• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Big Bang Chronograph, första Hublot att hamna på KS Insta, var på tiden att en Hublot kom med där :)
3FBE4684-F63C-4BDF-907C-D2AC29F34204.jpeg

https://www.instagram.com/p/BpoeJnFHkTl/

Jag var i Sankt Petersburg, Ryssland, i veckan och knallade in på en Hublot-AD och fick känna på denna läckerbit. Den är del av en ny serie de kallar Spirits of Big Bang. En Flyback-kronograf i titan. Väldigt skönt armband som har gummi på insidan av lädret(mot handleden). Detta är 42mm-storleken. Finns även i 45mm.

IMG_0547.JPG

Vad tycker ni? Jag gillar verkligen denna Franck Muller/Richard Mille-form. Gick för 1'157'000 Rubles, vilket motsvarar kring 157tkr så den är ju billigare än alternativen med samma form. :)

Jag var i Sankt Petersburg, Ryssland, i veckan och knallade in på en Hublot-AD och fick känna på denna läckerbit. Den är del av en ny serie de kallar Spirits of Big Bang. En Flyback-kronograf i titan. Väldigt skönt armband som har gummi på insidan av lädret(mot handleden). Detta är 42mm-storleken. Finns även i 45mm.

IMG_0547.JPG

Vad tycker ni? Jag gillar verkligen denna Franck Muller/Richard Mille-form. Gick för 1'157'000 Rubles, vilket motsvarar kring 157tkr så den är ju billigare än alternativen med samma form. :)

Jag får väl vara den udda fågeln på forumet och säga att jag gillar Hublot. Dock inte alla modeller.
Classic Fusion (månfasen) och Spirit of BB (månfasen även där).
Fast då är jag ingen fanatiker och klocksamlare

Jag får väl vara den udda fågeln på forumet och säga att jag gillar Hublot. Dock inte alla modeller.
Classic Fusion (månfasen) och Spirit of BB (månfasen även där).
Fast då är jag ingen fanatiker och klocksamlare
Classic fusion-serien är de enda som tilltalar mig. Jäkligt cool i den slimmade med subsekund och PR-indikator.
Jag hade gärna haft en annan färg än den svarta jag hade. Blå eller grå tavla.

IMG_20180302_141228.jpg
IMG_20180316_122801.jpg
IMG_20180505_190104.jpg
IMG_20180224_122743.jpg

IMG_0547.JPG

Spirit of Big Bang-serien har funnits ett par år. Köpte min för drygt 2 år sedan :)

DFE517C6-3A04-4652-9489-2616224F5D25.jpeg

Hjälper en släkting som ska sälja av en hublot men jag har svårt att hitta vad ett rimligt pris är för klockan. Klockan ifrån är en Big Bang köpt 06 med ref: 342sb131rx.
Orginalbox, intyg, tags allt sånt finns och så vitt jag vet har ingen service gjorts tidigare. Den är i fullt fungerande skick och inga tydliga spår av användning.
IMG_4017.JPG
IMG_4018.JPG

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris att begära?

Hjälper en släkting som ska sälja av en hublot men jag har svårt att hitta vad ett rimligt pris är för klockan. Klockan ifrån är en Big Bang köpt 06 med ref: 342sb131rx.
Orginalbox, intyg, tags allt sånt finns och så vitt jag vet har ingen service gjorts tidigare. Den är i fullt fungerande skick och inga tydliga spår av användning.
IMG_4017.JPG
IMG_4018.JPG

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris att begära?
Nästan rätt ref. 341.SB.131.RX, ett rimligt pris är väl runt 65-68K max för en såpass gammal och oservad modell. Finns annars en separat tråd för sådana frågor på https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/

Hej,
Kollade runt lite på forumet men kunde inte hitta så mycket information om Hublots VM-kollektioner. Är främst nyfiken på den klockan som Hublot släppte under VM 2010 i 100 exemplar. Någon som har koll på andrahandsmarknaden för dessa och hur de håller sig i pris? Inte min klocka på bilden utan en väns.
20141121_230701.jpg

Senast ändrad:

IMG_0547.JPG

Sjukt ball, men lite för lite för lik en Richard mille tycker jag.

Tillbaka
Topp