• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många tränar med sina klockor?

Inget annat än min Garmin på armen när jag tränar. Skulle vara för orolig att slå i klockan i något.

Nä den åker av, känns mest som att den är i vägen och att det finns risk för att den åker på en onödig ding.

Inga konstigheter.
20220714_165328.jpg

Hade inte haft något emot att träna med klocka med det funkar dåligt när man kör den där träningsformen som inte får nämnas vid namn.

Använder bara Apple Watchen när jag tränar. Perfekt för att logga träningen, puls, kalorier och samtidigt lyssna på musik.

Ett polariserande ämne! :)

I egenskap av programmerare och mobilberoende är jag konstant uppkopplad och matar mig med digitala intryck mer eller mindre konstant tiden jag inte sover.

Den enda stunden utan notiser och digitala intryck en handräckning bort i vaket tillstånd är när jag är på gymmet. Då kan jag lämna telefonen i skåpet och är så upptagen av att flåsa att jag inte tänker på att jag inte har min digitala drog till hands.

Det är många på mitt gym som fortsätter mata sig digitalt med både ljud (hörlurar) och bild. (digitala klockor och telefoner)

Vi som har tillgång till tuffa analoga klockor (okej, G-Shocks får också vara med i klubben) som tål lite hårda tag borde ta tillfället i akt att göra sig helt fria från digitala intryck på gymmet genom att både lämna telefonen och rata träningsklockor.

Nackdel: du får inte veta din puls.
Fördel: din själ får vila.

Att inte ha klocka alls funkar ju också...men hur kul är det? ;D

Aldrig klocka på gymmet. Rätt sällsynt med något annat än träningsklockor. Men en äldre herre tränar med en guld/stål Rolex datejust.

Tränar självklart med klocka. Man får va lite försiktig om det är ädelmetall men skulle aldrig kunna tänka mig att antingen lämna de i omklädningsrummet eller att lämna lägenheten utan klocka för den delen.

Enda undantaget skulle vara en löptur ute i det fria då jag inte diggar att ha mer vikt på ena armen än på andra.

Tränar självklart med klocka. Man får va lite försiktig om det är ädelmetall men skulle aldrig kunna tänka mig att antingen lämna de i omklädningsrummet eller att lämna lägenheten utan klocka för den delen.

Enda undantaget skulle vara en löptur ute i det fria då jag inte diggar att ha mer vikt på ena armen än på andra.
Den här känns ju som luft på armen
036717D7-3C7A-4AB9-BAF3-A06D2C5687D2.jpeg

Jag bär klocka på gymmet. Men antingen en G-shock eller annan beater som jag inte bryr mig om att den får märken och repor. Samma som när jag har ett fysiskt jobb där jag ständigt stöter armen mot något. T.ex. denna.

20220718_113945.jpg

I mitt fall beror det på typ av klocka. En Rolex sub gymmar jag med, även en Breitling Blackbird eller Omega Seamaster. Jag skulle inte träna med en Patek Calatrava eller en ny Datejust i stål och guld. Så med andra ord sportklockor JA, dressklockor NEJ.

Alltid klocka på träning!
Ibland även en träningshjälpreda i form av Garmin Forerenner på andra armen.
Gammal bild, men roligare med bilder:
20200625_183052.jpg

Tillbaka
Topp