Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow nice !Bara en plats kvar. Blir med största sannolikhet en Explorer 1
den där tavlan är så jävla "fräck"!!, älskar den.Just nu 228206 / 116710BLNR
den där tavlan är så jävla "fräck"!!, älskar den.
Gratiss och fin samling!Har gått ganska fort mellan 2k och 3k inlägg så gör ingen big deal med trådstart för det. Men tänkte det kan vara kul att se vad som hänt med samlingen sen dess.
Trådstarten för 2k här:
https://klocksnack.se/threads/2000-inlägg-vägen-från-ebay-till-klocksnack.94040/
Kort efter den tråden startades införskaffade jag 2st DS tätt inpå varandra. Vänstra är kvar, den på läder såldes vidare
Sen köpte jag denna på impuls då jag tyckte den hade skön sunburst, svårfångad på bild dock.
Min Sinn 104 såldes
Och fick denna Sarb035 i inbyte + cash
Avslutar med bild på en klocka jag håller kär i samlingen som nu fått en ny länk dessutom
Så, nu ska jag kliva in på Gräddhyllan och se vad som händer där
Tack du om du läste 2k så ser du att den kanske vuxit förbi min egentliga gräns på 10 klockor men jag börjar fuska nu och lämna en på jobbet och någon i en ryggsäck för att tänka att jag fortfarande håller mig inom ramarnaGratiss och fin samling!
Grattis till 3K. Snyggt jobbat. Både med inläggen och klockorna.Har gått ganska fort mellan 2k och 3k inlägg så gör ingen big deal med trådstart för det. Men tänkte det kan vara kul att se vad som hänt med samlingen sen dess.
Trådstarten för 2k här:
https://klocksnack.se/threads/2000-inlägg-vägen-från-ebay-till-klocksnack.94040/
Kort efter den tråden startades införskaffade jag 2st DS tätt inpå varandra. Vänstra är kvar, den på läder såldes vidare
Sen köpte jag denna på impuls då jag tyckte den hade skön sunburst, svårfångad på bild dock.
Min Sinn 104 såldes
Och fick denna Sarb035 i inbyte + cash
Avslutar med bild på en klocka jag håller kär i samlingen som nu fått en ny länk dessutom
Så, nu ska jag kliva in på Gräddhyllan och se vad som händer där
Tack försöker tillföra antingen kunskap eller god stämning i mina inlägg. Sen har det blivit riktigt kul utmaning att fota klockorna snyggt på senare tid också. Bilderna var inte lika snygga för 2år sedan då jag reggade migGrattis till 3K. Snyggt jobbat. Både med inläggen och klockorna.
Fin patina på den till höger! Har den blivit så "av sig själv" eller har du gjort nåt med den? Vad är det för ref?
Den har jag fixat till själv. Det är en seiko skx009Fin patina på den till höger! Har den blivit så "av sig själv" eller har du gjort nåt med den? Vad är det för ref?
Aha snyggt!Den har jag fixat till själv. Det är en seiko skx009
Gillar patinan starkt på skxn
+1 på den! Riktigt mysigGillar patinan starkt på skxn
Gillar din 216570 samt din pelagos. Två riktiga tool-klockor ändå ut i fingerspetsarna!Samlingen just nu, i sin låda tillsammans med random crap, verktyg, sprintar, natos etc.
Ljunghans Max Bill Chrono / Mark XV / Pelagos / ExpII / SBDC001 / Ing. Dual Time.
Ej med på bilden är en Casio IW-91 som sonen använder samt hustruns B&M / Speedmaster / Monacos.
Detta värmer ett tooligt hjärta. Gillar ”oredan” i verktygslådan!Samlingen just nu, i sin låda tillsammans med random crap, verktyg, sprintar, natos etc.
Ljunghans Max Bill Chrono / Mark XV / Pelagos / ExpII / SBDC001 / Ing. Dual Time.
Ej med på bilden är en Casio F91W som sonen använder samt hustruns B&M / Speedmaster / Monacos.
Men var är bilden?Efter jag blev färdig urmakare så minskade intresset för att äga mycket klockor direkt. Tror det är så för många. Sålde av det mesta under studietiden och äger bara ett par från märket jag jobbar för och en gammal guld-Longines, kal 12.68Z numera.
Var så godMen var är bilden?
Efter jag blev färdig urmakare så minskade intresset för att äga mycket klockor direkt. Tror det är så för många. Sålde av det mesta under studietiden och äger bara ett par från märket jag jobbar för och en gammal guld-Longines, kal 12.68Z numera.
Är det inte så med det mesta? Tycker fortfarande det är kul med klockor så klart, men när man haft det som yrke ett tag börjar man mer se på det som en bilmeckare ser på en förgasare och en kamrem antar jag, även om det handlar om dyra klockor i det här fallet. Har mer och mer börjat uppskatta enkelhet, robusthet och tillförlitlighet snarare än häftiga superavancerade komplikationer. Plus att "mystiken" kring hantverket osv försvinner när man själv suttit och handsvarvat balansaxlar och liknande.Intressant, jag har hört det av andra urmakare också. Vad tror du det beror på?
Utan inbördes ordning. Men jag har en viss förkärlek till Seiko. Lite spretig samling men det är nog sådan jag är. Har många gånger tänkt att smalna av bredden på stil men det finns ju så fruktansvärt många fina klockor från olika årtionden och stilar. Man blir ju inspirerad av nya saker varje dag här på forumet! Men nästa köp blir någon fin helstålsdykare typ bulova, zodiac, technos etc. Tack för all fin inspiration KSare.
Tjenna. Seiko 3003 3863-7039 .Vad är det för ref på den ljusblå seikon?