• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur förvarar ni era klockor?

Jahapp… då var det dags igen.
IMG_6706.jpeg

Jahapp… då var det dags igen.
IMG_6706.jpeg
Alla bankfack är snart historia tyvärr. Det är bara en tidsfråga. Varför inte lagom stort kassaskåp som bultas fast i golvet? Jag är ingen samlare utan roterar endast ett fåtal klockor, men så hade jag gjort om det varit aktuellt. Min bror bor i hyresrätt och förvarar sitt hagelgevär i ett fastbultat vapenskåp i en garderob, det har inte varit några problem med hyresvärden.

Ja men tänker ca 1000kr är jag ute och cyklar då? 😊

Ang winder så skulle jag säga att det är för lite för att få en som faktiskt håller ett tag. Rörande box inom din budget så rekommenderar jag dig att titta på till exempel TrendHim på länken nedan.

Alla bankfack är snart historia tyvärr. Det är bara en tidsfråga. Varför inte lagom stort kassaskåp som bultas fast i golvet? Jag är ingen samlare utan roterar endast ett fåtal klockor, men så hade jag gjort om det varit aktuellt. Min bror bor i hyresrätt och förvarar sitt hagelgevär i ett fastbultat vapenskåp i en garderob, det har inte varit några problem med hyresvärden.
Är inte så kul ifall man råkar vara hemma vid inbrott. Även få företag som godkänner att man förvarar mycket värde i rimliga skåp.

Ja det är kanske ett alternativ. Men är en viss charm med bankfack. Har haft i över 10 år. Får kanske börja rotera lite mer klockor 😂👍🏼

Här kommer tips till alla er med små handleder och som söker förvaring till era dyrgripar.

Efter att ha letat och testat otaliga alternativ (dyra och billiga) så har jag äntligen hittat ett märke som passar min 16cm i omkrets handled: SYENS/LOEAPEA

De verkar sälja under båda dessa märken men på Amazon är återförsäljaren: LOEAPEA
Länk: Amazon LOEAPEA

Har köpt och testat klockrullen, asken samt klockfodralet. Bestämde mig efter inspektion att behålla asken och klockfodralet.

Det som gör detta märket så bra för oss med små handleder är att man har gjort så kuddarna kan göras mindre genom att ta av en yttre ring på kudden. Utan denna ring så passar kudden perfekt 16cm storleken. Med ringen så skulle jag nog säga att kudden är som en vanlig klockkuddes storlek.
IMG_5363.jpeg

Till produkterna:
• Asken är i vad jag tycker extremt bra kvalité för priset.
IMG_5359.jpeg

IMG_5358.jpeg

Den skramlar lite när man öppnar men det är själva hingen som väsnas, trodde först att det låg en skruv lös i men det gjorde det ej.
image.jpg

En annan sak som var lite minus var att 2av de 10 kuddarnas ringar blev lite förstörda när jag tog av dem. Själva tyget lossna lite pga av lim. Men kudden var oskadad endast ringen som blev lite förstörd vilket inte stör mig då jag som sagt har små handleder ;)
image.jpg

• Klockrullen var det inget fel på men valde att endast ha ett bärbart klockfodral
• Klockväskan tyckte jag var snäppet säkrare och skyddat än rullen så tog den.
IMG_5361.jpeg

IMG_5360.jpeg

Dock lite svårt att få ut kudden när den i intryckt. Löst detta genom att ta en glasögonduk och ha i botten så kan man dra upp kudden genom att dra i dukens kanter. Plus detta ger lite extra skydd.
IMG_5362.jpeg

Ett annat plus med detta fodralet var att man fick med en ringhållare som man kan byta ut en av kuddarna med och därmed transportera ringar och en klocka. Ni ser den nu i klockasken.
image.jpg

Just nu på Amazon är priset:
• Asken: 1600
• Rullen: 600
• Väskan (+ ringhållaren): 600

Jag hoppas denna recension hjälper er med smala handleder och som jag, har svårt att hitta ett bra alternativ.

Uppdatering 25/09/2025
Tyvärr så har locket gått sönder vid hingen. Den går inte att öppna helt längre den fastnar i mitten då kroken slår i utböjningen. Kroken är den som gör att locket hålls upp. Tror det kan ha blivit så av att jag dragit upp locket för snabbt eller tryckt de i öppet läge. Vet inte exakt men minus för kvalitén. Dock är Amazon support toppen med returer osv så ska få en ny låda nu och returnera denna.

IMG_5370.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp