• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hommage/Copage-Affordables och liknande, den vågade utbrytartråden

Jag tycker deras 62mas homage med red fume tavla var 😍 👌 38mm dessutom :)
rs=w:1200,h:1200
 
Tips till den som gillar Sub-stilen.
Den har heller inte din fula pläpvisarna.

 
Finns ju en del som gjort hommager på samma grundmodell, inklusive stora märken med egen varumärkesidentitet...
1633010541514.png

Tjusigt! Men kalla mig barnslig - för min del tillkommer det ett extra drag av anarkistisk förtjusning att ha en mer skamlös copage som PD :) Nu väntar jag bara på att någon riktigt puristisk klockgeek ska få syn på den på flera meters håll, missta den för en riktig Daytona bara för att sedan omedelbart känna igen den som en fulhomage. Jag ser fram emot den skrumpna ansiktsmimiken :)

Jag hade inte köpt en fakebrandad klocka, inte heller en skitbillig plastkopia - grundläggande kvalitet skall finnas där.
 
DSC08165-picsay.jpg


En sista bild och stund på handleden.

Såld till en kompis som absolut ville ha den när han såg och prövade den när vi käkade lunch för några veckor sedan.

Sharkmaster Vintage Series rekommenderas starkt för er som har minst 180mm handled! ❤️
 
Hej!

En arbetskamrat önskar en klocka i bauhausstil, typ Junhanslooken. Hon har smala handleder, så en boett något mindre än 40mm vore optimal.
I övrigt så vore safirglas och åtminstone 50m vattentäthet nice. Ett autoverk vore också kul, men hon är också öppen för quartz.

Vilka chinese specials rekommenderas? :)
 
Hej!

En arbetskamrat önskar en klocka i bauhausstil, typ Junhanslooken. Hon har smala handleder, så en boett något mindre än 40mm vore optimal.
I övrigt så vore safirglas och åtminstone 50m vattentäthet nice. Ett autoverk vore också kul, men hon är också öppen för quartz.

Vilka chinese specials rekommenderas? :)
Kolla Sternglas Naos, de är fina och har 5ATM samt safirglas. Finns både som kvarts och automat i 38mm eller kvarts i 33mm.
https://www.sternglas.com/collections/all-watches/collection_naos
 
Hej!

En arbetskamrat önskar en klocka i bauhausstil, typ Junhanslooken. Hon har smala handleder, så en boett något mindre än 40mm vore optimal.
I övrigt så vore safirglas och åtminstone 50m vattentäthet nice. Ett autoverk vore också kul, men hon är också öppen för quartz.

Vilka chinese specials rekommenderas? :)
Minns att rodina på aliexpress var populärt förut.
15936F47-EB17-4960-8F96-0C6F38DE0DB8.jpeg
 
Hej!

En arbetskamrat önskar en klocka i bauhausstil, typ Junhanslooken. Hon har smala handleder, så en boett något mindre än 40mm vore optimal.
I övrigt så vore safirglas och åtminstone 50m vattentäthet nice. Ett autoverk vore också kul, men hon är också öppen för quartz.

Vilka chinese specials rekommenderas? :)

Måste det vara “chinese“? För annars är Junkers ett bra alternativt. Flera olika färger och utförande, kvarts, 50 m till en prislapp av 199€. Inte safir och inte mindre än 40 mm.
 
Snygg den var med "vanliga" visare! Någon särskild utgåva eller har du moddat den själv?
Visst är den! Den finns hos Gnomon.
 
Tillbaka
Topp