• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter idag ser den ut så här.
Från vänster: Omega SMPc, Alpina Alpiner Chronograph, Longines HydroConquest på ett för smalt NATO, G-Shock 35th anniversary.
IMG_20180727_131411.jpg
 

Majoren

Omega
AP:n skulle få lämna om det var min samling och jag hade bestämt mig för att skicka iväg en av dessa. Sjukt fina allihop dock!

Intressant att se vilken som får lämna, kul samling!


Stabil samling klockor! Hade personligen inte sålt någon, MEN hade jag tvunget behövt välja en så hade AP:n fått vandra vidare..

Mycket fina alla men DD kan du sälja till mig :)

Fantastisk samling! Hade nog sålt någon av rollarna :) Framtiden kanske resulterar i att du har en av varje i the holy trinity :)

Nautilusen ska såklart lämna.

Kan inte säga vilken som ska läman, men DD:n är min favorit bland dem, så inte den i alla fall. :)

Tack för er feedback!

Det är nautilusen som är i farozonen. Köpte den efter intensivt letande av just denna ref (5800) eftersom 5711 kändes för stor på mig men nu velar jag. Älskar modellen men ingen av de två referenserna känns perfekt. Dock är kanske lite för stor att föredra framför lite för liten för just denna klocka... eller så köper man bara ngt annat. :)
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Såg ut som sådan för ett par månader sen. Har ”skyfflat om” en del sen dess...
Sålt både GS Snowflake (ersatt med GS HiBeat GMT), Oris CB såld, samt båda Rolex.
Nystart på gång. Ska försöka dra ner kollektionen till 3 st ”Grails”. Kollektionen blev lite för spretig...
01F7CA12-E53A-4C92-8D73-E96BE98F76C6.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såg ut som sådan för ett par månader sen. Har ”skyfflat om” en del sen dess...
Sålt både GS Snowflake (ersatt med GS HiBeat GMT), Oris CB såld, samt båda Rolex.
Nystart på gång. Ska försöka dra ner kollektionen till 3 st ”Grails”. Kollektionen blev lite för spretig...
01F7CA12-E53A-4C92-8D73-E96BE98F76C6.jpeg
Ingen dålig samling det där ;)
 
Topp