• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många tränar med sina klockor?

Klart klockan är på. I skåpet på gymmet kan man inte lämna den iaf. Även vid tennis och golf så länge den är vattentät är den med på det mesta. Handlar inte om att visa upp den men att den är tryggare på handleden oftast.

Försöker att inte göra det men har man slarvat och råkat få med den på armen så har jag hellre på mig den än chansar i och lämnar den i ett gymskåp..

Ska det springas blir det denna:

Monosnap Photo - Google Photos 2022-09-13 10-32-44.png

Även om jag har upptäckt att det kan vara goare att knata utan att mäta tiden ibland...

Tavlan på den ser riktigt bra ut, intressant. Hur är armbandet på den? Flimsy eller robust?
Armbandet är robust och har vikt, absolut. Men spännet är inte lika smidigt. Det är funktionellt och gör jobbet utan att klaga. Men det är ju ingen "skön känsla" i låset om vi säger så. Det lite mer stridsvagnstänk över det hela. Bokstavligen. Jag fick ta hammare och don för att kunna korta länken!

Håller helt med. Tränar man med skivstång och fria vikter så kommer klockan bara vara i vägen och riskera onödiga islagningar. Men ser ju folk som kör dyrare ur som beaters på gymmet. Det får min själ att må dåligt🤨😝.
Äh, gillar man sin klocka vill man ju ha den på sig. Var skall man lägga sin sub om man tränar på lunchen? Jag brukar cykla och springa och även köra utegym med min datejust, men undviker iofs metallvikter och maskiner.
Jag skulle inte göra det med en reverso på läder eller något som inte var en sportklocka i botten, men en datejust på länk? Det är bara att köra.

Äh, gillar man sin klocka vill man ju ha den på sig. Var skall man lägga sin sub om man tränar på lunchen? Jag brukar cykla och springa och även köra utegym med min datejust, men undviker iofs metallvikter och maskiner.
Jag skulle inte göra det med en reverso på läder eller något som inte var en sportklocka i botten, men en datejust på länk? Det är bara att köra.
Skulle tippa att man inte tränar med sin klocka förrän den första förälskelsen har lagt sig. Men när man väl har gått i ett par dörrkarmar så kanske det inte smärtar lika mycket längre och gymmet känns mindre skrämmande :)

Brukar faktiskt träna med Rolexen på. Hellre det än att vara paranoid när den ligger hemma i ghettot. Kanske inte är så optimalt men värt sinnesron.

Tillbaka
Topp