Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du tittar på bilden så förstår du skämtet, en visar jag min klockförvaring bara.Förstår jag det rätt nu om du bumpar en 1,5år gammal tråd för att göra en säljesannonsen för en låda?
Jag måste vara trög för jag förstår fortfarande inte men gillar din samling ändåOm du tittar på bilden så förstår du skämtet, en visar jag min klockförvaring bara.
Haha, i lådan där min Explorer ligger så är det en utskriven och dittejpad Patek Philippe-logga. Lådan är av den sämsta kvalité tänkbara, fick den som ett skämt när jag fyllde år. Det är denna som jag skämtade om att sälja.Jag måste vara trög för jag förstår fortfarande inte men gillar din samling ändå![]()
Jaja, det finns ju hiss.Jag har mina i en specialbyggd trähylla.
![]()
NU ser jagHaha, i lådan där min Explorer ligger så är det en utskriven och dittejpad Patek Philippe-logga. Lådan är av den sämsta kvalité tänkbara, fick den som ett skämt när jag fyllde år. Det är denna som jag skämtade om att sälja.
Åh herre jeflar vad mycket klockor!!! Det där ska jag visa min fru när hon tycker jag har för mångaJag har mina i en specialbyggd trähylla.
![]()
Du kör alltså samma klocka en hel månad? Du kommer lätt att kunna vinna nästa gång det är dags för "OWG en månad utmaningstråden" (i mars?)Hej alla,
Efter mkt funderande landade jag i att förvara mina klockor i bankfack.
Köpte ett klocketui slim från Molequin med plats för 8 klockor.
Åker till banken 1ggr/månad för att byta/dra upp alla klockor.
Helt underbart det här forumet och snacka om att det mesta är relativt. Jag har i nuläget 4 klockor i en liten box och tycker nästan det är för mycket. Alla sätter sin egen gräns och komfortzon i antal och det förgyller verkligen i min lilla världÅh herre jeflar vad mycket klockor!!! Det där ska jag visa min fru när hon tycker jag har för många![]()
Hmm.Du kör alltså samma klocka en hel månad? Du kommer lätt att kunna vinna nästa gång det är dags för "OWG en månad utmaningstråden" (i mars?)
Hahahah!! Kan bara säga WOW Du måste ha en förstående fruJag har mina i en specialbyggd trähylla.
![]()
Mer kärlek kan du väl ge din klocka?Den klocka som jag använt senast blir liggandes på närmsta bord, ibland kan den läggas på någon tidning också![]()
Har två stycken watch rolls i läder, en som är lite hårdar och rund (finns fina på morjas tycker jag), sen har jag en mjukare som är mer flexibel (bra om man reser) utan kuddar. Inte upplevt kuddarna som för hårda för mina stålklockor att de ev skulle bidra med mer stretch eller så.Har försökt hitta befintlig tråd men inte hittat någon.
Jag upplever att många klocklådor/förvaringsboxar som säljs är stora grunkor med smala fack och ganska hårda kuddar i, vilket inte passar alla storlekar på klockor.
Små fack ger liten plats till klockorna och hårda ej formbara kuddar är svårt för de med mindre handleder.
Finns massor av märken om man googlar runt, men det är inte lätt att veta om man inte köper i butik. Har ni några tips på bra boxar av hyfsad kvalitet som lever upp till ovanstående? Hur förvarar ni era klockor?
Gäller tyvärr inte alla Lidl, men trevligt tipsKöptips på Lidl
![]()
Varför skulle någon vilja ha winders i ett värdefack menar du?Hade någon varit intresserad av att hyra in sig i ett försäkrat värdefack med inbyggd winder? Eller köpa ett värdefack med inbyggd winder?
Man kanske vill förvara sin klocka på ett säkert sätt utan att behöva ställa om tid och datum varje gång man vill använda klockan.Varför skulle någon vilja ha winders i ett värdefack menar du?
Men då kan man ju inte titta på dem?Man kanske vill förvara sin klocka på ett säkert sätt utan att behöva ställa om tid och datum varje gång man vill använda klockan.