Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym Samling!Fick bli en ny lite lyxigare klocklåda så vännerna har det bra. Högglansig!
2 platser att fylla... Hrmf! Har min ProTrek men den ligger bland träningssakerna.
Grym Samling!
Fick bli en ny lite lyxigare klocklåda så vännerna har det bra. Högglansig!
2 platser att fylla... Hrmf! Har min ProTrek men den ligger bland träningssakerna.
Ser vasst ut. Samlingen skulle göra sig bra med lite mer färg IMO. Kanske en 216570 polar eller en pepsi-gmt?Fick bli en ny lite lyxigare klocklåda så vännerna har det bra. Högglansig!
Fick bli en ny lite lyxigare klocklåda så vännerna har det bra. Högglansig!
En med färg och en dykare. Kan kombinerasFick bli en ny lite lyxigare klocklåda så vännerna har det bra. Högglansig!
Mycket snyggt, både låda och samling!
Mycket stabil samling. Städad och snyggEfter senaste tillskottet (en vit Oyster Perpetual) består samlingen av följande skönheter;
Oyster Perpetual 114300, 39mm
Explorer 214270, 39mm
GMT Master II 126710BLRO, 40mm
Seiko SLA017 Diver, 40mm
Ser vasst ut. Samlingen skulle göra sig bra med lite mer färg IMO. Kanske en 216570 polar eller en pepsi-gmt?
Classy! Vart har du köpt lådan?
Mvh
En med färg och en dykare. Kan kombineras
Tar du och kombinerar karäktärsdrag från 16013 + 116613LB blir det lika med = 16613 bluesy! Det bästa ur två världar!! Satsa på den iställetHåller med! Lutar åt en two tone 16013 inom snar framtid. På längre sikt 116613LB och något med färg, ja. Pepsi är ju en trevlig färgkombination!
Riktigt bra. Frugans OP passar rätt bra i din samling också.Viss överrepresentation av svarta dykare...
Seiko:
Övriga:
Fruns:
Får kolla upp 16613 lite mer och skillnaderna Har testat 116613LB flera gånger och blir lika kär varje gång. Här senast på Teneriffa där jag också fick ett bra pris.Tar du och kombinerar karäktärsdrag från 16013 + 116613LB blir det lika med = 16613 bluesy! Det bästa ur två världar!! Satsa på den istället
Ja den är helt fantastisk den också! Själv gillar jag dock den 5siffriga boetten, men det är väldigt subjektivt!Får kolla upp 16613 lite mer och skillnaderna Har testat 116613LB flera gånger och blir lika kär varje gång. Här senast på Teneriffa där jag också fick ett bra pris.
Håller med där! Boetten på 16613 ser bättre ut men 116613 är en mycket bättre klocka (såklart)...Ja den är helt fantastisk den också! Själv gillar jag dock den 5siffriga boetten, men det är väldigt subjektivt!
Ja det har du rätt i. Samtidigt är det 10åriga serviceintervallet som är standard på ny Rolex ingenting man klagar på. Så kör på det som känns bäst!Håller med där! Boetten på 16613 ser bättre ut men 116613 är en mycket bättre klocka (såklart)...
Ja det har du rätt i. Samtidigt är det 10åriga serviceintervallet som är standard på ny Rolex ingenting man klagar på. Så kör på det som känns bäst!
Då kan du inte ha seglat jolle?Oj, känns inte som man har något att skryta med men här är min lilla samling, det är ju något iallafall. får bli något mer klassiskt snart..
Suunton har varit en riktig trotjänare och tagit många smällar!
Har seglat mycket kölbåt och varit på fördäck där, där av ronstan startklockan! En dressad startklocka, något som inte diskuterats på KS förut?Då kan du inte ha seglat jolle?
Det finns inget sånt. Faktum är att få eller inga tillverkare anger ett exakt serviceintervall. Samma gäller Rolex. Det som finns är ett PM från Rolex där de konstaterar att snittintervallet ligger på ca 10 år.Ja det har du rätt i. Samtidigt är det 10åriga serviceintervallet som är standard på ny Rolex ingenting man klagar på. Så kör på det som känns bäst!
Wow den Omega tripple date är magisk! Vad är det för Ref på den?En klocka skall lämna idag så jag passade på att ta en gruppbild när jag ändå skulle till banken och hämta. Det är inte samtliga men de flesta.
Rolex day-date 18238, omega Cosmic tripple date, longines 18k dressare, gammal zenith, 2x omega constellation Manhattan, Rolex 1680, Tudor GMT, Seiko SRP775
Tack, Ja den är fantastisk. Har inte ref:en i huvudet, men står på mitt "extract from the archives" tror jag så kan kolla upp.Wow den Omega tripple date är magisk! Vad är det för Ref på den?