• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Typ så här. Gamla bandet var kanske lite mörkare än det nya här men inte mycket.
IMG_2509.jpeg
IMG_2513.jpeg

…och här ett oljemättat Cartierband:
1734103382709.jpeg
Väldigt snygg effekt 👌

hur mycket väta klarar det (ungefär)?

Fantastisk klocka!
Hur är den storleksmässigt jmf med Classic fusion 38mm?
Kul att du gillar den!

Den här bärs väldigt annorlunda, mer likt en äldre submariner, typ 5513. Min Big Bang är runt 13.3 mm tjock, i jämförelse; Classic Fusion är 9.8 mm tjock. Jag skulle även gissa på att bandet på min smalnar av från 24 mm och att Classic Fusion går från 22 mm.

Jag anser att storleken på den här är riktigt bra, däremot tyckte jag att Classic Fusion i 38 mm bars för litet och med det sagt föredrar jag mindre klockor, men något med proportionerna blev off.

Kul att du gillar den!

Den här bärs väldigt annorlunda, mer likt en äldre submariner, typ 5513. Min Big Bang är runt 13.3 mm tjock, i jämförelse; Classic Fusion är 9.8 mm tjock. Jag skulle även gissa på att bandet på min smalnar av från 24 mm och att Classic Fusion går från 22 mm.

Jag anser att storleken på den här är riktigt bra, däremot tyckte jag att Classic Fusion i 38 mm bars för litet och med det sagt föredrar jag mindre klockor, men något med proportionerna blev off.
Jag har bara provat cf 42mm men den var alldeles för stor tyckte jag, har hört att cf 38mm ska bäras väldigt litet.
Grym klocka hur som helst trots den vågade färgen😂

Jag har bara provat cf 42mm men den var alldeles för stor tyckte jag, har hört att cf 38mm ska bäras väldigt litet.
Grym klocka hur som helst trots den vågade färgen😂

Ja, den är riktigt kul faktiskt och färgen lirar bra till hur jag klär mig. Det är väldigt mycket Jean Luc Godard över den röda färgen. 🔴🔵⚪

Jean Luc Färg.jpeg

Jean Luc Colors.jpg
Godard-Colors.png
Skärmavbild 2025-01-13 kl. 21.19.07.png
Skärmavbild 2025-01-13 kl. 21.22.30.png
Skärmavbild 2025-01-13 kl. 21.18.37.png
Skärmavbild 2025-01-13 kl. 21.22.12.png

Tillbaka
Topp