• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Horology House säljer fake Rolex (och verkar ha gått under jorden)

Roz

Omega
2-Faktor
Brukar kolla på Chris youtube-klipp ibland. (Nu är de bortplockade) Efter att ha läst igenom konversationen mellan honom och köparen av piratkopian står det klart att han omöjligt gjort detta ovetandes. Nästan 3 månader av otaliga bortförklaringar och lögner så blir man mest imponerad av att köparen fixade att hålla sig så lugn.

Herregud, läste precis whatsapp-loggen... Eloge till köparen som ändå höll sig lugn som du sa!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Herregud, läste precis whatsapp-loggen... Eloge till köparen som ändå höll sig lugn som du sa!
Man har kanske inte så mycket till val om man ligger ute med 200 papp och han skrev även att det var anledningen till varför det tog sån tid innan han rapporterade om det då han ville få tillbaka sina pengar innan han hängde ut honom vilket så klart är förståeligt.
 
  • Like
Reactions: Roz

papabear

Panerai
2-Faktor
Riktigt tråkigt för de som drabbats av honom... och tråkigt för oss andra att det, många gånger högkvalitativa, material han skapade på främst Youtube nu är borta...
 
Läste igenom hela tråden på Rolex forumet ca 31 sidor vid tidpunkten. Kan inte säga att man blir förvånad med tanke på hur Rolex marknaden har varit senaste åren. Det drar till sig en viss typ av personlighetstyper.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Sjult jobbigt att åka på dessa lowlifes!

Påminner väldigt mkt om en annan scammer som drev den största Facebook gruppen för mil klockor och jobbade för företaget som hade kontraktet med ministry of defence för engelska mil klockor. Charlie Skinner aka Charlotte Skinner aka Charlotte Wagg-Skinner aka Mr Skinner aka Ruth Skinner aka Charlotte Ruth Skinner.

"Individen" sålde också klockor som inte fanns och kom med historier om sjuka föräldrar, dödsfall osv. Minst en till här på forumet fick en släng av sleven. Jag fick tillbaka mina pengar tack vara en av hennes (fd?) vänner och påtryckningar utanför internet. En stor portion tålamod och envishet krävs för att komma åt scammers.
 
Senast ändrad:

Oniel

Panerai
För att poängtera det uppenbara, när det finns mycket pengar att tjäna på ett relativt lätt sätt så kommer det alltid locka till sig fel människor!
 

Doc_152

Omega
Låter helt klart som en reko snubbe som fick ekonomiska bekymmer och valde helt jävla fel väg ut.

Eftersom australien till stor del baserar böter på inkomst så hade det helt klart varit mycket smartare att pausa affärerna tills ärendet är klart och hävda noll inkomst. Istället väljer han ytterliga lagbrott och säljer replikor till ovetande kunder. Jävla idiot.
 
  • Like
Reactions: Nza

Nza

Omega
2-Faktor
Låter helt klart som en reko snubbe som fick ekonomiska bekymmer och valde helt jävla fel väg ut.

Eftersom australien till stor del baserar böter på inkomst så hade det helt klart varit mycket smartare att pausa affärerna tills ärendet är klart och hävda noll inkomst. Istället väljer han ytterliga lagbrott och säljer replikor till ovetande kunder. Jävla idiot.

Jag (personligen) har fått intrycket av att han varit shady som fan under x antal år, men halkat och då blivit knasad med byxorna nere. Han körde med "tryna be a good guy" ända in i det sista samtidigt som han knappt kunde låta bli att scamma folk...

Semi OffT: Nu är jag förvisso en OWG men med det här, Tag Heuer/Kaplan-tråden, Falska Rolex-tråden etc så har jag blivit mer nojig över att vara (eventuell) framtida köpare från privatpersoner. Fan, man litar ju knappt på ens egna omdöme/magkänsla mer.

"Köp säljaren"..Se vart detta lett till liksom..
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Shit vilken soppa. Köparen blev ju så klart lockad av det låga priset, det var den första varningsflaggan.
Det verkar finnas fler personer som haft problem med honom tidigare.
Dels med leveranser och dels med kvalitet på leveransen följt av vägran att ta retur..

Eftersom han mestadels (bara?) agerat i forum där han kontrollerat informationsflödet har han kunnat komma undan mycket kritik men att skicka en fake var ett steg för långt..
 
Man fick nästan uppfattningen om att det finns fler människor som gömmer sig i en miljö de kontrollerar där de har nått en upphöjd status bland entusiasterna.

Man ska vara försiktig i dessa miljöerna där vissa når idol dyrkan status.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Man fick nästan uppfattningen om att det finns fler människor som gömmer sig i en miljö de kontrollerar där de har nått en upphöjd status bland entusiasterna.

Man ska vara försiktig i dessa miljöerna där vissa når idol dyrkan status.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna.
Kunde inte instämma mer!
 

Natex

Omega
2-Faktor
Låter helt klart som en reko snubbe som fick ekonomiska bekymmer och valde helt jävla fel väg ut.

Eftersom australien till stor del baserar böter på inkomst så hade det helt klart varit mycket smartare att pausa affärerna tills ärendet är klart och hävda noll inkomst. Istället väljer han ytterliga lagbrott och säljer replikor till ovetande kunder. Jävla idiot.

Tycker en persons karaktär visar sig bäst i tuffa situationer. Imo var han alltså aldrig reko.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tycker en persons karaktär visar sig bäst i tuffa situationer. Imo var han alltså aldrig reko.
Läser man whatsapp-konvon så är det uppenbart att detta inte är första gången han scammar en kund.

Min gissning är att han behövde pengar tillfälligt och utnyttjade denna köpare som räntefritt sms-lån men fick problem på vägen och var tvungen att skicka en fake.
Någon riktig Daytona fanns aldrig.

Vinwiki hade en story liknande detta, dock var det aldrig någon fake med i spelet:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Min gissning är att han behövde pengar tillfälligt och utnyttjade denna köpare som räntefritt sms-lån men fick problem på vägen och var tvungen att skicka en fake.
Någon riktig Daytona fanns aldrig.
Men varför ens bemöda sig med att skicka en uppenbar kopia? Det hade varit enklare att bara klämma till med vilken idiotisk lögn som helst som att man tappat klockan eller något och fortsätta med bedrägerierna eftersom han som du säger ändå verkar betala tillbaka pengarna till slut.

Nu har jag inte läst mer än första sidan i TRF-tråden men det känns som att han såg det här som den sista stöten så att säga och tänkte sticka med pengarna och att enda syftet med piratkopian var att köpa tid för det var ju uppenbart att det skulle uppdagas förr eller senare.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Men varför ens bemöda sig med att skicka en uppenbar kopia? Det hade varit enklare att bara klämma till med vilken idiotisk lögn som helst som att man tappat klockan eller något och fortsätta med bedrägerierna eftersom han som du säger ändå verkar betala tillbaka pengarna till slut.

Nu har jag inte läst mer än första sidan i TRF-tråden men det känns som att han såg det här som den sista stöten så att säga och tänkte sticka med pengarna och att enda syftet med piratkopian var att köpa tid för det var ju uppenbart att det skulle uppdagas förr eller senare.
Jag läste alldeles för mycket egentligen. Det är smått obegripligt hur han höll på och försökte köpa tid bara i den här affären. Liknande saker har hänt här på KS, dock inga fakes utan bara klockor som aldrig dykt upp trots förskottsbetalning och Idel löften om leverans.

Jag antar att om en person är tillräckligt desperat och skuldsatt gör de vad som helst för att slippa betala tillbaka.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Mycket tråkig historia. Hur mycket kan han ha degat på sin youtube kanal? Inte tillräckligt verkar det som...
 
Topp