• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen (för klockor)?

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen?

  • Flera gånger om dagen

    Röster: 376 63.3%
  • En gång om dagen

    Röster: 93 15.7%
  • Några gånger i veckan

    Röster: 80 13.5%
  • En gång i veckan

    Röster: 16 2.7%
  • Några gånger i månaden

    Röster: 19 3.2%
  • Max en gång per månad

    Röster: 10 1.7%

  • Totala väljare
    594

Kallztarr

Omega
Skulle nog säga att när man återinförde hyllan och alla andra forum som inte vi andra har tillgång till.

Den hårda tonen mot oerfarna och nya användare hjälper inte heller då man inte vågar skapa nya trådar utan att bli lynchad. Helst ska du redan veta svaret på din fråga för att inte få något som kan uppfattas som ett drygt svar.

Sen att admin har en tendens att stänga trådar där intressanta diskussioner uppstår istället för att hantera individer som bryter mot regler.
+1 på detta. Aldrig riktigt förstått mig på detta fenomen. Varför är man inte bara glad för att andra har hittat ett intresse som man själv håller kärt.

On topic så besöker jag köp & sälj-delen alldeles för ofta. Har nästan blivit ett tics att skriva kl i webbläsaren och klicka på första länken som går direkt till köp&sälj...
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Spekulerar lite, men kan det vara så att Corona bromsat nöjeskonsumtionen aningen? Folk lägger sina pengar på boendet, skitpapper och sånt de faktiskt behöver.

Märktes tydligt under mars och april när börsen dök. Folk kände väl sig mindre rika och därmed spenderade mindre på klockor. Ser ut som att det fortfarande är trögt på k&s men det beror kanske mer på att köpare och säljare inte möts när det gäller pris, objekt som är väl prissatta försvinner dock fortfarande fort.
 

nept

Panerai
Känner att alla spännande objekt går relativt fort medan en massa tråkiga dykare och sånt ligger och bumpas hela tiden så jag brukar skrolla lite slött för att konstatera att jag antingen missat nåt kul eller inte är intresserad av det som finns kvar.. :)
 

Swede

Omega
2-Faktor
Detta är en hemsk sjukdom som endast symptom-behandlas av att kolla och drömma sig bort på köp-och-säljdelen 😂
 
Topp