• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Ketan

Cartier
Har du kollat batteristatus? De har sÀnkt priserna pÄ batteribyte, sÄ om du Àr nöjd med telefonen i övrigt hade jag bytt batteri. Har samma problem med min 7a. Köpte dÀrför nya 11an. Men skickar tillbaka den och byter batteri pÄ den gamla. För mig Àr 11an alldeles för tjock o tung, och har begrÀnsat mervÀrde. Steve vÀnder sig i sin grav :clown:
Har 84% batterihÀlsa. SÄ det Àr vÀl inte alltför dÄligt
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har upptÀckt ett problem med Digital Touch som kan bero pÄ iOS13 eller 11 Pro :confused:

2430CCD8-F9AC-40CE-A89E-8B5FE776E6F5.jpeg


Ovan försöker jag rita en kvadrat. Den röda linjen visar hur jag ritat med fingret och den vita linjen Àr figuren som ritas upp.
Den vita linjen Àr osynlig tills jag kommit en bra bit med fingret.

NĂ„gon som kan kolla om ni har samma problem?
Problemet ÄtgÀrdat i 13.1 :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Precis! tung, stor, kan ej anvÀnda med en hand, hal, varit inne pÄ rep 2 ggr pÄ garanti dÄ skÀrmen strulat.
TÀnkte det kanske bara var jag. Fick tillbaka min igÄr frÄn garanti för att skÀrmen krÄnglat! Hal = ja. Man mÄste ha skal pÄ för att kunna anvÀnda den. Jag sÀger dÄ det.

Är 11orna bĂ€ttre i dessa hĂ€nseenden, mĂ„nntro?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Rockar SE privat Ä pÄ jobbet, Grym formfaktor! börjar dock bli sugen pÄ bÀttre kamera, sÄ lite ledsen att de inte uppdaterade SEn utan tog bort den. :(
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är kameran ett pĂ„tagligt lyft pĂ„ 11 (ej pro) jĂ€mfört med 7 ? Byter inte om det inte ger sĂ„ mycket. Tveksam till den ökade storleken ocksĂ„.
 

Nudelpalm

Omega
Är kameran ett pĂ„tagligt lyft pĂ„ 11 (ej pro) jĂ€mfört med 7 ? Byter inte om det inte ger sĂ„ mycket. Tveksam till den ökade storleken ocksĂ„.
Jag bytte frÄn sju till 11. Kameran Àr extremt mycket bÀttre, diggar vidvinkel ocksÄ. Helt plötsligt var det kul att fotografera, och jag har aldrig varit superintresserad av det. Storleken Àr vÀl en vanesak och beroende pÄ handstorlek, jag har rÀtt stora labbar men har ÀndÄ bestÀllt ett skal med inbyggd popsocket för sÀkerhets skull. Har man en vild 2-Äring hemma Àr allt skydd bra :D
 

Bottega

Cartier
Har haft en SE sen den kom ut, svart 16gb, bÀsta luren nÄgonsin. Dock börjat batteriet sina och Àven skÀrmen fÄ gula flÀckar osv. Passade pÄ och köpa en ny. Numera ny Àgare utav en 11 pro 256, röven blöder efter att ha dragit kortet dock sÄ kör Telia nÄgot om man tecknar om sitt abonemang sÄ fÄr man 2,7k rabatt pÄ luren. Mycket nöjd! SJUK skÀrm.
 

zeke_varg

Omega
Flera gissningar/rykten, mer Àn vanligt, att det kommer en SE-II nÀsta Är. Vad jag lÀst Àr den dock inte i samma mÄtt som nuvarande SE.
 

frere

Audemars
2-Faktor
@MacRulez4ever kan du inte byta namn pÄ den hÀr trÄden? Vi behöver förstÄs en riktig iPhonetrÄd att hÀrja i och mÄnga missar nog denna...
 
  • Like
Reactions: par

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
+1 pÄ den frÄgan. RÄkade bestÀlla hÀrom dagen, lev i slutet av november.
Jag Àr nöjd men de Àr inte perfekta. Jag hade hoppats pÄ lite bÀttre ljudkvalitét jÀmfört med de gamla, den Àr inte dÄliga men inte bÀttre Àn vanliga airpods (utefter mina subjektiva kriterier). Sedan gillar jag inte nya sÀttet att klÀmma pÄ lurarna, kontra att bara "tappa" som pÄ de gamla.
Brusreduceringen och batteritiden Àr vÀldigt nöjd med.
 

zeke_varg

Omega
Vid vilken size övergÄr ni till att hantera iPhone med tvÄ hÀnder?

jag kör 8an och Àr osÀker om jag vÄgar gÄ upp i storlek. Dels för tvÄhandshanteringen och dels att den blir stor för fickförvaring inkl nÄgon form av skal..

Vad sÀger ni? Tips? VÀnta till iPhone 9? Vanesak att köra med tvÄ hÀnder el vanesak att fÄ till klickandet med en hand?
 
Topp