Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SARB035?Klockvänner här kommer min samling. Alla utom Seikon är keepers, Certinan fick jag när jag fyllde 15 så den har 22 goda år bakom sig. G-shock är lite "nyare" med endast 19 år I bagaget. Seikon ar jag aldrig riktigt kommit överens med och gummit är gansk tort, den köptes i Singapore för ca 7-8 år sedan. Rolexen är nyas i gänget och fungerar som min daily, den är 11 dagar gammal.
Tips mottages gärna på ett framtida ur på läder för max 10' kr, behöver inte vara ett nytt ur. Gillar t ex Omega Speedmaster, De-Ville, Seamaster Aqua-Terra. Tudor Heritage, IWC Pilots "lille", Tag Heure Calibre 5...men är öppen för helt andra märken också.
Eller SDGM001 för lite snyggare tavla och bättre finish på boett om du kan leva med storleken (40,5mm vs 38)Klockvänner här kommer min samling. Alla utom Seikon är keepers, Certinan fick jag när jag fyllde 15 så den har 22 goda år bakom sig. G-shock är lite "nyare" med endast 19 år I bagaget. Seikon ar jag aldrig riktigt kommit överens med och gummit är gansk tort, den köptes i Singapore för ca 7-8 år sedan. Rolexen är nyas i gänget och fungerar som min daily, den är 11 dagar gammal.
Tips mottages gärna på ett framtida ur på läder för max 10' kr, behöver inte vara ett nytt ur. Gillar t ex Omega Speedmaster, De-Ville, Seamaster Aqua-Terra. Tudor Heritage, IWC Pilots "lille", Tag Heure Calibre 5...men är öppen för helt andra märken också.
Fina båda två, får se om det finns någon ÅF i Malmöregionen. Tack till båda förslagenEller SDGM001 för lite snyggare tavla och bättre finish på boett om du kan leva med storleken (40,5mm vs 38)
Tror tyvärr att båda är "japanse domestic" och dessutom har utgått. Men populära och vanliga modeller, speciellt SARB035, så det ska nog inte vara omöjligt att få tag på.Fina båda två, får se om det finns någon ÅF i Malmöregionen. Tack till båda förslagen
Samlingen just nu
Vilken av de svarta? två från Casio, en från Helvetia och kronografen från Seiko.Den svarta, vilket märke?
Vilken av de svarta? två från Casio, en från Helvetia och kronografen från Seiko.
Hemskt...Studentlivet
Usch ja, kommer själv ihåg hur torftigt det var. Brukar lösa sig och bli bättre sen .Studentlivet
Får hoppas det, detta funkar ej...Usch ja, kommer själv ihåg hur torftigt det var. Brukar lösa sig och bli bättre sen .
Kul spridning!Top tio i min samling just nu.
Tack .... tror jagKul spridning!
Klart att det är kul, spridning är bra!Tack .... tror jag
Ingen dålig owgÄr owg just nu med denna skönhet
Rolex Datejust 116234
Tack.Ingen dålig owg
Är owg just nu med denna skönhet
Rolex Datejust 116234
Dina grymma bilder börjar få mig att ångra valet av tavlaDå är vi två!
Haha varför Gucci? Kallas färgkombon så? Kan knappt nåt om Gucci Jag har min F91-W på marinblått nato, kallar den "Nato-Nokian" då precis som F91-W så kommer det vara så att när atombomberna sprängts springer kackerlackorna runt med en F91-W då det finns så många och de överlever så mycket (30m WR? Jo tjena. Värsta dykarklockan) och så kommer kackerlackorna ringa till varandra på sina Nokia 3310or.Lite av ett "underliggande" tema på vissa av pjäserna, men en, i stort, ganska dynamisk samling annars. Kan ni hjälpa mig döpa "terroristen på NATO:t" till något roligt? Gucci Terrorist? Osama Bin Gucci?
Kul samling - lite "funky" Vad är #3 från vänster för något?Top tio i min samling just nu.
Kul samling - lite "funky" Vad är #3 från vänster för något?
HeheHaha varför Gucci? Kallas färgkombon så? Kan knappt nåt om Gucci Jag har min F91-W på marinblått nato, kallar den "Nato-Nokian" då precis som F91-W så kommer det vara så att när atombomberna sprängts springer kackerlackorna runt med en F91-W då det finns så många och de överlever så mycket (30m WR? Jo tjena. Värsta dykarklockan) och så kommer kackerlackorna ringa till varandra på sina Nokia 3310or.
Dum fråga kanske men visst är det en 5600BB till höger? Blir mer och mer sugen på en sån. Tycker den ser så fin ut på bilder folk lägger upp här på KS jämfört med bilder på sidor som säljer den. Har sett den i verkligheten också förvisso.
Trevlig Omega f.ö.
Casio 3310 funkar ju också haha.Hehe
Helt korrekt, en 5600BB, mycket trevlig klocka, kostade mig 745 inkl. frakt så ingen större investering direkt, köp och testa
Det är en liten Zenith dressare