• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

JoeBravoe

Cartier
Vill ha en cf, provade idag och vill nog ha blå tavla med blått alligator. Vad tycker ni, andra förslag? Är inte intresserad av chronograf.
20180824_150941.jpg
20180824_151252.jpg
20180824_150614.jpg
Blå tavla + blå alligator är svårslaget.
 

Rey

Rolex
Den svarta med guld i 45mm har min svåger och vet att han har gått i tankar på försäljning om någon skulle vara intresserad.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hej

Ny på forumet och ett relativt medelmåttigt intresse för klockor.
Jag strosade nyligen runt i Bangkok och då blir det givetvis att gå in i de flesta affärer som har klockor.
Såg på en Classic Fusion (moonphase) i titan. Dom hade bara inne 42mm av den och tyckte att den såg väldigt liten ut.
Satte den på sambons handled och den satt som en smäck, av någon konstig anledning.
Var på gång att köpa en Chopard Happy Diamond i guld åt henne, då hudtonen hennes gör sig bäst med guld.

Dock så fungerade titan väldigt bra och såg nästan trevligare ut än guld och en massa diamanter.

Fick ett pris på runt 112k Sek på den med en del rabatt.
På ”Uret” så kostar samma klocka 154695 Sek.
Thailand tycker jag har blivit billigare på senare tid, men att det har blivit så billigt, känns lite konstigt.
Det samma med Chopard.

Nåja, en ”herrklocka” på sambon känns konstigt, men jag tycker att 42mm känns mer Unisex.

Frågan är dock egentligen vad man kan förvänta sig för pris på den klockan i Sverige.

Någon som har hum om det?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Är Hublot ett märke att satsa på? Tycker det är mkt pengar..skulle ju alla dagar i veckan välja Rolex

Min personliga mening om klockor är nog lite annan än forumets övriga åsikt.
Det verkar som att man är väldigt bekymrad över investeringens värde.
Själv skulle jag inte köpa en klocka i investeringssyfte. Jag investerar i helt andra saker om jag vill tjäna pengar.

Är det inte bättre att köpa en klocka som man gillar och skiter i vad någon nisse har lust att betala för den om ett halvår?
Man köper alltså klocka beroende på andrahandsvärdet. Det är klart att man måste byta ut klockan ofta då man aldrig riktigt kan köpa den man egentligen vill ha.
Det blir aldrig en förlust om man inte säljer.
 

SIRdavid

Panerai
Jag har problem med att verifiera min Hublot via wisekey just nu. Får upp på datorn att sidan inte är säker och när man väl försöker verifiera kommer detta fram. Har detta hänt någon tidigare eller är det bara ett tillfälligt fel??


Secure Connection Failed







An error occurred during a connection to www.hublotista.com.

Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s).

(Error code: ssl_error_no_cypher_overlap)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag har problem med att verifiera min Hublot via wisekey just nu. Får upp på datorn att sidan inte är säker och när man väl försöker verifiera kommer detta fram. Har detta hänt någon tidigare eller är det bara ett tillfälligt fel??


Secure Connection Failed







An error occurred during a connection to www.hublotista.com.

Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s).

(Error code: ssl_error_no_cypher_overlap)
Använder enbart användarnamn/password för att logga in på Hublotista, där funkar det att logga in som vanligt
 

Mr E

Omega
2-Faktor
Jag har problem med att verifiera min Hublot via wisekey just nu. Får upp på datorn att sidan inte är säker och när man väl försöker verifiera kommer detta fram. Har detta hänt någon tidigare eller är det bara ett tillfälligt fel??


Secure Connection Failed







An error occurred during a connection to www.hublotista.com.

Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s).

(Error code: ssl_error_no_cypher_overlap)
Ja hade samma problem innan sommaren!
 

JohanHLM

Rolex
Har tidigare inte gått i tankarna att skaffa en Hublot men det "låga" utropspriset på denna gjorde att jag började läsa på lite mer och blev mer sugen på en ultrasportig (kan man kalla den det?) klocka.
Är det någon här som kikat på den live? Fick info från Kaplans att de små märkena på boetten var vid bandinfästningen och därmed inget som framgår av bilderna som visas på auktionen.

Är materialet i mitten på boetten detsamma på samtliga Big Bang och vad är det för material? Läste på någon sida stt det är harts men vilken typ och om det stämmer har jag ingen aning om.

IMG_1281.JPG

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3390/vara/1447063
Citerar mig själv...
Har ett 10-tal vintageklockor av varierande märke och modell men saknar något som sticker ut i mängden. Känner att jag behöver något modernt som sticker ut dvs. en sk. ”Håll käften klocka” utan att för den del vara vräkig i ädelmetall och diamanter.
Gillar Big Bang boetten bättre än fusion men tycker tavlan blir mer harmonisk med endast dubbel chrono så denna dök upp som ett alternativ.
https://www.pantbanken.se/auktioner...tor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=0
9FCDD53A-8380-45A8-A860-E8CBBFE04F82.jpeg


Känns dock som att en Hublot ska vara på gummi eller läder istället för länk?
Är jag tokig och bör köra på något säkrare typ en Breitling Chronomat i G/S eller ska jag löpa linan ut? En Hublot med skelleterad tavla i keramik kommer verkligen sticka ut från allt annat i samlingen :)
 

Rey

Rolex
Citerar mig själv...
Har ett 10-tal vintageklockor av varierande märke och modell men saknar något som sticker ut i mängden. Känner att jag behöver något modernt som sticker ut dvs. en sk. ”Håll käften klocka” utan att för den del vara vräkig i ädelmetall och diamanter.
Gillar Big Bang boetten bättre än fusion men tycker tavlan blir mer harmonisk med endast dubbel chrono så denna dök upp som ett alternativ.
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=648965&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=0&kontor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=0
9FCDD53A-8380-45A8-A860-E8CBBFE04F82.jpeg


Känns dock som att en Hublot ska vara på gummi eller läder istället för länk?
Är jag tokig och bör köra på något säkrare typ en Breitling Chronomat i G/S eller ska jag löpa linan ut? En Hublot med skelleterad tavla i keramik kommer verkligen sticka ut från allt annat i samlingen :)

Jag hade åtminstone kört på gummi när det kommer till Hublot! Inte haft något skönare gummi och det känns lite som halva grejen! Polaren har en skeleton aerobang i orange (nedan) och den är minst sagt håll käften faktor ;) Om du köper beggat så känns det ju inte så farligt med ev värdetapp!



EC66DE55-64FA-46CB-ACA4-3B9C295DEC89.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Citerar mig själv...
Har ett 10-tal vintageklockor av varierande märke och modell men saknar något som sticker ut i mängden. Känner att jag behöver något modernt som sticker ut dvs. en sk. ”Håll käften klocka” utan att för den del vara vräkig i ädelmetall och diamanter.
Gillar Big Bang boetten bättre än fusion men tycker tavlan blir mer harmonisk med endast dubbel chrono så denna dök upp som ett alternativ.
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=648965&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=0&kontor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=0
9FCDD53A-8380-45A8-A860-E8CBBFE04F82.jpeg


Känns dock som att en Hublot ska vara på gummi eller läder istället för länk?
Är jag tokig och bör köra på något säkrare typ en Breitling Chronomat i G/S eller ska jag löpa linan ut? En Hublot med skelleterad tavla i keramik kommer verkligen sticka ut från allt annat i samlingen :)
Ser bara ett problem, och det är storleken. Sedan är inte helsvarta klockor något för alla men jag gillar det.
 

JohanHLM

Rolex
Ser bara ett problem, och det är storleken. Sedan är inte helsvarta klockor något för alla men jag gillar det.
Kul att du svarade på mitt inlägg @Aurum !
Du som har betydligt större samling vintage än mig, kan du känna igen dig i mitt resonemang?
Gällande storleken tror jag inte det är ett bekymmer på mina relativt grova handleder även om det oftast sitter klockor på 34-36 mm på den. Däremot är jag rädd att den är för platt för sin storlek och att big bang har bättre proportioner, eller?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul att du svarade på mitt inlägg @Aurum !
Du som har betydligt större samling vintage än mig, kan du känna igen dig i mitt resonemang?
Gällande storleken tror jag inte det är ett bekymmer på mina relativt grova handleder även om det oftast sitter klockor på 34-36 mm på den. Däremot är jag rädd att den är för platt för sin storlek och att big bang har bättre proportioner, eller?
Är helt med dig. Hade nog köpt en isad roségulds big bang i 38 mm om den intre dragits tillbaka. Tycker big bang har klart bättre boett, men det handlar inte om tjockleken. Tror inte en klocka kan bli för tunn? Annars tycker jag denna är sjukt kool:
hublot_aerofusion_01.jpg

https://www.hodinkee.com/articles/hublot-aerofusion-moonphase-titanium-value-proposition

Annars kör jag ju gärna lite nyare vulgära klockor också. Gillar faktiskt min svarta BOLM tex som rör sig lite åt samma håll. Tycker inte det finns någon motsättning mellan att gilla nya tuffa klockor och mögliga vintageur.
 

JohanHLM

Rolex
Jag hade åtminstone kört på gummi när det kommer till Hublot! Inte haft något skönare gummi och det känns lite som halva grejen! Polaren har en skeleton aerobang i orange (nedan) och den är minst sagt håll käften faktor ;) Om du köper beggat så känns det ju inte så farligt med ev värdetapp!



EC66DE55-64FA-46CB-ACA4-3B9C295DEC89.jpeg
Cool!
Kan nog kanske hålla med gällande gummi även om länken ser rätt vass ut på bild. Men det är samma typ av infästning så det går att skifta mellan länk och gummi, eller?

Nytt är inte aktuellt utan det får i sådant fall bli något som ligger på 30-50% av nypriset.
Frågan är om den öht är säljbar om man skulle tröttna?
 

Rey

Rolex
Cool!
Kan nog kanske hålla med gällande gummi även om länken ser rätt vass ut på bild. Men det är samma typ av infästning så det går att skifta mellan länk och gummi, eller?

Nytt är inte aktuellt utan det får i sådant fall bli något som ligger på 30-50% av nypriset.
Frågan är om den öht är säljbar om man skulle tröttna?

Kan inte ta gift på att det går att byta även om det vore det rimliga. Allt är ju säljbart till rätt pris hehe, skulle dock gå mer safe på klassisk big bang om du tänkt sälja och vill minimera ev. förlust. Tycker Hublot får onödigt mycket hat, har haft två tidigare (CF 45 och BB king 48) och varit nöjd båda gångerna! Den första rök i ett rån och den andra rök när jag skulle köpa förlovningsring haha! Om jag skulle köpa idag skulle det bli Big Bang 44 :)
 
Topp