Dels det samt att dölja försäljning för AD/varumärke.Den största anledningen jag hört för att blurra är för att inte ge piratkopierare nya serienummer att använda. Jag vet inte om det är ett reellt problem för piraterna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dels det samt att dölja försäljning för AD/varumärke.Den största anledningen jag hört för att blurra är för att inte ge piratkopierare nya serienummer att använda. Jag vet inte om det är ett reellt problem för piraterna.
Förmodligen lika happy som en AD är om du går in där och vill sälja din klocka privat. Mao inte alls.Såg ett förslag om Kaplans. Hur ställer dom sig till att jag säljer min klocka där privat??
Är det verkligen något folk gör på riktigt, stövlar in på Krons tex och kränger sin klocka? Eller är det bara något man skriver i annonser och tror att det går att göra så?Förmodligen lika happy som en AD är om du går in där och vill sälja din klocka privat. Mao inte alls.
Gör upp på ditt lokala bankkontor annars. Kameraövervakat och varenda anställd går runt med överfallslarm som går direkt till piketen. Kan du passa på att redogöra transaktionen för banken medan du är där ocksåDet är min absoluta uppfattning också. Får satsa på annan, kameraövervakad, plats. Ex NK eller eget / bekants kontor.
Sjalvklart kan du det.Kan man verkligen få klockor sålda på blocket? Kikat runt lite och jag hittar väldigt få ute och de har legat länge. De verkar inte särskilt överprisade heller.
Få?Kan man verkligen få klockor sålda på blocket? Kikat runt lite och jag hittar väldigt få ute och de har legat länge. De verkar inte särskilt överprisade heller.
Skulle spontant aldrig göra en affär med någon jag inte kände mig trygg med, så nej har setts på kontoret. alt hemma hos någon part.Hej,
Det här med att besöka en polisstation för att genomföra affär, någon med verklig erfarenhet av detta? Mer specifikt gäller det Stockholm.
/mvh
Tror det skulle uppfattas som väldigt konstigt att göra affärer inne på en polisstation i Stockholm, särskilt av polisen. Uppfattar det som att ”klimatet” för att sälja dyra objekt privat har försämrats avsevärt under senaste åren. Säljer enbart genom Kaplans numera.Hej,
Det här med att besöka en polisstation för att genomföra affär, någon med verklig erfarenhet av detta? Mer specifikt gäller det Stockholm.
/mvh
Later helt befangt att man skulle kunna gora privata affarer pa nagon annans arbetsplats utan ett godkannande i forvag.Hej,
/mvh
Tror det skulle uppfattas som väldigt konstigt att göra affärer inne på en polisstation i Stockholm, särskilt av polisen. Uppfattar det som att ”klimatet” för att sälja dyra objekt privat har försämrats avsevärt under senaste åren. Säljer enbart genom Kaplans numera.
Later helt befangt att man skulle kunna gora privata affarer pa nagon annans arbetsplats utan ett godkannande i forvag.
Kan jag komma dit du arbetar och stalla mig pa ditt kontor eller reception och vanta pa en for mig okand person for att salja min klocka?
Välj ett cafe eller dylikt där många rör sig. På blocket vill de gärna ses på Bank lokal. Inga banker skulle acceptera det. Ofta krävs tidsbokning för att över huvud taget släppas in. Sunt förnuft!
Hej,
Ska träffa upp en eventuell köpare för en klocka för 6-siffriga belopp. Vi har överenskommit att vi skall mötas upp en dag och tid men inte plats, vad har ni för tips vart man kan bege sig för ett besök?
Vill inte tumma på säkerheten och har fått en god känsla utav köparen hittills.
Jag slår ett slag för hotelllobbys.Man kan nog bara föreslå fik om man inte har egen tillgång till något bra. Är jag köpare vill jag ha ställen med bra dagsljusinsläpp för att se klockans skick, många fik kan vara lite dunkla.
Ja, bra förslag! Man får ha rekat lite innan.Jag slår ett slag för hotelllobbys.
Oftast bra ljusinsläpp. Ta en kaffe, snacka klockor och ev göra en affär.