• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många tränar med sina klockor?

Då timer funkar bättre med G-shocken än subben så blir valet lätt.
IMG_3364.JPG

Aldrig med klocka. Mycket i vägen + att jag totalt demolerade en av mina första subs för 10-15 år sen. Fina stålklockor + Casall järnhantlar = ingen bra kombo.

har hänt när man kommer direkt från skolan och då inte vill lämna den i skåpet men annars lämnar jag den gärna hemma när jag ska träna. mest får att har är ganska klumpig och går in i saker råkar slå i saker med armarna...

Händer att jag låter Explorern sitta kvar när jag skall gymma, kommer dock alltid på varför det inte blir så ofta. Obekvämt och störande!

Bastun? Läst om för många klockrelaterade olyckor där vätska trängt in under bastubad med dyra reparationer som följd för att jag skulle våga! :nailbiting:
En klocka som inte är vattentät tar uppenbarligen in vatten ;)
Skämt åsido men med stora temperaturskillnader så krymper/växer packningarna något vilket kan göra att fukt tar sig in. Men ingen fara med en nytryckt klocka!

Såg en SMPC på gymmet idag, någon från KS månne?
"Såg en Volvo på vägen idag, någon från KS månne?" ;)

Använder ingen klocka när man tränar. Finns klockor på gymmet behöver inte visa upp min klocka på ett gym. Finns andra forum för det!

"Såg en Volvo på vägen idag, någon från KS månne?" ;)
Hur mycket vi klocknördar än vill tro det så bryr sig inte gemene man om klockor. Räcker att läsa tråden om "Vilka klockor har dina kollegor". Lättare att räkna inlägg i stil med "På sin höjd DW" än "Dyrare än 10k klockor".

Nix tycker det känns obekvämt av någon anledning samt att det även ser lit suspekt ut. Särskilt med folk som springer runt med Rolex och annat. Ok om man har någon G-shock eller liknande men som sagt en Rolex ger mig (tyvärr) vibbar av någon form av show off, att man inte vill lägga den i skåpet är en ganska usel ursäkt, man kan lägga den hemma eller i bilen eller vad som helst om man nu absolut inte tränar direkt i anslutning till jobb och inte kör bil.

Trampar säkerligen på en hel hord med tår här men så är det.

Tillbaka
Topp