• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

_20180816_161701.JPG

Inte min samling men såg sjukt fin ut så va tvungen o lägga upp bilden tagen från nätet
Om det varit mer vintage inriktad så kanske?
 

Dr Ford

Omega
Nu är nog samlingen komplett.
Jag har hängt här ett par år, och lärt mig ett och annat. Varje samling ska ha en g-shock. Varje samling ska ha en swatch. Varje samling ska ha en vintage seiko. Varje samling ska ha en dressare. Varje samling ska ha en dykare. Varje samling ska ha en kronograf.

85D80BE3-EC6A-416B-AEC7-25F0EA2FE000.jpeg


De fyra till höger lär inte flytta på sig, men snart blir det nytt igen.
Och varje samling ska ha en Rolex...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har fått lära mig att alla ska ha haft en speedy (det har jag), och att man ska ha en tråksub. Jag har inte helt kommit till tals med det sista, så betrakta det här som min fredliga protest. Min och plånbokens, ska sägas.
Finns nog en sub för oss flesta. Min råkade vara en TOG. Plånboken var dock inte jättenöjd.
 

TomGanks

Panerai
Så här ser min låda ut :)

Corniche Heritage 40 - Köpt för att ersätta min parfymklocka (Emporio Armani AR1707) som nu givetvis är såld
Sinn UX GSG9 - Senast tillskottet, köpt i sommar för att ha som bad+vardagsklocka
Orient FER27002B0 - Min första mekaniska klocka, används till kostymen, lånas av flickvännen ibland och är den som står på tur att bli uppgraderad
Orient Bambino v3 Grey Dial - Kompletterand dressur

Casio F91W, Terroristen - Används vid Trädgårds eller Husarbete samt vid cykling.
Speedmaster 005 - Min första "riktiga" klocka, inhandlades inför mitt bröllop. Tänkte köpa mig en dress-klocka först (Cartier Tank) men insåg att så ofta kommer den inte användas så köpte Orienten till vigseln och den här mer som present till mig själv. Klockan som använts dagligen fram tills Ux'n dök upp i sommar.
Lambretta - Ingen aning om referens, fick den (jag och typ 3000 till) av företaget efter att vi passerat en milstolpe i projektet. Väldigt kul minne att ha kvar.
Tissot - Quartz ur som jag fick av mina föräldrar efter att jag tagit Studenten. Min andra klocka jag ägt, den första hade jag hela uppväxten men den försvann efter någon hockey-cup. Tror den blev kvar i omklädningsrummet. Det var också ett kvarts-ur på länk av märket Facit.

39589363_1733966203368659_3661895181063421952_n.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Så här ser min låda ut :)

Corniche Heritage 40 - Köpt för att ersätta min parfymklocka (Emporio Armani AR1707) som nu givetvis är såld
Sinn UX GSG9 - Senast tillskottet, köpt i sommar för att ha som bad+vardagsklocka
Orient FER27002B0 - Min första mekaniska klocka, används till kostymen, lånas av flickvännen ibland och är den som står på tur att bli uppgraderad
Orient Bambino v3 Grey Dial - Kompletterand dressur

Casio F91W, Terroristen - Används vid Trädgårds eller Husarbete samt vid cykling.
Speedmaster 005 - Min första "riktiga" klocka, inhandlades inför mitt bröllop. Tänkte köpa mig en dress-klocka först (Cartier Tank) men insåg att så ofta kommer den inte användas så köpte Orienten till vigseln och den här mer som present till mig själv. Klockan som använts dagligen fram tills Ux'n dök upp i sommar.
Lambretta - Ingen aning om referens, fick den (jag och typ 3000 till) av företaget efter att vi passerat en milstolpe i projektet. Väldigt kul minne att ha kvar.
Tissot - Quartz ur som jag fick av mina föräldrar efter att jag tagit Studenten. Min andra klocka jag ägt, den första hade jag hela uppväxten men den försvann efter någon hockey-cup. Tror den blev kvar i omklädningsrummet. Det var också ett kvarts-ur på länk av märket Facit.

39589363_1733966203368659_3661895181063421952_n.jpg
Fin samling! Vad är det för låda?
 
Topp