Därav min kommentar, skulle tippa att det är en av de minst brottsbelastade större parkerna innanför tullarna.
Man snackar inte skit om Vasan! Kan du inte stänga av Compiss en månad eller två?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Därav min kommentar, skulle tippa att det är en av de minst brottsbelastade större parkerna innanför tullarna.
Man snackar inte skit om Vasan! Kan du inte stänga av Compiss en månad eller två?
Nej. Inte bilder.
Om inte detta är en annons så behövs inga bilder.Sitter o överväger att sälja min Hublot, har fått in några intresserade men det känns mest som fejkprofiler. Hur tar man sig ann en köpare på säkrast sätt? Inte ha klockan på sig? Offentliga platser, hur gör ni?
Ja? Vid köp av klockor så brukar man säga att man ska köpa säljare, tillämpa det även vid försäljning. Sälj inte till vem som helst, var som helst.Ja självfallet? Och du har alltid lyckats med alla affärer utan några som helst problem, har själv hört från kompis kretsen om flertal fall där de torskar klockan samt viss typ av misshandel
Ja självfallet? Och du har alltid lyckats med alla affärer utan några som helst problem, har själv hört från kompis kretsen om flertal fall där de torskar klockan samt viss typ av misshandel
Låter omständigt.NK men inte ha klockan på sig utan helt enkelt ha en polare 300 meter bort med klockan tills man har pratat lite med den potentiella köparen
Varför skulle en 3e part vara intresserad av att stå värd för en affär mellan två privatpersoner?Lite i säljtagen på en av klockorna som inte får så mycket handledstid, finns det inget bankkontor/urmakare/auktionshus som ni vet man kan gå till? Skulle ju underlätta enormt mycket...
Lite i säljtagen på en av klockorna som inte får så mycket handledstid, finns det inget bankkontor/urmakare/auktionshus som ni vet man kan gå till? Skulle ju underlätta enormt mycket...
Köper att de inte har någon skyldighet att stå för den typen av tjänst. Samtidigt är det ju inte riktigt i ett fiks / Macdonalds / ett varuhus intresse att folk ses där för att göra upp affärer. Tänkte mest att det måste finnas rätt enkla ställen att mötas där lokalägaren inte ser det som världens uppoffring att erbjuda möjligheten att ses därVarför skulle en 3e part vara intresserad av att stå värd för en affär mellan två privatpersoner?
Jag kan fortfarande inte se varför de skulle tillåta det. Uppsidan för dem är ju noll.Köper att de inte har någon skyldighet att stå för den typen av tjänst. Samtidigt är det ju inte riktigt i ett fiks / Macdonalds / ett varuhus intresse att folk ses där för att göra upp affärer. Tänkte mest att det måste finnas rätt enkla ställen att mötas där lokalägaren inte ser det som världens uppoffring att erbjuda möjligheten att ses där
Nej men det måste väl vara bättre isf att sätta sig på något större bankkontor och kolla klockan istället för på Donken? Om man vill "flyga under radarn" från lokalägarenJag kan fortfarande inte se varför de skulle tillåta det. Uppsidan för dem är ju noll.
Skulle det verkligen kännas bra? Jag hade hellre avstått transaktionen om jag inte kunnat köpa köparen tillräckligt bra (alt krävt att få förskottsbetalt och skickat klockan.)Nej men det måste väl vara bättre isf att sätta sig på något större bankkontor och kolla klockan istället för på Donken? Om man vill "flyga under radarn" från lokalägaren
Håller helt med! Såklart det ska kännas bra. Men om alternativen är mellan Donken eller ett större bankkontor skulle jag ta det sistnämndaSkulle det verkligen kännas bra? Jag hade hellre avstått transaktionen om jag inte kunnat köpa köparen tillräckligt bra (alt krävt att få förskottsbetalt och skickat klockan.)
Fast det senare är lite lumpet. Hur tror du banken reagerar om de ser er?Håller helt med! Såklart det ska kännas bra. Men om alternativen är mellan Donken eller ett större bankkontor skulle jag ta det sistnämnda![]()
Tror inte de reagerar på om du och en polare sitter och tittar på en klocka bland massa människor. Själva boxen och annat kan ju överlämnas utanför när klocka och pengar bytt händerFast det senare är lite lumpet. Hur tror du banken reagerar om de ser er?
Tror inte de reagerar på om du och en polare sitter och tittar på en klocka bland massa människor. Själva boxen och annat kan ju överlämnas utanför när klocka och pengar bytt händer
Haha, jo men då är vi nog av lite olika åsikt helt enkelt. Jag tycker det vore rätt avskräckande att ses på Donken och kränga grejer generellt. Men uppenbarligen går det att få till (och t.o.m föredras!?), att döma av kommentarerna i den här tråden![]()