• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många klockor är rimligt?

Kul att ha många men får alltid skuldkänslor för stackarna som inte bärs så ofta. Har en idé om att banta ner till tre (g shock, krono, dykare) men otroligt svårt 😅
Har nyligen bantat ner till tre som jag upplever ”räcker” bra. En G-shock, en Pelagos FXD MN och en YM40 slate. Känslan är för tillfället att det ska täcka in alla imaginära behov :)

Det rätta svaret är enkelt.
”Bara en till”
Stämmer!
Jag har slutat känna skuld över prylar som jag äger.
Köper det jag vill ha och har sedan kvar dom.
Men köper sällan och överväger noga!
Har tex funderat på om jag ska skaffa en moonwatch eller Bond 007 flera år nu.
Samma med Explorer eller OP.
Har väl 15 klockor och byter i princip varje dag. Bara med klassisk design från klassiska tillverkare. Historien bakom resp klocka är viktig.
Till stor glädje för mig.
Andra får tycka vad de vill. :)

För mig personligen har jag svårt att få användning för fler än cirka 4 olika sorters klockor. En i stål, ett par dressad eför fest, smartklocka för gps och pulsmätning (och vill inte lägga en fin klocka i gymskåpet så då åker smartklockan på hela dagen). Hade gärna haft fler av samma typ men då blir det i stället kapitalet som sätter stopp..

Kontantan är väl att man kan ha så många man vill men när investerat belopp i klockor börjar påverka friheten i resten av sparandet, boendet, etc. så sätter det nog gränsen för mig själv i alla fall :)

Finns ingen gräns enligt mig, så länge man i övrigt sköter sin ekonomi. Blir klocklådan full så är det ju bara till att köpa en ny och fylla den med!

Jag har svårt att se jag skulle köpa mer än kanske 6 stycken, har fyra idag så kanske två till i bästa fall.

Tillbaka
Topp