• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur förvarar ni era klockor?

Är verkligen 14k för en låda försvarbart? Visst att du får kvalite och riktigt bra skit, men ändå

Jag tycker att det är det. Den förvarar alla dina klockor och är det första du ser före du ser klockorna. Är det försvarbart att lägga 100k på en klocka tycker jag det är försvarbart att lägga 14 på förvaringen av dem.

Min initiala plan var att ha dem synligt i nån form av stativ men det finns ju en viss risk att det snarare ser tacky ut. Jag får kika efter någon trevlig box :)

Ser riktigt trevlig ut! Får kika in den lite närmare.

Är den värd prislappen tycker du? 14 loppor för en box känns spontant lite saftigt men den kanske är värd det 😄
Jag kör den här. Den kanske är lite stor om du är ute efter en för 5-10st. Men för priset är den jävligt värd tycker jag 😊

Senast ändrad:
Min initiala plan var att ha dem synligt i nån form av stativ men det finns ju en viss risk att det snarare ser tacky ut. Jag får kika efter någon trevlig box :)

Ser riktigt trevlig ut! Får kika in den lite närmare.

Är den värd prislappen tycker du? 14 loppor för en box känns spontant lite saftigt men den kanske är värd det 😄
Bra fråga! Sen när min nuvarande box är full,så kommer jag nog inte köpa en exakt likadan för symmetrins skull.
Vet inte vad jag skulle föreslå annat men ett alternativ kunde kanske vara dehär:

Jag kör den här. Den kanske är lite stor om du är ute efter en för 5-10st. Men för priset är den jävligt värd tycker jag 😊
Inte dum alls, vettig prisbild också! Tack :)
Bra fråga! Sen när min nuvarande box är full,så kommer jag nog inte köpa en exakt likadan för symmetrins skull.
Vet inte vad jag skulle föreslå annat men ett alternativ kunde kanske vara dehär:

Gott, tack för hjälpen! Jag får fundera lite ett extra varv.

Ska dom placeras synligt på hyllplanet tänker du?

Annars så kan du ju bara lägga dom i en box på hyllan, så är dom även skyddade från damm. Då går det damma av boxen liksom.

Boxar finns det ju mängder. Jag gillar min från Sacher i läder. Finns lite överallt om man googlar.

Bild för exempel.
IMG_6755.jpeg
Tack för detta tipset den var riktigt fin! Men hur breda är kuddarna? Det står inte på hemsidan nämligen.

Om någon inte orkar Gågggggla så finns dessa här:

Tack för detta tipset den var riktigt fin! Men hur breda är kuddarna? Det står inte på hemsidan nämligen.

Om någon inte orkar Gågggggla så finns dessa här:

Jag har en variant typ den på bilden här. Då är det inte kuddar utan mer ”klädda byglar” vilket jag uppskattar. Se bild. Jag tycker det är lättare att sätta dit klockan typ. Men finns ju massor av varianter med kuddar också.

Finns ju boxar med display i locket med om man vill att klockorna ska synas lite mer.

Jag mätte hemma, mina ”byglar” är ca 41mm breda, och cc måttet mellan facken är ca 47mm. Känns lagom mått.

Tycker själv att Sacher är skitfina boxar. Ok pris men med schyssta material. Går ju även bygga ihop större med andra fack osv om man har bredare behov av smyckesförvaring osv.
IMG_6802.jpeg
IMG_6801.jpeg

Jag har en variant typ den på bilden här. Då är det inte kuddar utan mer ”klädda byglar” vilket jag uppskattar. Se bild. Jag tycker det är lättare att sätta dit klockan typ. Men finns ju massor av varianter med kuddar också.

Finns ju boxar med display i locket med om man vill att klockorna ska synas lite mer.

Jag mätte hemma, mina ”byglar” är ca 41mm breda, och cc måttet mellan facken är ca 47mm. Känns lagom mått.

Tycker själv att Sacher är skitfina boxar. Ok pris men med schyssta material. Går ju även bygga ihop större med andra fack osv om man har bredare behov av smyckesförvaring osv.
IMG_6802.jpeg
IMG_6801.jpeg
Äntligen en serie av boxar som ser ut att vara premium till ett pris som är rimligt och som är tillverkade av läder, inte plast.
Hade jag haft mina klockor framme hade jag skaffat något från Sacher.

IMG_6802.jpeg
IMG_6801.jpeg
Wow tack för svar! Byglar känns ju som att det kan vara bättre, beroende på hållbarheten naturligtvis. Men 47mm är lite snålt. Hade gärna sett "kuddar" på 50mm och mellanrum på mer än så. Blir ju så fult när där är klockor som sticker över sitt utrymme.

Jag beställde en Heisse & Söhne - Watch Box Monteray 10+ Walnut. Får se om jag blir nöjd med den.
Så. Jag fick min låda igår.

Jättefin men lite störigt att antingen är kuddarna eller väggarna lite off för vissa av klockorna har lite spelrum i sina fack. Det stör jag mig på lite så jag får nog kontakta företaget om det. För övrigt är det en fin låda.

IMG_1454.jpeg

IMG_1453.jpeg

Tillbaka
Topp