• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

SIRdavid

Panerai
Samlingen är nu uppdaterad.. Helt slut.. När blir man nöjd egentligen? Nu är jag nöjd.. Fram till 2018 iaf...
20171225_112546.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
ja några år har det tagit,men mycket roliga år.Samlar även på Tissot reklam och tillbehör
Vore kul om du kunde brodera ut lite. Vilka håller du mest kära? Vilka är rariteterna? Vilka är dyrgriparna? Etc. helt enkelt, vore kul att få veta mer om din samling, antingen här kanske el i tissottråden...?
 

Leffa

Breitling
Många blir förvånade när jag berättar att min favorit faktiskt är ett quartsur.Tissot basculle vet inte varför men den är min absoluta favorit.Sen har jag en dykare sea star 1000 automat som jag verkligen gillar,sen alla Tissots "special"ur bla actualis autolube som har ett verk helt i plast.Mitt senaste köp en navigator t12 worldtime känns trevlig.Hittade en tissot nuevo på tradera och den gillar jag med.
 

Bilagor

  • DSC_0227.JPG
    DSC_0227.JPG
    87.9 KB · Visningar: 242
  • DSC_0124.jpg
    DSC_0124.jpg
    148.9 KB · Visningar: 231
  • DSC_0378.JPG
    DSC_0378.JPG
    105.3 KB · Visningar: 233
  • DSC_0353.JPG
    DSC_0353.JPG
    160.9 KB · Visningar: 233
  • DSC_0070.JPG
    DSC_0070.JPG
    76 KB · Visningar: 232

SIRdavid

Panerai
ja man vet ju aldrig! Dock är dina tre guldare så kompletterande tillsammans så vore ju illa att bräcka den trion! det är ett mål jag har i mitt samlande! Att allt ska komplettera och vara harmoniskt tillsammans! Där är jag inte ännu trots att jag fått en bra start på samlandet!
Tack, känner exakt samma sak.. Bara att samla på, och du kan uppenbarligen bära upp en Reverso :hungry: Provat flera modeller och har inte handleder tyvärr..
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Många blir förvånade när jag berättar att min favorit faktiskt är ett quartsur.Tissot basculle vet inte varför men den är min absoluta favorit.Sen har jag en dykare sea star 1000 automat som jag verkligen gillar,sen alla Tissots "special"ur bla actualis autolube som har ett verk helt i plast.Mitt senaste köp en navigator t12 worldtime känns trevlig.Hittade en tissot nuevo på tradera och den gillar jag med.
Rolig samling. Kul med en 6-kantig klocka. Vad heter den?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
20171226_115648.jpg
De här tre är de som är något av värde att visa upp, jag har även ett gäng parfymklockor som sällan får någon handledstid nu mera.

Men suget efter en Tudor BB 79230n börjar bli stort, plånboken är inte lika sugen dock...
 
Topp