Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, båda företagen ägs också av LVMH och det är rätt uppenbart att Jean-Claude Biever överfört mycket Hublot DNA designmässigt i utformandet av Zenith Defy. Hublot har ju den ursprungliga designen här och roligare vad gäller kombination av diverse olika tecno material i sina klockorPersonlig preferens, tycker Hublot har en klart bättre och mer genomtänkt design än Zenith. Rent historiemässigt tycker jag att Hublot är intressant, klart mer intressant de senare åren än Zenith. Hublot införde tex det idag populära integrerade gummibandet. Hublot och AP med RO är ledande inom moderna bankrånarklockor i tuffa material. Zenith gav sig precis in i matchen.
Jag skulle inte klassa någon av de där som dressklockor. Men blir sonen nöjd så kör.Hmm... har funderat lite till... Det kanske får bli två klockor till sonen! En lite sportigare (något billigare) vardagsklocka och en mer exklusiv dress-klocka. (gillar egentligen Ulysse Nardin mer som märke (köpte just en till dottern) men kan inte komma ifrån att Hublots Classic Fusion är en väldigt stilren och elegant klocka).
Typ dessa:
Haha... ok då! Hubloten är ändå lite mindre sportig än Raymond. Vill ju inte ge honom en klocka som han kan uppfatta som "gubbig" i designen - det passar bättre på migJag skulle inte klassa någon av de där som dressklockor. Men blir sonen nöjd så kör.
Jag tycker Hubloten är mer sportig. Men oavsett så är det en cool klocka. Jag har haft den i svart. Köp!Haha... ok då! Hubloten är ändå lite mindre sportig än Raymond. Vill ju inte ge honom en klocka som han kan uppfatta som "gubbig" i designen - det passar bättre på mig
Skulle säga att Raymond är gubbigare än Hublot.Haha... ok då! Hubloten är ändå lite mindre sportig än Raymond. Vill ju inte ge honom en klocka som han kan uppfatta som "gubbig" i designen - det passar bättre på mig
Skulle säga att Raymond är gubbigare än Hublot.
Har du kollat något på Sinn?? Något där lär sannolikt passa in på dina kriterier?!Intressant... i min värld är Raymond-modellen ovan inte det minsta gubbig. På vilket sätt skulle den vara det? Tacksam för fler inspel - har ni några förslag på "icke-gubbiga" klockor i prisklassen 15000-20000. Grundkriterierna är:
-Automatisk
-Vattentät (minst 10atm)
-Kronograf med tachymeter
-Stål- eller gummilänk (dvs ej läder som på bilden ovan)
Har du kollat något på Sinn?? Något där lär sannolikt passa in på dina kriterier?!
Kan bara uttala mig om Hamilton. Fina klockor, gillar ffa deras field-varianter. Vet inte mycket om ev kronografmodeller tyvärr. Prisvärda klockor överlag iaf.Fasen, det blir ju bara svårare ju mer man letar!
Hittar klockor av Hamilton, Ball och Mido som uppfyller kraven men jag vet inget om de märkena. Vad är era erfarenheter av de märkena - är de något att ha?
Så det lutar åt bankrånaren? Jag provade den modellen i Köpenhamn för några år sedan. Den känsla jag fick var att den kändes billig. Mycket ytlig utan genuint innehåll. Vetskapen av ETA-verket till premiumpris fick mig kall.Hmm har tittat vidare och hittade denna lilla film (som i och för sig visar 45mm-varianten men den finns som 42mm också). Tycker att den är riktigt snygg... kanske landar i en sådan
Fasen, det blir ju bara svårare ju mer man letar!
Hittar klockor av Hamilton, Ball och Mido som uppfyller kraven men jag vet inget om de märkena. Vad är era erfarenheter av de märkena - är de något att ha?
Så pass nöjd att du ska sälja den...?Har den. Är galet nöjd (42mm)
Ska jag inte allsSå pass nöjd att du ska sälja den...?
Låg väl ute på annons?Ska jag inte alls
I ett dygn jaLåg väl ute på annons?
Helt med på hur du menar och han kommer inte att få dem vid samma tillfälle. Tanken är att han skall få en sportigare (ok, alla håller inte med mig här) klocka först - en som han kan ha till vardags. Därefter kompletterar jag med en tunnare, sobrare klocka som passar till kostym och går in under skjortärmen!Jag hade bara köpt en klocka vid första tillfället. En klocka vill man njuta av till max, och risken är att klocka nummer två blir liggande eller inte uppskattas inte lika mycket. Tycker att du ska slå till på Hublot efter att ha läst igenom dina inlägg i tråden, och istället för att leta olika klockor till olika användningsområden skulle jag komplettera lädret med ett gummi. Classic fusion har ju även länk så ett paket med länk, gummi och läder skulle vara en fantastisk present.
Att trycka in en annan klocka samtidigt tycker jag, kanske på ett lite konstigt sätt, förtar en del av känslan med gåvan. Lite som att man inte känner sin unge tillräckligt bra så man måste säkra upp med ett alternativ. Hoppas du förstår hur jag menar utan att ta illa upp
Jag hade valt 42mm dels för att boettenen blir väldigt stor i 45mm och dels, och nu generaliserar jag, man ofta går mot mindre storlek på klockorna ju längre in i intresset man kommer. 42mm sitter helt enkelt bättre på majoriteten av handleder jämfört mot 45mm.
Valet du har att göra är här nedan Blå eller svart. Kronograf eller trehandare. Länk, läder eller gummi.
Knepig färg och storlek, men hoppas det faller väl ut!Till er alla som kom med råd och tips... som ni vet så landade jag i en Raymond Weil som en lite sportigare klocka till sonen... ni vet också att jag i FÖRSTA inlägget sa att jag inte ville köpa en Rolex. Fasen också nu trillade jag dit i alla fall så nu ligger det en sådan här och väntar hemma på lämpligt tillfälle att lämna över till sonen: