• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur man säljer sin dyra klocka säkert.

Laplander

Rolex
Förmodligen lika happy som en AD är om du går in där och vill sälja din klocka privat. Mao inte alls.
Är det verkligen något folk gör på riktigt, stövlar in på Krons tex och kränger sin klocka? Eller är det bara något man skriver i annonser och tror att det går att göra så?
Jag kanske har frågat om detta tidigare, minns inte riktigt... 🤔
 

Besa58

Omega
Det är min absoluta uppfattning också. Får satsa på annan, kameraövervakad, plats. Ex NK eller eget / bekants kontor.
 

arezero

Breitling
Kan man verkligen få klockor sålda på blocket? Kikat runt lite och jag hittar väldigt få ute och de har legat länge. De verkar inte särskilt överprisade heller.
 

FlipSwede

Rolex
Kan man verkligen få klockor sålda på blocket? Kikat runt lite och jag hittar väldigt få ute och de har legat länge. De verkar inte särskilt överprisade heller.
Sjalvklart kan du det.
Du kan fa klockor salda via anonns pa Icas anslagstavla ocksa.

Varfor skulle just Blocket vara ett omojligt meidium for forsaljning av klockor?

Sedan om du vill ha att gora med 75% av Blocketkopare ar en annan fraga
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag har sålt klockor på blocket men det är inte en alldeles behaglig upplevelse. Dock är det så att vissa klockor funkar inte bra att sälja på KS helt enkelt.

Efter att ha sållat bort 75% (minst!) av intresserade, eftersom de helt enkelt inte går att göra affärer med, har jag till slut hittat köpare som agerat klockrent (sic).
 

JJ84

Breitling
Hej,
Det här med att besöka en polisstation för att genomföra affär, någon med verklig erfarenhet av detta? Mer specifikt gäller det Stockholm.

/mvh
 

JohnDoe

Rolex
Hej,
Det här med att besöka en polisstation för att genomföra affär, någon med verklig erfarenhet av detta? Mer specifikt gäller det Stockholm.

/mvh
Tror det skulle uppfattas som väldigt konstigt att göra affärer inne på en polisstation i Stockholm, särskilt av polisen. Uppfattar det som att ”klimatet” för att sälja dyra objekt privat har försämrats avsevärt under senaste åren. Säljer enbart genom Kaplans numera.
 

FlipSwede

Rolex
Hej,
Det här med att besöka en polisstation för att genomföra affär, någon med verklig erfarenhet av detta? Mer specifikt gäller det Stockholm.

/mvh
Later helt befangt att man skulle kunna gora privata affarer pa nagon annans arbetsplats utan ett godkannande i forvag.
Kan jag komma dit du arbetar och stalla mig pa ditt kontor eller reception och vanta pa en for mig okand person for att salja min klocka?
 

Joakim1

Panerai
Välj ett cafe eller dylikt där många rör sig. På blocket vill de gärna ses på Bank lokal. Inga banker skulle acceptera det. Ofta krävs tidsbokning för att över huvud taget släppas in. Sunt förnuft!
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tror det skulle uppfattas som väldigt konstigt att göra affärer inne på en polisstation i Stockholm, särskilt av polisen. Uppfattar det som att ”klimatet” för att sälja dyra objekt privat har försämrats avsevärt under senaste åren. Säljer enbart genom Kaplans numera.

Later helt befangt att man skulle kunna gora privata affarer pa nagon annans arbetsplats utan ett godkannande i forvag.
Kan jag komma dit du arbetar och stalla mig pa ditt kontor eller reception och vanta pa en for mig okand person for att salja min klocka?

Välj ett cafe eller dylikt där många rör sig. På blocket vill de gärna ses på Bank lokal. Inga banker skulle acceptera det. Ofta krävs tidsbokning för att över huvud taget släppas in. Sunt förnuft!

Håller med, är ju en helskum ide att tro att man är välkommen i nån annans lokaler för att sälja privata saker. Likaså har jag sett i annonser att affär görs hos urmakare vilket också är en märklig ide om man inte tänkt att man vill betala för urmakarens tid och lokal.

Personligen hade jag aldrig gjort affärer med någon jag inte känner mig trygg med överhuvudtaget om det inte ha handlar om väldigt små summor. Goda referenser är en självklarhet, och minsta osäkerhet på säljaren så skulle jag dra mig ur.
 
Senast ändrad:

grujo

Omega
Hej,

Ska träffa upp en eventuell köpare för en klocka för 6-siffriga belopp. Vi har överenskommit att vi skall mötas upp en dag och tid men inte plats, vad har ni för tips vart man kan bege sig för ett besök?

Vill inte tumma på säkerheten och har fått en god känsla utav köparen hittills.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Hej,

Ska träffa upp en eventuell köpare för en klocka för 6-siffriga belopp. Vi har överenskommit att vi skall mötas upp en dag och tid men inte plats, vad har ni för tips vart man kan bege sig för ett besök?

Vill inte tumma på säkerheten och har fått en god känsla utav köparen hittills.

Antar att det ska vara en allmän plats, då är t.ex ett café ett bra ställe under en tidpunkt då det är en del folk i rörelse där.
Då kan ni dessutom beställa in något att dricka/äta om ni skulle vilja surra lite ett tag.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Man kan nog bara föreslå fik om man inte har egen tillgång till något bra. Är jag köpare vill jag ha ställen med bra dagsljusinsläpp för att se klockans skick, många fik kan vara lite dunkla.
 
Topp