• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Affe

Una vida loca
2-Faktor
KÀnns som att det hÀr Àr rÀtt trÄd att frÄga i. Kör för tillfÀllet med en XS, men Àr lite sugen att byta upp mig!

Verkar ju som att det Àr mÄnga som byter upp sig sÄ fort en ny version slÀpps. Och i och med det sÄ har ni ju haft flera generationer i rad.

Visst jag Àr sugen pÄ den senaste, men dÄ jag bor i en liten hÄla dÀr 5G inte kommer den nÀrmaste tiden, kanske men generation Iphone 14 sÄ kÀnns det soom att jag kan hoppa denna.


Men...nu till min frÄga, hur pass bÀttre Àr kameran i en Iphone 11 Pro kontra min nuvarande XS. KÀnns som att jag skulle klara mig med en 11, dÄ dom sÀlj till bra priser hÀr pÄ Lifestyle K&S.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
KÀnns som att det hÀr Àr rÀtt trÄd att frÄga i. Kör för tillfÀllet med en XS, men Àr lite sugen att byta upp mig!

Verkar ju som att det Àr mÄnga som byter upp sig sÄ fort en ny version slÀpps. Och i och med det sÄ har ni ju haft flera generationer i rad.

Visst jag Àr sugen pÄ den senaste, men dÄ jag bor i en liten hÄla dÀr 5G inte kommer den nÀrmaste tiden, kanske men generation Iphone 14 sÄ kÀnns det soom att jag kan hoppa denna.


Men...nu till min frÄga, hur pass bÀttre Àr kameran i en Iphone 11 Pro kontra min nuvarande XS. KÀnns som att jag skulle klara mig med en 11, dÄ dom sÀlj till bra priser hÀr pÄ Lifestyle K&S.
Bra test dÀr de jÀmför XS mot 11 Pro

 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra test dÀr de jÀmför XS mot 11 Pro



Tack för lÀnken, men inte blev jag nÄgot klokare. UtifrÄn bilderna sÄ var det inte sÄ jÀtte stor skillnad, förutom nÀr dom körde night mode instÀllningen.

Ni som har Ă€gt bĂ„da, vad sĂ€ger ni?! Är det vĂ€rt att byta, eller ska man gĂ„ direkt pĂ„ nĂ„gon av 12:Orna?!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
KÀnns som att det hÀr Àr rÀtt trÄd att frÄga i. Kör för tillfÀllet med en XS, men Àr lite sugen att byta upp mig!

Verkar ju som att det Àr mÄnga som byter upp sig sÄ fort en ny version slÀpps. Och i och med det sÄ har ni ju haft flera generationer i rad.

Visst jag Àr sugen pÄ den senaste, men dÄ jag bor i en liten hÄla dÀr 5G inte kommer den nÀrmaste tiden, kanske men generation Iphone 14 sÄ kÀnns det soom att jag kan hoppa denna.


Men...nu till min frÄga, hur pass bÀttre Àr kameran i en Iphone 11 Pro kontra min nuvarande XS. KÀnns som att jag skulle klara mig med en 11, dÄ dom sÀlj till bra priser hÀr pÄ Lifestyle K&S.
Vi har bĂŒggt 5G....i BorlĂ€nge.....sĂ„ lĂ„ngt bort i tiden ligger det inte....true 5G đŸ€Ÿ
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack för lÀnken, men inte blev jag nÄgot klokare. UtifrÄn bilderna sÄ var det inte sÄ jÀtte stor skillnad, förutom nÀr dom körde night mode instÀllningen.

Ni som har Ă€gt bĂ„da, vad sĂ€ger ni?! Är det vĂ€rt att byta, eller ska man gĂ„ direkt pĂ„ nĂ„gon av 12:Orna?!
LÀgger du mycket vikt pÄ kameran , Àr 12 Max PRO helt klart rÀtt kort. Den Àr helt enkelt bÀst.
Jag mÀrkte stor skillnad frÄn 11 Max PRO till 12 Max PRO
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
LÀgger du mycket vikt pÄ kameran , Àr 12 Max PRO helt klart rÀtt kort. Den Àr helt enkelt bÀst.
Jag mÀrkte stor skillnad frÄn 11 Max PRO till 12 Max PRO

Är vĂ€l den som kĂ€nns viktigast! Men har du Ă€ven haft en XS?! Skulle vara kul och fĂ„ höra en Ă„sikt av er som Ă€gt bĂ„de XS och 11PRO!
 

ETMC

Omega
Äntligen fĂ„tt hem min 12:a, ska lösa displayskydd imorgon. Tycker ni att ett case Ă€r ett mĂ„ste? Repas baksidan lĂ€tt?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag förstÄr verkligen inte denna hets kring skÀrmskydd/skal. Det Àr det vÀrsta jag vet. Köpa en premium lur i rostfritt/glas sen sÀtta pÄ ett skal i plast. Har nog haft en 20-25 telefoner sen Iphone 3g kom och har aldrig förstört en skÀrm.

Kör ni gladpack runt era klockor som kostar betydligt mer Ă€n en telefon? 😎
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Ni som haft minin nu nÄgra dagar, hur Àr batteritiden?

Hade en XS innan jag köpte Minin..
Blev tyvÀrr negativt överraskad över att bÄde Minin och Iphone 12 saknar optisk zoom x 2, som fanns pÄ min XS.
Vill man ha optisk zoom x 2 sÄ finns den endast pÄ 12 Pro och 12 Pro Max om det t Àr en dealbreaker..
Tycker att Kameran Àr viktig, dÀrför blir det en 12 Pro
Kommer dÀrför byta min Mini till en 12 Pro
BetrÀffande batteritiden pÄ Minin, sÄ tycker jag den Àr helt okay.
 

kapahoo

Omega
Jag förstÄr verkligen inte denna hets kring skÀrmskydd/skal. Det Àr det vÀrsta jag vet. Köpa en premium lur i rostfritt/glas sen sÀtta pÄ ett skal i plast. Har nog haft en 20-25 telefoner sen Iphone 3g kom och har aldrig förstört en skÀrm.

Kör ni gladpack runt era klockor som kostar betydligt mer Ă€n en telefon? 😎

Vissa telefoner Àr sÄ hala och/eller formade att man nÀstan mÄste ha nÄgon slags skal tycker jag. För att de inte skall dra ivÀg hela tiden Just iPhone 12 mini verkar gÄ bra utan dock.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag förstÄr verkligen inte denna hets kring skÀrmskydd/skal. Det Àr det vÀrsta jag vet. Köpa en premium lur i rostfritt/glas sen sÀtta pÄ ett skal i plast. Har nog haft en 20-25 telefoner sen Iphone 3g kom och har aldrig förstört en skÀrm.

Kör ni gladpack runt era klockor som kostar betydligt mer Ă€n en telefon? 😎
Àr inte lika vanligt förekommande att
  • klockan tappas i golvet
  • klockan lĂ€ggs i fickor med nycklar
  • klockan Ă„ker omkring nĂ„gonstans i bilen
  • klockan leks med av barnen
  • klockan....
och jag Àr pÄ den nivÄn att jag i princip aldrig stoppar ner klockarmen i en vÀska, fickor med dragkjedjor etc för att minimera risken för repor

;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag förstÄr verkligen inte denna hets kring skÀrmskydd/skal. Det Àr det vÀrsta jag vet. Köpa en premium lur i rostfritt/glas sen sÀtta pÄ ett skal i plast. Har nog haft en 20-25 telefoner sen Iphone 3g kom och har aldrig förstört en skÀrm.

Kör ni gladpack runt era klockor som kostar betydligt mer Ă€n en telefon? 😎
Har du smĂ„barn? KĂ€nns mer safe att lĂ„na ut dĂ„ 😃
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tack för lÀnken, men inte blev jag nÄgot klokare. UtifrÄn bilderna sÄ var det inte sÄ jÀtte stor skillnad, förutom nÀr dom körde night mode instÀllningen.

Ni som har Ă€gt bĂ„da, vad sĂ€ger ni?! Är det vĂ€rt att byta, eller ska man gĂ„ direkt pĂ„ nĂ„gon av 12:Orna?!
Jag gick frÄn en X till 11 Pro Max. Stor skillnad i prestanda och kameran, speciellt nÀr man fotade inomhus
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag förstÄr verkligen inte denna hets kring skÀrmskydd/skal. Det Àr det vÀrsta jag vet. Köpa en premium lur i rostfritt/glas sen sÀtta pÄ ett skal i plast. Har nog haft en 20-25 telefoner sen Iphone 3g kom och har aldrig förstört en skÀrm.

Kör ni gladpack runt era klockor som kostar betydligt mer Ă€n en telefon? 😎
HÄller med. Inte kört skÀrmskydd eller skal pÄ flera Är nu, med undantag för kortare relationer med Apples lÀderskal.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är vĂ€l den som kĂ€nns viktigast! Men har du Ă€ven haft en XS?! Skulle vara kul och fĂ„ höra en Ă„sikt av er som Ă€gt bĂ„de XS och 11PRO!
Har bĂ„de haft en XS och kommer senast frĂ„n en 11 Pro 🙂. Köpte mig en 12 Pro Max för kamerans skull och ja det Ă€r stor skillnad pĂ„ detaljer, skĂ€rpa och kvalitĂ© pĂ„ bilderna jĂ€mfört med dom andra tvĂ„.
Tror kameran pÄ 12 Pro Max kommer att bli Ànnu vassare med framtida uppdateringar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har bĂ„de haft en XS och kommer senast frĂ„n en 11 Pro 🙂. Köpte mig en 12 Pro Max för kamerans skull och ja det Ă€r stor skillnad pĂ„ detaljer, skĂ€rpa och kvalitĂ© pĂ„ bilderna jĂ€mfört med dom andra tvĂ„.
Tror kameran pÄ 12 Pro Max kommer att bli Ànnu vassare med framtida uppdateringar.

Har förstÄtt att 12 PRO Àr det bÀsta som kommit ut i kameravÀg frÄn Iphone. Men tyckte du att det var stor skillnad mellan XS och 11 PRO. Jag tycker sjÀlv att XS har ganska sÄ sunkig kamera.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har förstÄtt att 12 PRO Àr det bÀsta som kommit ut i kameravÀg frÄn Iphone. Men tyckte du att det var stor skillnad mellan XS och 11 PRO. Jag tycker sjÀlv att XS har ganska sÄ sunkig kamera.
12 Pro Max lirar definitivt i en egen liga gĂ€llande kameran 🙂. Oja skillnaden Ă€r enorm pĂ„ kameran pĂ„ XS jĂ€mfört med 11 Pro utan att överdriva. Som du skriver Ă€r kameran medioker pĂ„ XS men absolut inte pĂ„ 11 Pro.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
12 Pro Max lirar definitivt i en egen liga gĂ€llande kameran 🙂. Oja skillnaden Ă€r enorm pĂ„ kameran pĂ„ XS jĂ€mfört med 11 Pro utan att överdriva. Som du skriver Ă€r kameran medioker pĂ„ XS men absolut inte pĂ„ 11 Pro.


Tack för svar! Tror att det fÄr bli en beggad 11 PRO tills jag kan nyttja 5G fullt ut, för tillfÀllet sÄ kommer jag inte ha sÄ stor anvÀndningen för en sÄdan. En 11 PRO 256gb brukar kunna dyka upp för runt 7000kr har jag sett.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svar! Tror att det fÄr bli en beggad 11 PRO tills jag kan nyttja 5G fullt ut, för tillfÀllet sÄ kommer jag inte ha sÄ stor anvÀndningen för en sÄdan. En 11 PRO 256gb brukar kunna dyka upp för runt 7000kr har jag sett.
Du kommer bli riktigt nöjd med vad kameran presterar pĂ„ 11 Pro jĂ€mfört med XS 😊, speciellt i sĂ€mre ljus/mörker dĂ€r XS saknar nattlĂ€ge. Sambon körde med appen NeuralCam för att fĂ„ nattlĂ€ge och det blev betydligt bĂ€ttre Ă€n Stock pĂ„ XS.
Gav min 11 Pro till sambon nÀr jag fick min 12 Pro Max (happy wife = happy life). 7k för en 256GB Àr bra pris speciellt om telefonen Àr i mint skick med kvitto och allt.
 

kapahoo

Omega
Finns tydligen en update ute nu som skall fixa problemet med lÄsskÀrmen pÄ iPhone 12 mini. Bara att tanka och testa. Funkar det Àr det ÀndÄ ganska raskt jobbat.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hade en XS innan jag köpte Minin..
Blev tyvÀrr negativt överraskad över att bÄde Minin och Iphone 12 saknar optisk zoom x 2, som fanns pÄ min XS.
Vill man ha optisk zoom x 2 sÄ finns den endast pÄ 12 Pro och 12 Pro Max om det t Àr en dealbreaker..
Tycker att Kameran Àr viktig, dÀrför blir det en 12 Pro
Kommer dÀrför byta min Mini till en 12 Pro
BetrÀffande batteritiden pÄ Minin, sÄ tycker jag den Àr helt okay.
Hade ocksÄ XS>11 Pro>SE Gen2 > och nu vanliga 12an

Är totalt nollad nĂ€r det gĂ€ller kameror sĂ„ det dĂ€r med zoom varken sĂ€ger eller ger mig nĂ„got :)
anvĂ€nder bara ”standardlĂ€get” pĂ„ kameran för att ta nĂ„got wristshot och posta hĂ€r samt lite i jobbet för ren dokumentation sĂ„ de gĂ„nger jag anvĂ€nder kameran Ă€r rĂ€tt lĂ€ttrĂ€knade..

Jag tycker dock 12an Àr lite pÄ grÀnsen till för stor sÄ frÄgan Àr om jag ska ha minin trots allt? dÀremot stÀller jag mig tveksam till batteriet dÄ batteriet i SE Gen2 inte var sÄ imponerande..
Minin verkar dock mer energisnÄl, sÄ det Àr kanske överkomligt ÀndÄ :)
 

Bergets

Panerai
Ja se dĂ€r, hĂ€rligt! ÅterstĂ„r bara att se om folk hör vad jag sĂ€ger nu dĂ„.
Gillar ju Apple överlag men 12 mini Àr nog bland det sÀmsta jag köpt i mobilvÀg hittills.
hur kan detta komma sig? jag Àr supernöjd med min

har hört flera "recenserare" sÀga att det Àr apples bÀsta telefon nÄgonsin. vilket jag kan förstÄ, men priset skulle varit lÀgre för att nÄ den titeln enligt mig :)
 
Topp