• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot eller Ulysse Nardin?

Gelmax

Cartier
Knepig färg och storlek, men hoppas det faller väl ut!
Färgen känner jag mig trygg med - gillar att den är lite annorlunda. Angående storleken så var jag lite rädd för att den skulle vara för stor men den upplevs som mindre än vad man förvänta sig. Man skall inte tro att den nya 41-mm varianten upplevs som 2mm större än den äldre 39-mm... t.ex lug-to-lug är näst intill identiskt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Färgen känner jag mig trygg med - gillar att den är lite annorlunda. Angående storleken så var jag lite rädd för att den skulle vara för stor men den upplevs som mindre än vad man förvänta sig. Man skall inte tro att den nya 41-mm varianten upplevs som 2mm större än den äldre 39-mm... t.ex lug-to-lug är näst intill identiskt.
En uppblåst gubbklocka med sin tvåton. Det är ju en fin klocka så det hela kommer ner till tycke och smak som vanligt. Svårt att bli arg på formgivningen.
 

ScubaKing

Audemars
Till er alla som kom med råd och tips... som ni vet så landade jag i en Raymond Weil som en lite sportigare klocka till sonen... ni vet också att jag i FÖRSTA inlägget sa att jag inte ville köpa en Rolex. Fasen också nu trillade jag dit i alla fall så nu ligger det en sådan här och väntar hemma på lämpligt tillfälle att lämna över till sonen:

Skärmavbild-2020-08-31-kl.-23.58.43-e1598993307164.png

Fantastisk klocka och perfekt storlek. Din son kommer älska den. Skulle valt en annan färg (grön, turkos, kanske orange) på urtavlan men denna var supersnygg och helt tidlös med. Grattis!
 

DrDre

Patek
Till er alla som kom med råd och tips... som ni vet så landade jag i en Raymond Weil som en lite sportigare klocka till sonen... ni vet också att jag i FÖRSTA inlägget sa att jag inte ville köpa en Rolex. Fasen också nu trillade jag dit i alla fall så nu ligger det en sådan här och väntar hemma på lämpligt tillfälle att lämna över till sonen:

Skärmavbild-2020-08-31-kl.-23.58.43-e1598993307164.png

Det kommer att bli en perfekt gåva. Sonen sätter den på handleden och kommer sedan att kunna bära den (i stort sett) varje dag resten av livet. Med största sannolikhet helt utan några problem (Rolex är stryktåliga å har hög kvalitet). 4-5 service:ar och femtio år senare kan han lämna den vidare till sitt barn.
 
Topp