• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Ruskigt svart……

IMG_3885.jpeg

IMG_3884.jpeg

Lite sugen på en äldre mdm/1521? Gärna i 18k men där spricker budgeten..guld på stål eller stål/guld..är de bara Quartz på 36mm? Nåt man bör tänka på?

Är otroligt sugen på en hel guld men finns väl inte på kartan o få för knappt 30k så får för tillfället nöja mig med en tvåton eller stål o se vad jag tycker men vet inte riktigt vad man ska ha koll på? Går de o få tag på packningar till dom? Vad är de för verk i automaterna? Dom är 36-38mm?

Är otroligt sugen på en hel guld men finns väl inte på kartan o få för knappt 30k så får för tillfället nöja mig med en tvåton eller stål o se vad jag tycker men vet inte riktigt vad man ska ha koll på? Går de o få tag på packningar till dom? Vad är de för verk i automaterna? Dom är 36-38mm?
Tycker inte den gör sig så bra i tvåton. Hade kört stål isf om pengarna för guld inte finns. Hade även valt kvarts, tunnare.

Har haft 4siffrig dj 1601/1603 o satt perfekt,,hur sitter en 1521/1580 i jämförelse? Kanske nån vänlig själ som har bild?

Bytte till länk på den här 1553an idag.
IMG_6039.jpeg

Här kommer lite bilder.
IMG_6050.jpeg
IMG_6051.jpeg
IMG_6052.jpeg
IMG_6055.jpeg

Vilken ref e de? Upp med mkt bilder nu alla 🙏
Citerar mina egna inlägg med en automatisk 1553. Den bärs rätt stort men inte riktigt lika stort som min gamla bb36a. Den är lite knubbigare än kvartsarna och mäter in på strax under 10mm. Men mycket beroende på att längden blir stor pga utformningen av luggar och bandfäste. Med länken på mäter den 49mm.
IMG_5851.jpeg

Tillbaka
Topp