• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket tjänar du?

Vad är din bruttomånadslön från förvärvsarbete?

  • 0-9 999 kr

    Röster: 58 7.1%
  • 10 000-19 999 kr

    Röster: 25 3.0%
  • 20 000-29 999 kr

    Röster: 115 14.0%
  • 30 000-39 999 kr

    Röster: 259 31.6%
  • 40 000-49 999 kr

    Röster: 159 19.4%
  • 50 000-69 999 kr

    Röster: 112 13.7%
  • 70 000-99 999 kr

    Röster: 42 5.1%
  • 100 000-199 999 kr

    Röster: 25 3.0%
  • > 200 000 kr

    Röster: 25 3.0%

  • Totala väljare
    820
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Alarik

Audemars
2-Faktor
Utan att lägga någon värdering i det kan man konstatera att ekonomiskt- och inte mänskligt värde är det som majoriteten i tråden anser vara värt mycket deg :)

Ja. Många värdesätter nog egenvinning högst och man står sig alltid själv närmst när det kommer till kritan. Jag hymlar absolut inte med att jag sätter mig själv och min familjs välbehag före alla andras.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Klart som fan att en ”pengaflyttare” betalar skatt. Dock oftast mindre procentuellt än de flesta arbetarna. Kan du förklara vilket mervärde en ”pengaflyttare” skapar.
Vad har procentuellt för betydelse?

En ”pengaflyttare” bidrar med betydligt mer till samhället rent ekonomiskt än en sjuksköterska.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har du räknat in eventuella liv som en sjuksköterska räddar i din kalkyl?
Varför jämför ni två helt olika saker? Sjuksköterskor är skitviktiga för att skapa en grund samhället kan stå på för att sedan utvecklas. Alla dessa jobb är sjukt viktiga.
Men vill man sedan ha ett samhälle som utvecklas ekonomiskt och kan konkurrera med andra länder krävs andra människor också, däribland ingenjörer, ekonomer, investerare, forskare osv.

Sveriges relativa rikedom är byggd på export. Vi har en för liten inhemsk marknad för att kunna leva på den nivån vi gör. Därför måste vi satsa skitmycket på att utveckla produkter och tjänster som är bland de bästa på den internationella marknaden. Då krävs ingenjörer, produktutvecklare, och ja, till och med "pengaflyttare".

Men absolut borde sjuksköterskor, poliser, lärare osv tjäna bättre! Det tror jag ingen motsäger. Man borde även försöka att göra så att dessa yrken har högre status i samhället, som man lyckats göra i andra länder. Tycker man borde tjäna bättre i militären också.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp