Att klockan ska gå rätt på sekunden är inte så noga för mig, men den ska visa rätt minut. Är tidsoptimist in i benmärgen och en klocka som går ett par minuter efter skulle då innebära att jag alltid hade blivit bli sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma för mig.Jag byter klocka varje dag förutom när jag reser, så oftast nöjer jag med +- nån minut per dygn. Nu är det ingen klocka som är så dålig men om de skulle vara det så hade det inte gjort mig ngt.
Bara nyfiken. Om man kompenserar gången med att den tom. ska ligga i en speciell position på natten, blir man inte nojjig av temperaturskillnaden oxå när den ”kallnar” då den inte sitter på varma sköna armen?Klockan måste hålla tiden så bra som det bara går för dess urverk. Den ska inte gå i minus.
Beat error ska inte vara högre än 0.5 ms om klockan inte behöver servas. Till och med kollar jag vilken position kan den ligga i på natten så att dagligt resultat blir så nära 0 som möjligt. Äger inga vintage klockor (än), förutom en minutrepeter som är 100+ år gammal och ändå håller tiden inom 1 minut/dygn.
Det är väl där själva grejen med dyra mekaniska ur ligger för mig. Perfektion är målet.
Så naturligtvis ställs tiden på klockan exakt på sekund i början av veckan (brukar köra en klocka en vecka eller två innan jag byter till en annan). Sedan kollar jag resultatet då och då. Alltid innan den åker till bankfacket.
Man får ha klockan på sig och ligga stilla i samma position hela natten.Bara nyfiken. Om man kompenserar gången med att den tom. ska ligga i en speciell position på natten, blir man inte nojjig av temperaturskillnaden oxå när den ”kallnar” då den inte sitter på varma sköna armen?![]()
Bara nyfiken. Om man kompenserar gången med att den tom. ska ligga i en speciell position på natten, blir man inte nojjig av temperaturskillnaden oxå när den ”kallnar” då den inte sitter på varma sköna armen?![]()