknande, den vågade utbrytartråden

Chuck

Patek
2-Faktor
CCE75DC2-2123-40C9-90E0-B6730073532A.jpeg


Denna var frän! synd det är kvarts vart cool med manuel
 

v0n

Patek
2-Faktor
CCE75DC2-2123-40C9-90E0-B6730073532A.jpeg


Denna var frän! synd det är kvarts vart cool med manuel
För en som har noll koll på kronografer, vad är det den ska efterliknas om man fråga så dumt?
Spelar väl mindre roll kanske men blev nyfiken, schysst 70-talsvajb och storlek 👍
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag kan inte vara den ända här som positivt överraskats och imponerats av San Martin.
Har längtat efter att dom ska släppa en Chrono och såg den här (kan ha släppts längesen?). Någon här som hunnit testa den? På pappret ser den bra ut och i och med San Martins ”bang fore the buck” filosofi så kan den väl inte va så dålig? Lr va tror ni :)

75D8835E-2180-44A6-9E60-B5316CC53915.jpeg


 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag kan inte vara den ända här som positivt överraskats och imponerats av San Martin.
Har längtat efter att dom ska släppa en Chrono och såg den här (kan ha släppts längesen?). Någon här som hunnit testa den? På pappret ser den bra ut och i och med San Martins ”bang fore the buck” filosofi så kan den väl inte va så dålig? Lr va tror ni :)

75D8835E-2180-44A6-9E60-B5316CC53915.jpeg



garanterat väldigt bra för pengen, aldrig varit missnöjd med en SM i avseende finish etc. Men rätt trist plankning som vanligt, hade ju i princip kunnat byta visare och det varit en vanlig krono 🤓
 

DB15

Panerai
Pledge Member
garanterat väldigt bra för pengen, aldrig varit missnöjd med en SM i avseende finish etc. Men rätt trist plankning som vanligt, hade ju i princip kunnat byta visare och det varit en vanlig krono 🤓
Jo håller med! Har deras ”Datejust” med Vit marmor och shit vilken klocka. Brukar använda den rätt ofta och den är en av dom som får mest komplimanger tbh.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag kan inte vara den ända här som positivt överraskats och imponerats av San Martin.
Har längtat efter att dom ska släppa en Chrono och såg den här (kan ha släppts längesen?). Någon här som hunnit testa den? På pappret ser den bra ut och i och med San Martins ”bang fore the buck” filosofi så kan den väl inte va så dålig? Lr va tror ni :)

65398309-1808-42AA-B6D2-B25C7DFA1C29.jpeg


 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
73B99C1F-A09E-4944-9282-110953BDC5C0.jpeg



Köpte en Tevise häromdagen som jag är nöjd med. Osäker på vad se försöker efterlikna, hoppades att det var deras egna design till viss mån iaf…
 

BananasGorilla

Breitling
Halloj!

Jag har haft denna PD1644 ett par veckor nu och är väldigt nöjd överlag. För knappa 1k får man:
  • Seiko VK63 Meca-quartz
  • Safirglas
  • Keramisk bezel
  • Solida länkar (inkl. ändlänkar)
  • 100m WR (Ja, jag har badat med den😄)

Att önska hade varit AR-behandling på glasets insida samt svart datumfönster, men annars en välbyggd klocka för pengarna!
20220826_084619.jpg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Dags att uppliva denna tråd.
Beställde tidigare 3st San Martin från Kina: en svart, en blå och en grön.
Den svarta blev en present åt en god vän. Den blåa och gröna har jag kvar. Fast den gröna funkade inte alls för kronan gick inte att dra ut och det gick inte att ställa in datum eller dra upp klockan som det ska. Kronan satt nästan fast. Mejlade butiken jag köpt den av och fick adress att skicka in den till, tillbaka till Kina. Men jag hade ingen skrivare och tyckte det kändes krångligt. Möjligt tjorv med att slippa betala tullen en gång till osv...
Tiden gick och det blev inte av. Gick sen till en urmakare och frågade om han kunde kolla om den går att laga.
Fick besked att han inte fick tillgång till reservdel så det gick inte.
Nyligen tänkte jag att om den ändå är trasig så kan jag öppna baksidan och se hur det ser ut.
Jodå, det är ett Seiko NH35 urverk, och jag skruvade tillbaka locket.
Upptäckte då att det plötsligt gick bra både att dra upp den och ställa in datum. Klockan tickar på som den ska, men istället går kronan inte att skruva in fullt. Jag kan ju iofs nöja mig med detta även om det stör mig lite att se kronan en bit ute.
Och det innebär förstås att jag inte vågar betrakta den som vattentålig alls.
Skulle dock vara beredd att lägga ut en slant på att fixa till klockan så den funkar som den ska, men gissar att priset kanske blir nästan lika högt som att köpa en ny om det innebär ett nytt urverk plus urmakarkostnader.
Finishen på denna modell är utmärkt och tycker det definitivt är mycket hög kvalitet för priset.
Hur detta exemplar kunde passera kvalitetskontrollen är dock mycket konstigt. Att kontrollera att kronan funkar borde vara en absolut del av kontrollen.

20230410_104732.jpg
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Dags att uppliva denna tråd.
Beställde tidigare 3st San Martin från Kina: en svart, en blå och en grön.
Den svarta blev en present åt en god vän. Den blåa och gröna har jag kvar. Fast den gröna funkade inte alls för kronan gick inte att dra ut och det gick inte att ställa in datum eller dra upp klockan som det ska. Kronan satt nästan fast. Mejlade butiken jag köpt den av och fick adress att skicka in den till, tillbaka till Kina. Men jag hade ingen skrivare och tyckte det kändes krångligt. Möjligt tjorv med att slippa betala tullen en gång till osv...
Tiden gick och det blev inte av. Gick sen till en urmakare och frågade om han kunde kolla om den går att laga.
Fick besked att han inte fick tillgång till reservdel så det gick inte.
Nyligen tänkte jag att om den ändå är trasig så kan jag öppna baksidan och se hur det ser ut.
Jodå, det är ett Seiko NH35 urverk, och jag skruvade tillbaka locket.
Upptäckte då att det plötsligt gick bra både att dra upp den och ställa in datum. Klockan tickar på som den ska, men istället går kronan inte att skruva in fullt. Jag kan ju iofs nöja mig med detta även om det stör mig lite att se kronan en bit ute.
Och det innebär förstås att jag inte vågar betrakta den som vattentålig alls.
Skulle dock vara beredd att lägga ut en slant på att fixa till klockan så den funkar som den ska, men gissar att priset kanske blir nästan lika högt som att köpa en ny om det innebär ett nytt urverk plus urmakarkostnader.
Finishen på denna modell är utmärkt och tycker det definitivt är mycket hög kvalitet för priset.
Hur detta exemplar kunde passera kvalitetskontrollen är dock mycket konstigt. Att kontrollera att kronan funkar borde vara en absolut del av kontrollen.

20230410_104732.jpg
Låter som att man bör korta axeln. Borde vara ett enkelt jobb för en urmakare.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Dags att uppliva denna tråd.
Beställde tidigare 3st San Martin från Kina: en svart, en blå och en grön.
Den svarta blev en present åt en god vän. Den blåa och gröna har jag kvar. Fast den gröna funkade inte alls för kronan gick inte att dra ut och det gick inte att ställa in datum eller dra upp klockan som det ska. Kronan satt nästan fast. Mejlade butiken jag köpt den av och fick adress att skicka in den till, tillbaka till Kina. Men jag hade ingen skrivare och tyckte det kändes krångligt. Möjligt tjorv med att slippa betala tullen en gång till osv...
Tiden gick och det blev inte av. Gick sen till en urmakare och frågade om han kunde kolla om den går att laga.
Fick besked att han inte fick tillgång till reservdel så det gick inte.
Nyligen tänkte jag att om den ändå är trasig så kan jag öppna baksidan och se hur det ser ut.
Jodå, det är ett Seiko NH35 urverk, och jag skruvade tillbaka locket.
Upptäckte då att det plötsligt gick bra både att dra upp den och ställa in datum. Klockan tickar på som den ska, men istället går kronan inte att skruva in fullt. Jag kan ju iofs nöja mig med detta även om det stör mig lite att se kronan en bit ute.
Och det innebär förstås att jag inte vågar betrakta den som vattentålig alls.
Skulle dock vara beredd att lägga ut en slant på att fixa till klockan så den funkar som den ska, men gissar att priset kanske blir nästan lika högt som att köpa en ny om det innebär ett nytt urverk plus urmakarkostnader.
Finishen på denna modell är utmärkt och tycker det definitivt är mycket hög kvalitet för priset.
Hur detta exemplar kunde passera kvalitetskontrollen är dock mycket konstigt. Att kontrollera att kronan funkar borde vara en absolut del av kontrollen.

20230410_104732.jpg

Hade problem med för kort kronaxel på en SM MM300 V2.

Efter kontakt med San Martin så skickade dom mig en ny kronaxel i rätt längd med ny krona färdigmonterad. Utan kostnad.

Min uris tog 200:- för att montera kronaxeln på klockan. 👍🏼
 
Topp