Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar kolla på Chris youtube-klipp ibland. (Nu är de bortplockade) Efter att ha läst igenom konversationen mellan honom och köparen av piratkopian står det klart att han omöjligt gjort detta ovetandes. Nästan 3 månader av otaliga bortförklaringar och lögner så blir man mest imponerad av att köparen fixade att hålla sig så lugn.
Riktigt trist, gillade både honom och hans youtube kanal..... men det är ju inte första gången någon inte är den man tror tyvärr...Synd, jag gillade kanalen och fotografierna, verkade vara en reko snubbe på reddit:/
Jag kan se hans instagram ännu men kommentarerna verkar vara inaktiverade.Synd, jag gillade kanalen och fotografierna, verkade vara en reko snubbe på reddit:/
Man har kanske inte så mycket till val om man ligger ute med 200 papp och han skrev även att det var anledningen till varför det tog sån tid innan han rapporterade om det då han ville få tillbaka sina pengar innan han hängde ut honom vilket så klart är förståeligt.Herregud, läste precis whatsapp-loggen... Eloge till köparen som ändå höll sig lugn som du sa!
Rätt vidrigt. Hoppas det blir påföljder!
Låter helt klart som en reko snubbe som fick ekonomiska bekymmer och valde helt jävla fel väg ut.
Eftersom australien till stor del baserar böter på inkomst så hade det helt klart varit mycket smartare att pausa affärerna tills ärendet är klart och hävda noll inkomst. Istället väljer han ytterliga lagbrott och säljer replikor till ovetande kunder. Jävla idiot.
Kunde inte instämma mer!Man fick nästan uppfattningen om att det finns fler människor som gömmer sig i en miljö de kontrollerar där de har nått en upphöjd status bland entusiasterna.
Man ska vara försiktig i dessa miljöerna där vissa når idol dyrkan status.
I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna.
Det är därför forum som KS är så viktiga. Det är inget flöde som styrs av en enda individ och inlägg som raderas brukar uppmärksammas.Kunde inte instämma mer!
Låter helt klart som en reko snubbe som fick ekonomiska bekymmer och valde helt jävla fel väg ut.
Eftersom australien till stor del baserar böter på inkomst så hade det helt klart varit mycket smartare att pausa affärerna tills ärendet är klart och hävda noll inkomst. Istället väljer han ytterliga lagbrott och säljer replikor till ovetande kunder. Jävla idiot.
Läser man whatsapp-konvon så är det uppenbart att detta inte är första gången han scammar en kund.Tycker en persons karaktär visar sig bäst i tuffa situationer. Imo var han alltså aldrig reko.
Men varför ens bemöda sig med att skicka en uppenbar kopia? Det hade varit enklare att bara klämma till med vilken idiotisk lögn som helst som att man tappat klockan eller något och fortsätta med bedrägerierna eftersom han som du säger ändå verkar betala tillbaka pengarna till slut.Min gissning är att han behövde pengar tillfälligt och utnyttjade denna köpare som räntefritt sms-lån men fick problem på vägen och var tvungen att skicka en fake.
Någon riktig Daytona fanns aldrig.
Jag läste alldeles för mycket egentligen. Det är smått obegripligt hur han höll på och försökte köpa tid bara i den här affären. Liknande saker har hänt här på KS, dock inga fakes utan bara klockor som aldrig dykt upp trots förskottsbetalning och Idel löften om leverans.Men varför ens bemöda sig med att skicka en uppenbar kopia? Det hade varit enklare att bara klämma till med vilken idiotisk lögn som helst som att man tappat klockan eller något och fortsätta med bedrägerierna eftersom han som du säger ändå verkar betala tillbaka pengarna till slut.
Nu har jag inte läst mer än första sidan i TRF-tråden men det känns som att han såg det här som den sista stöten så att säga och tänkte sticka med pengarna och att enda syftet med piratkopian var att köpa tid för det var ju uppenbart att det skulle uppdagas förr eller senare.